Cílem této diplomové práce je navrhnout novou komunikační strategii pro firmu ZP Fashion, která se zabývá prodejem metrového textilu. Komunikační strategie bude vycházet z výseldků několika analýz, které jsou potřebné k uskutečnění hlavního cíle této práce.
Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů v oblasti marketingové komunikace, konkurence a marketingového výzkumu. Základem této části je literární rešerše.
V praktické části je představena firma a její současné formy komunikace. Dále v této části naleznete analýzu konkurence a výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno v rámci zjištění preferencí zákazníků.
Projektová část je tvořena samotnými návrhy na efektivnější komunikaci.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is that the communication strategy will be proposed for the ZP Fashion company which focuses on selling materials and textiles. The proposal will be made on the basis of the results from three analyses - competition analysis, communication analysis and questionnaire.
The theoretical part deals with the basic concepts in the areas of marketing communication, competition and marketing research. A literature retrieval serves as the basis of this diploma thesis.
In the practical part one can find the introduction of the company and its communication activities, furthermore, there is the competition analysis and the results of the questionnaire.
The project part includes the proposal of the new communication strategy.
marketing communication, marketing research, communication mix, communication strategy, questionnaire
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je navrhnout novou komunikační strategii pro firmu ZP Fashion, která se zabývá prodejem metrového textilu. Komunikační strategie bude vycházet z výseldků několika analýz, které jsou potřebné k uskutečnění hlavního cíle této práce.
Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů v oblasti marketingové komunikace, konkurence a marketingového výzkumu. Základem této části je literární rešerše.
V praktické části je představena firma a její současné formy komunikace. Dále v této části naleznete analýzu konkurence a výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno v rámci zjištění preferencí zákazníků.
Projektová část je tvořena samotnými návrhy na efektivnější komunikaci.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is that the communication strategy will be proposed for the ZP Fashion company which focuses on selling materials and textiles. The proposal will be made on the basis of the results from three analyses - competition analysis, communication analysis and questionnaire.
The theoretical part deals with the basic concepts in the areas of marketing communication, competition and marketing research. A literature retrieval serves as the basis of this diploma thesis.
In the practical part one can find the introduction of the company and its communication activities, furthermore, there is the competition analysis and the results of the questionnaire.
The project part includes the proposal of the new communication strategy.
marketing communication, marketing research, communication mix, communication strategy, questionnaire
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupné teoretické zdroje zabývající se charakteristikou analýzy komunikace, konkurence a teorii marketingového výzkumu.
2. Formulujte cíle a hypotézy vztahující se k danému tématu.
3. Analyzujte konkurenci (s využitím Porterova pětifaktorového modelu a mapy tržního bojiště) a její formy komunikace.
4. Realizujte dotazníkové šetření u potenciálních zákazníků provozovny v rámci distribuce B2B a B2C s cílem identifikovat preference nákupního rozhodování.
5. S využitím získaných informací z analýz formulujte doporučení na efektivní komunikační strategii firmy. V závěru zhodnoťte splnění cílů a ověřte splnění hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupné teoretické zdroje zabývající se charakteristikou analýzy komunikace, konkurence a teorii marketingového výzkumu.
2. Formulujte cíle a hypotézy vztahující se k danému tématu.
3. Analyzujte konkurenci (s využitím Porterova pětifaktorového modelu a mapy tržního bojiště) a její formy komunikace.
4. Realizujte dotazníkové šetření u potenciálních zákazníků provozovny v rámci distribuce B2B a B2C s cílem identifikovat preference nákupního rozhodování.
5. S využitím získaných informací z analýz formulujte doporučení na efektivní komunikační strategii firmy. V závěru zhodnoťte splnění cílů a ověřte splnění hypotéz.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: GradaPublishing 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšířené vydání. Praha: Grada. 2003. 204s. ISBN 80-247-0447-1
KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
PELSMACKER, P. D.; GEUENS, M.; VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace; Grada: Praha, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: GradaPublishing 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšířené vydání. Praha: Grada. 2003. 204s. ISBN 80-247-0447-1
KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
PELSMACKER, P. D.; GEUENS, M.; VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace; Grada: Praha, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.