Diplomová práce v teoretické části udává komplexní pohled na guerilla marketing a advertising, včetně implementace guerillové strategie na trh. Dále obsahuje teoretická východiska potřebná pro následující analýzu. V analytické části mapuje diplomová práce výskyt guerilla marketingových kampaní z interkulturního pohledu. Zabývá se analýzou konkurenčních přístupů ke guerilla marketingu z geografického hlediska. Zaměřuje se na trh evropský, americký, asijský, australský i africký, čímž poskytuje komplexní pohled na guerillové kampaně. Vzorek analyzovaných kampaní je zanesen do mapy tržního bojiště, kde je posuzováno několik parametrů. Analýza světových guerillových kampaní produktů, služeb a sociálních kampaní je doplněna o specifika českých guerillových kampaní. V projektové části práce je navržena guerillová kampaň pro soukromý subjekt - jazykovou školu vedral.eu, včetně metodiky měření její efektivity.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this Diploma thesis sets a complex view on guerrilla marketing and advertising and also includes implementation of guerrilla strategies to the market. Furthermore the thesis contains theoretical foundations for the following analysis. The analytical part examines the appearance of the guerrilla marketing campaigns from an inter-cultural point of view. It deals with the analysis of competitive approaches to guerrilla marketing from a geographical point of view. It focuses on European, American, Asian, Australian and even African markets, hence providing a complex perspective on guerrilla campaigns. A sample of analysed campaigns is put onto the map of market battlefield, where several parameters are being considered. The analysis of worldwide guerrilla product, service and social campaigns is supplemented with specifications of Czech guerrilla campaigns. A guerrilla campaign for a private subject, the language school ‘‘vedral.eu’q, is proposed in the project part of the thesis and includes methodology of judging its efficiency.
Klíčová slova
guerilla marketing, guerilla advertising, guerillové kampaně, reklama na produkty, reklama na služby, sociální reklama, mapa tržního bojiště
Klíčová slova v angličtině
guerilla marketing, guerilla advertising, guerilla campaigns, advertisement on products, advertisement on services, social advertisement, market battlefield
Rozsah průvodní práce
89 s., 3 s. příloh s tabulkami
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce v teoretické části udává komplexní pohled na guerilla marketing a advertising, včetně implementace guerillové strategie na trh. Dále obsahuje teoretická východiska potřebná pro následující analýzu. V analytické části mapuje diplomová práce výskyt guerilla marketingových kampaní z interkulturního pohledu. Zabývá se analýzou konkurenčních přístupů ke guerilla marketingu z geografického hlediska. Zaměřuje se na trh evropský, americký, asijský, australský i africký, čímž poskytuje komplexní pohled na guerillové kampaně. Vzorek analyzovaných kampaní je zanesen do mapy tržního bojiště, kde je posuzováno několik parametrů. Analýza světových guerillových kampaní produktů, služeb a sociálních kampaní je doplněna o specifika českých guerillových kampaní. V projektové části práce je navržena guerillová kampaň pro soukromý subjekt - jazykovou školu vedral.eu, včetně metodiky měření její efektivity.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this Diploma thesis sets a complex view on guerrilla marketing and advertising and also includes implementation of guerrilla strategies to the market. Furthermore the thesis contains theoretical foundations for the following analysis. The analytical part examines the appearance of the guerrilla marketing campaigns from an inter-cultural point of view. It deals with the analysis of competitive approaches to guerrilla marketing from a geographical point of view. It focuses on European, American, Asian, Australian and even African markets, hence providing a complex perspective on guerrilla campaigns. A sample of analysed campaigns is put onto the map of market battlefield, where several parameters are being considered. The analysis of worldwide guerrilla product, service and social campaigns is supplemented with specifications of Czech guerrilla campaigns. A guerrilla campaign for a private subject, the language school ‘‘vedral.eu’q, is proposed in the project part of the thesis and includes methodology of judging its efficiency.
Klíčová slova
guerilla marketing, guerilla advertising, guerillové kampaně, reklama na produkty, reklama na služby, sociální reklama, mapa tržního bojiště
Klíčová slova v angličtině
guerilla marketing, guerilla advertising, guerilla campaigns, advertisement on products, advertisement on services, social advertisement, market battlefield
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na ukotvení guerrilla marketingu do struktury marketingových komunikací, definujte základní pojmy, cíle, metody práce a pracovní hypotézy.
2. Zpracujte analýzu konkurenčních přístupů guerrilla marketingových kampaní na českém a světových trzích, vyvoďte závěry.
3. Definujte základní prvky efektivního zásahu guerrilla marketingových kampaní, případně guerrilla marketingu.
4. Na základě provedených analýz a zjištěných dat navrhněte guerrilla marketingovou kampaň pro vybraný subjekt, navrhněte způsob realizace a metody měření efektivity kampaně. Vyvoďte obecně platná doporučení pro plánování guerrilla marketingových kampaní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na ukotvení guerrilla marketingu do struktury marketingových komunikací, definujte základní pojmy, cíle, metody práce a pracovní hypotézy.
2. Zpracujte analýzu konkurenčních přístupů guerrilla marketingových kampaní na českém a světových trzích, vyvoďte závěry.
3. Definujte základní prvky efektivního zásahu guerrilla marketingových kampaní, případně guerrilla marketingu.
4. Na základě provedených analýz a zjištěných dat navrhněte guerrilla marketingovou kampaň pro vybraný subjekt, navrhněte způsob realizace a metody měření efektivity kampaně. Vyvoďte obecně platná doporučení pro plánování guerrilla marketingových kampaní.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerrilla marketing. 4th enl. edition. London: Piatkus Books Ltd, 2007. 368 s. ISBN 978 0 7499 2811 7.
PATALAS, Thomas. Guerrillový marketing. [s.l.] : [s.n.], 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2484-3.
LUCASS, Gavin, DORRIAN, Michael. Guerrilla advertising: unconventional brand communication . [s.l.] : [s.n.], 2006. 192 s. ISBN 9781856694704.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerrilla marketing : in 30 days. [s.l.] : [s.n.], 2005. 272 s. ISBN 1-932531-29-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerrilla marketing. 4th enl. edition. London: Piatkus Books Ltd, 2007. 368 s. ISBN 978 0 7499 2811 7.
PATALAS, Thomas. Guerrillový marketing. [s.l.] : [s.n.], 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2484-3.
LUCASS, Gavin, DORRIAN, Michael. Guerrilla advertising: unconventional brand communication . [s.l.] : [s.n.], 2006. 192 s. ISBN 9781856694704.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerrilla marketing : in 30 days. [s.l.] : [s.n.], 2005. 272 s. ISBN 1-932531-29-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.