Téma práce je propagace malých společností pomocí sociální sítě Facebook. Sociální média jsou v současném marketingu velkým tématem, společnosti se je učí používat a hledají různé kanály, pomocí nichž je komunikace nejúspěšnější. Cílem práce je nejprve definovat jednotlivé pojmy, jejichž použití je dost neustálené, shrnout postupy, na které by si měl každý, kdo chce Facebook, ale i ostatní sociální média používat, dát pozor. Dále by práce měla popsat základní možnosti a nástroje komunikace pomocí sociální sítě Facebook a analyzovat menší dotazníkové šetření na téma reklama na Facebooku.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor essay is promotion of small bussines trough the use of social network named Facebook. Social media are in present marketing communication big issue. Companies learn to use them and they are looking for various channels, to do most effective communication. Aim of this essay is at first to define separate notions, which usage is especially in Czech Republic very unstable, to gather goings, at what should have everyone, who want to use Facebook and other social medai, in mind. Fuether this essay should describe basic possibilities and tools of communication via Facebook and analyze smaller conut of questionnaires on the topic The Advertisment on Facebook.
Klíčová slova
Web 2.0, sociální média, sociální sítě, Facebook, Faceboo.com, sociální marketing, malá společnost,
Klíčová slova v angličtině
Web 2.0, social media, social networks, Facebook, Facebook.com, social
marketing, small business
Rozsah průvodní práce
70 s. (88 994 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Téma práce je propagace malých společností pomocí sociální sítě Facebook. Sociální média jsou v současném marketingu velkým tématem, společnosti se je učí používat a hledají různé kanály, pomocí nichž je komunikace nejúspěšnější. Cílem práce je nejprve definovat jednotlivé pojmy, jejichž použití je dost neustálené, shrnout postupy, na které by si měl každý, kdo chce Facebook, ale i ostatní sociální média používat, dát pozor. Dále by práce měla popsat základní možnosti a nástroje komunikace pomocí sociální sítě Facebook a analyzovat menší dotazníkové šetření na téma reklama na Facebooku.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor essay is promotion of small bussines trough the use of social network named Facebook. Social media are in present marketing communication big issue. Companies learn to use them and they are looking for various channels, to do most effective communication. Aim of this essay is at first to define separate notions, which usage is especially in Czech Republic very unstable, to gather goings, at what should have everyone, who want to use Facebook and other social medai, in mind. Fuether this essay should describe basic possibilities and tools of communication via Facebook and analyze smaller conut of questionnaires on the topic The Advertisment on Facebook.
Klíčová slova
Web 2.0, sociální média, sociální sítě, Facebook, Faceboo.com, sociální marketing, malá společnost,
Klíčová slova v angličtině
Web 2.0, social media, social networks, Facebook, Facebook.com, social
marketing, small business
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálních sítích, jejich historii, rozvoji a používání. Určete cílové skupiny sociálních sítí. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu používání sociálních sítí vybranými malými a menšími společnostmi. Vymezte jednotlivé druhy sociálních sítí a formou řízených rozhovorů zjistěte formu a rozsah jejich využívání. Pomocí marketingového výzkumu zjistěte od cílových skupin sociálních sítí názory na příjem sdělení přes sociální sítě. Konfrontujte formy a rozsah komunikace prostřednictvím sociálních sítí jednotlivých vybraných společností. Formulujte silné a slabé stránky každé z nich a také každé vybrané sociální sítě.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v komunikaci prostřednictvím sociálních sítí pro vybraný typ společností. Naznačte, jaké zásady by měly akcentovat vybrané společnosti při volbě a používání sociálních sítí, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálních sítích, jejich historii, rozvoji a používání. Určete cílové skupiny sociálních sítí. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu používání sociálních sítí vybranými malými a menšími společnostmi. Vymezte jednotlivé druhy sociálních sítí a formou řízených rozhovorů zjistěte formu a rozsah jejich využívání. Pomocí marketingového výzkumu zjistěte od cílových skupin sociálních sítí názory na příjem sdělení přes sociální sítě. Konfrontujte formy a rozsah komunikace prostřednictvím sociálních sítí jednotlivých vybraných společností. Formulujte silné a slabé stránky každé z nich a také každé vybrané sociální sítě.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v komunikaci prostřednictvím sociálních sítí pro vybraný typ společností. Naznačte, jaké zásady by měly akcentovat vybrané společnosti při volbě a používání sociálních sítí, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
EVANS, Dave. Social Media Marketing : An Hour a Day. Willem Knibbe; Kathy Carlyle. Indianapolis : Wiley Publishing, c2008. 432 s. ISBN 987-0-470-34402-6.
PENENBERG, Adam L. Viral Loop : From Facebook to Twitter, How Today\'s Smartest Businesses Grow Themselves. 1st edition. New York : Hyperion, c2009. 272 s. ISBN 978-1-4013-2349-3.
SAFKO, Lon, BRAKE, David K. The Social Media Bible : Tactics, Tools, and Strategies for Business Success . Hoboken (New Jersey) : John Wiley & Sons, c2009. 840 s. ISBN 978-0-470-41155-1.
WEBER, Larry. Marketing to the Social Web : How Digital Customer Communities Build Your Business. 2nd edition. Hoboken (New Jersey) : John Wiley & Sons, c2009. 272 s. ISBN 978-0-470-41097-4.
ZARRELLA, Dan. The Social Media Marketing Book. Laurel R. T. Ruma; Audrey Doyle; Robert Romano. Sebastopol : O´Reilly Media, 2010. 239 s. ISBN 978-0-596-80660-6.
Seznam doporučené literatury
EVANS, Dave. Social Media Marketing : An Hour a Day. Willem Knibbe; Kathy Carlyle. Indianapolis : Wiley Publishing, c2008. 432 s. ISBN 987-0-470-34402-6.
PENENBERG, Adam L. Viral Loop : From Facebook to Twitter, How Today\'s Smartest Businesses Grow Themselves. 1st edition. New York : Hyperion, c2009. 272 s. ISBN 978-1-4013-2349-3.
SAFKO, Lon, BRAKE, David K. The Social Media Bible : Tactics, Tools, and Strategies for Business Success . Hoboken (New Jersey) : John Wiley & Sons, c2009. 840 s. ISBN 978-0-470-41155-1.
WEBER, Larry. Marketing to the Social Web : How Digital Customer Communities Build Your Business. 2nd edition. Hoboken (New Jersey) : John Wiley & Sons, c2009. 272 s. ISBN 978-0-470-41097-4.
ZARRELLA, Dan. The Social Media Marketing Book. Laurel R. T. Ruma; Audrey Doyle; Robert Romano. Sebastopol : O´Reilly Media, 2010. 239 s. ISBN 978-0-596-80660-6.