Cílem práce je řešit problém nízké aktivity v hodinách ekonomiky na SŠ. K zjištění potřebných údajů a informací o problému jsem využila akční výzkum. Výsledná akce je navržena tak, aby žáci v hodinách ekonomiky pracovali aktivně a samostatně. Dále práce využívá takových vyučovacích metod, které rozvíjejí i klíčové kompetence žáků jako je komunikace,tvořivost a samostatné myšlení.
Anotace v angličtině
The goal is to solve the problem of low activity in the high school economics classes. To find the necessary data and information about the problem I used the action research. The resulting action is designed so that students in the hours worked actively in the economy and independently. Further work using such teaching methods which develop the pupils' key competencies such as communication, creativity and independent thinking.
Klíčová slova
aktivita, motivace, samostatnost, tvořivost, aktivizující metody
Klíčová slova v angličtině
Motivation, activity, creativity, independence, activating methods in teaching
Rozsah průvodní práce
48 s., 7 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je řešit problém nízké aktivity v hodinách ekonomiky na SŠ. K zjištění potřebných údajů a informací o problému jsem využila akční výzkum. Výsledná akce je navržena tak, aby žáci v hodinách ekonomiky pracovali aktivně a samostatně. Dále práce využívá takových vyučovacích metod, které rozvíjejí i klíčové kompetence žáků jako je komunikace,tvořivost a samostatné myšlení.
Anotace v angličtině
The goal is to solve the problem of low activity in the high school economics classes. To find the necessary data and information about the problem I used the action research. The resulting action is designed so that students in the hours worked actively in the economy and independently. Further work using such teaching methods which develop the pupils' key competencies such as communication, creativity and independent thinking.
Klíčová slova
aktivita, motivace, samostatnost, tvořivost, aktivizující metody
Klíčová slova v angličtině
Motivation, activity, creativity, independence, activating methods in teaching
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti aktivizijící výuky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace akčního výzkumu na SŠ.
Zpracování dat a informací a jejich využití při přípravě akčního plánu.
Ověření navržené metodiky v praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti aktivizijící výuky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace akčního výzkumu na SŠ.
Zpracování dat a informací a jejich využití při přípravě akčního plánu.
Ověření navržené metodiky v praxi.
Seznam doporučené literatury
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
Seznam doporučené literatury
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.