Cílem bakalářské práce je představit nový fenomén v komunikaci na internetu, kterým jsou sociální sítě. Ačkoliv sociální sítě hýbou online světem teprve posledních několik let a rozhodně jejich užívání čeká další rozvoj, ukážeme si na historickém přehledu fakt, že různé formy komunikace mezi uživateli založené na sociální síti jsou již na internetu dostupné mnoho let a dnešní stav je jen inovacemi starých způsobů a typů komunikačních nástrojů. V této bakalářské práci představím několik typů jak propagovat malou a střední firmu na internetu právě za využití sítí Facebook, Twitter, LinkedIn a Foursquare. V praktické části se nejprve podíváme na výsledky dotazníkového řízení o používání sociálních sítí, a potom nastíním, jaké by měli být ideální kroky pro úspěšnou komunikaci firmy v sociálních sítích a v závěru si ukážeme vybrané případové studie firem, které použili sociální síť pro podporu růstu firmy. U dvou případů jsem byl přímo tvůrcem strategie nebo účastníkem dané firemní aktivity pro použití sociální sítě malou či střední společnosti
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor essay is to introduce new phenomena in internet communication which are social networks. Boost of social networks usage is here only for last few years and additional growth is on the way we will see that in history there were many types of social networks and inter user communication already available several times and today’s state is only result of the old way’s and communication tools innovation. In this bachelor essay I will introduce few types how to promote and communicate small and medium business using Facebook, Twitter, LinkedIn and Foursquare. In practical part of this essay I will first evaluate survey about social network usage and then define what are the perfect steps for successful communication in social networks and at the end there will be three use cases presented to support company’s market growth. Author of this essay was directly involved in strategy definition or part of the execution in using social networks by small and medium company
Klíčová slova
Sociální síť, Facebook, Twitter, Foursquare, LinkedIn
Klíčová slova v angličtině
Social Network, Facebook, Twitter, Foursquare, LinkedIn
Rozsah průvodní práce
77 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je představit nový fenomén v komunikaci na internetu, kterým jsou sociální sítě. Ačkoliv sociální sítě hýbou online světem teprve posledních několik let a rozhodně jejich užívání čeká další rozvoj, ukážeme si na historickém přehledu fakt, že různé formy komunikace mezi uživateli založené na sociální síti jsou již na internetu dostupné mnoho let a dnešní stav je jen inovacemi starých způsobů a typů komunikačních nástrojů. V této bakalářské práci představím několik typů jak propagovat malou a střední firmu na internetu právě za využití sítí Facebook, Twitter, LinkedIn a Foursquare. V praktické části se nejprve podíváme na výsledky dotazníkového řízení o používání sociálních sítí, a potom nastíním, jaké by měli být ideální kroky pro úspěšnou komunikaci firmy v sociálních sítích a v závěru si ukážeme vybrané případové studie firem, které použili sociální síť pro podporu růstu firmy. U dvou případů jsem byl přímo tvůrcem strategie nebo účastníkem dané firemní aktivity pro použití sociální sítě malou či střední společnosti
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor essay is to introduce new phenomena in internet communication which are social networks. Boost of social networks usage is here only for last few years and additional growth is on the way we will see that in history there were many types of social networks and inter user communication already available several times and today’s state is only result of the old way’s and communication tools innovation. In this bachelor essay I will introduce few types how to promote and communicate small and medium business using Facebook, Twitter, LinkedIn and Foursquare. In practical part of this essay I will first evaluate survey about social network usage and then define what are the perfect steps for successful communication in social networks and at the end there will be three use cases presented to support company’s market growth. Author of this essay was directly involved in strategy definition or part of the execution in using social networks by small and medium company
Klíčová slova
Sociální síť, Facebook, Twitter, Foursquare, LinkedIn
Klíčová slova v angličtině
Social Network, Facebook, Twitter, Foursquare, LinkedIn
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a elektronických zdrojů pojednávajících o sociálních sítích jako marketingovém nástroji. Na jejím základě stanovte cíle své práce a pracovní hypotézy.
2. Zpracujte analýzu využití sociálních sítí jako součásti komunikačního mixu pro podporu prodeje u malé či střední společnosti.
3. Představte možné platformy vhodné pro komunikaci a na případech z praxe ukažte možné způsoby jejich využití.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a elektronických zdrojů pojednávajících o sociálních sítích jako marketingovém nástroji. Na jejím základě stanovte cíle své práce a pracovní hypotézy.
2. Zpracujte analýzu využití sociálních sítí jako součásti komunikačního mixu pro podporu prodeje u malé či střední společnosti.
3. Představte možné platformy vhodné pro komunikaci a na případech z praxe ukažte možné způsoby jejich využití.
Seznam doporučené literatury
JO KIM A.: Commnity building on the web. 1. vyd. Peachpit Press 2000. 380str. ISBN 0-201-87484-9
WEINBERG T.: The New Community Rules: Marketing on the Social Web. 1. vyd. O'Reilly Media 2009. 368 str. ISBN 0-596-15681-2
PENENBERG A.: Viral Loop: From Facebook to Twitter, How Today's Smartest Businesses Grow Themselves. 1. vyd. Hyperion 2009. 288 str. ISBN 1-401-32349-9
ANDERSON CH.: Free: The Future of a Radical Price. 1. vyd. Hyperion 2009. 288 str. ISBN 1-401-32290-5
Seznam doporučené literatury
JO KIM A.: Commnity building on the web. 1. vyd. Peachpit Press 2000. 380str. ISBN 0-201-87484-9
WEINBERG T.: The New Community Rules: Marketing on the Social Web. 1. vyd. O'Reilly Media 2009. 368 str. ISBN 0-596-15681-2
PENENBERG A.: Viral Loop: From Facebook to Twitter, How Today's Smartest Businesses Grow Themselves. 1. vyd. Hyperion 2009. 288 str. ISBN 1-401-32349-9
ANDERSON CH.: Free: The Future of a Radical Price. 1. vyd. Hyperion 2009. 288 str. ISBN 1-401-32290-5