Bakalářská práce pojednává o elektronickém měsíčníku Ostravské univerzity v Ostravě, newsletteru INFO. Teoretická část práce monitoruje aktuální vývojové trendy komuni-kace organizací s cílovými skupinami zákazníků. Důraz je kladen na public relations formou časopisů a newsletterů. Analýza samotného newsletteru OU je provedena ve vazbě na výzkumné šetření spokojenosti jeho čtenářů. Šetření bylo realizováno, speciálně pro účely bakalářské práce, v březnu a dubnu 2010. Výzkumný vzorek sestává z 1 670 respondentů, s návratností 132 platných dotazníků. Cílem analýzy bylo získání první přímé zpětné vazby na způsob doručování a obsah časopisu a naznačení možností jeho dalšího vývoje.
Annotation in English
This thesis deals with electronic periodical of University of Ostrava, named Newsletter INFO . Theoretical part audit current developmental trends in communication between companies and target costumers. The emphasis is placed on public relation by means of magazines and newsletters. In practical part there is detailed analyse of contemporary cus-tomer magazines with emphasis on the electronic ones (newsletters). Analyse of newsletter OU itself is implemented in context of research of its reader´s contentment. The research was realized exclusively for purposes of this thesis, in March and April 2010. Research sample comprises of 1 670 respondents, with backflow of 132 valid questionnaires. The goal of analysis was acquisition of first proximate feedback on way of delivering and con-tent of magazine and indication of possibilities of its future development.
Keywords
image, cílové skupiny, komunikace, reklama, public relations, nová média, účinky médií, propagační prostředky, časopis, newsletter, novinářské žánry, zpráva, psaní textů, titulek, zákaznické časopisy, spam, možnosti odhlášení, registrační formulář; zpětná vazba, tvůrčí tým, obsah newsletteru, tištěný newsletter, inzerce v zákaznickém časopise.
Keywords in English
image, target groups., communication, advertising, public relations, new media, effects of media, means of propaganda, periodical, newsletter, journalistic genres, report, text writ-ting, headline, costumer magazíne; spam, ways of deregistration, registration form, fe-edback, realization team, content of newsletter, printed newsletter, advertisement in costu-mer magazine.
Length of the covering note
76
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce pojednává o elektronickém měsíčníku Ostravské univerzity v Ostravě, newsletteru INFO. Teoretická část práce monitoruje aktuální vývojové trendy komuni-kace organizací s cílovými skupinami zákazníků. Důraz je kladen na public relations formou časopisů a newsletterů. Analýza samotného newsletteru OU je provedena ve vazbě na výzkumné šetření spokojenosti jeho čtenářů. Šetření bylo realizováno, speciálně pro účely bakalářské práce, v březnu a dubnu 2010. Výzkumný vzorek sestává z 1 670 respondentů, s návratností 132 platných dotazníků. Cílem analýzy bylo získání první přímé zpětné vazby na způsob doručování a obsah časopisu a naznačení možností jeho dalšího vývoje.
Annotation in English
This thesis deals with electronic periodical of University of Ostrava, named Newsletter INFO . Theoretical part audit current developmental trends in communication between companies and target costumers. The emphasis is placed on public relation by means of magazines and newsletters. In practical part there is detailed analyse of contemporary cus-tomer magazines with emphasis on the electronic ones (newsletters). Analyse of newsletter OU itself is implemented in context of research of its reader´s contentment. The research was realized exclusively for purposes of this thesis, in March and April 2010. Research sample comprises of 1 670 respondents, with backflow of 132 valid questionnaires. The goal of analysis was acquisition of first proximate feedback on way of delivering and con-tent of magazine and indication of possibilities of its future development.
Keywords
image, cílové skupiny, komunikace, reklama, public relations, nová média, účinky médií, propagační prostředky, časopis, newsletter, novinářské žánry, zpráva, psaní textů, titulek, zákaznické časopisy, spam, možnosti odhlášení, registrační formulář; zpětná vazba, tvůrčí tým, obsah newsletteru, tištěný newsletter, inzerce v zákaznickém časopise.
Keywords in English
image, target groups., communication, advertising, public relations, new media, effects of media, means of propaganda, periodical, newsletter, journalistic genres, report, text writ-ting, headline, costumer magazíne; spam, ways of deregistration, registration form, fe-edback, realization team, content of newsletter, printed newsletter, advertisement in costu-mer magazine.
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskového sektoru a školství.
2. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí Ostravské univerzity v Ostravě (OU) formulujte cíle a pracovní hypotézy své práce.
3. Zpracujte analýzu vnější marketingové komunikace OU se zaměřením na newsletter z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a prověďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu u daného problému.
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskového sektoru a školství.
2. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí Ostravské univerzity v Ostravě (OU) formulujte cíle a pracovní hypotézy své práce.
3. Zpracujte analýzu vnější marketingové komunikace OU se zaměřením na newsletter z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a prověďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu u daného problému.
Recommended resources
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, 1. vyd. Praha,Grada Publishing 2003. Počet stran 581, ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R.: Psychologie reklamy, 3. vyd. Praha, Grada Publishing 2007. Počet stran 296, ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2004. Počet stran 283, ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, J.: Image a firemní identita, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2009. Počet stran 192,ISBN 978-80-247-2790-5.
Recommended resources
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, 1. vyd. Praha,Grada Publishing 2003. Počet stran 581, ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R.: Psychologie reklamy, 3. vyd. Praha, Grada Publishing 2007. Počet stran 296, ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2004. Počet stran 283, ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, J.: Image a firemní identita, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2009. Počet stran 192,ISBN 978-80-247-2790-5.