Vhodně realizovaným brandingem lze posílit dobrou pověst i zvýšit loajalitu. Tato práce věnuje pozornost rebrandingu jednoho ze sportovních center městské obchodní společnosti Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy. V metodologické části jsou s ohledem na jejich vliv na image poskytovatele služby vymezeny pojmy služby, corporate identity, corporate design, značka a komunikační strategie. Pozornost je věnována také teoretickým východiskům pro zpracování obsahové mediální analýzy a projektu primárního marketingového výzkumu, věnovaného právě analýze image v souvislosti s provedeným rebrandingem. Praktická část definuje postupy a přináší výsledky z provedených šetření - potvrzení stanovených hypotéz o nízké znalosti a potřebě využití nového brandu Vodní svět SAREZA a preferenčním užívání starých názvů médii. V závěru práce jsou definovány základní opatření pro další komunikační strategii firmy.
Anotace v angličtině
Properly realized rebranding can intensify the company credit and increase the loyalty. This work focuses on rebranding of one of the sport centres of the city commercial company ‚qSportovní a rekreační zařízení města Ostravy, limited company‘‘. In methodic part the terms like: services, Corporate Identity, Corporate Design Brand and Communication Strategy are determinated with begard to their effect on the image of the service provider. The attention is also paid to the potential resources for the proces sof contentual media analysis and primary marketing research project, dedicated to the image analysis in the context of the rebranding performed. Practical part of this paper defines the processes and brings the results of the investigation performed - confirmation of the defined hypotheses about low level knowledge and need to use new brand Vodní svět SAREZA and preferential use of old titles by the media. At the close of the paper the basic measures for following communicational company strategy are defined.
service marketing, service marketing mix, communication strategy, Corporate Identity, Corporate Design, brand, image, rebranding, marketing research, contentual media analysis, polarity profile
Rozsah průvodní práce
61 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Vhodně realizovaným brandingem lze posílit dobrou pověst i zvýšit loajalitu. Tato práce věnuje pozornost rebrandingu jednoho ze sportovních center městské obchodní společnosti Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy. V metodologické části jsou s ohledem na jejich vliv na image poskytovatele služby vymezeny pojmy služby, corporate identity, corporate design, značka a komunikační strategie. Pozornost je věnována také teoretickým východiskům pro zpracování obsahové mediální analýzy a projektu primárního marketingového výzkumu, věnovaného právě analýze image v souvislosti s provedeným rebrandingem. Praktická část definuje postupy a přináší výsledky z provedených šetření - potvrzení stanovených hypotéz o nízké znalosti a potřebě využití nového brandu Vodní svět SAREZA a preferenčním užívání starých názvů médii. V závěru práce jsou definovány základní opatření pro další komunikační strategii firmy.
Anotace v angličtině
Properly realized rebranding can intensify the company credit and increase the loyalty. This work focuses on rebranding of one of the sport centres of the city commercial company ‚qSportovní a rekreační zařízení města Ostravy, limited company‘‘. In methodic part the terms like: services, Corporate Identity, Corporate Design Brand and Communication Strategy are determinated with begard to their effect on the image of the service provider. The attention is also paid to the potential resources for the proces sof contentual media analysis and primary marketing research project, dedicated to the image analysis in the context of the rebranding performed. Practical part of this paper defines the processes and brings the results of the investigation performed - confirmation of the defined hypotheses about low level knowledge and need to use new brand Vodní svět SAREZA and preferential use of old titles by the media. At the close of the paper the basic measures for following communicational company strategy are defined.
service marketing, service marketing mix, communication strategy, Corporate Identity, Corporate Design, brand, image, rebranding, marketing research, contentual media analysis, polarity profile
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte oblasti marketingových komunikací ve službách a procesu rebrandingu a jeho vlivu na image.
2. Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte společnost SAREZA a popište fáze rebrandingu společnosti.
4. Na základě primárního šetření a obsahové mediální analýzy vyhodnoťte vliv rebrandingu na image společnosti.
5. Formulujte závěry a doporučení pro komunikaci společnosti do budoucna, verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte oblasti marketingových komunikací ve službách a procesu rebrandingu a jeho vlivu na image.
2. Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte společnost SAREZA a popište fáze rebrandingu společnosti.
4. Na základě primárního šetření a obsahové mediální analýzy vyhodnoťte vliv rebrandingu na image společnosti.
5. Formulujte závěry a doporučení pro komunikaci společnosti do budoucna, verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building : budování obchodní značky. Vilém Jungmannn. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : Poznáváme svoje zákazníky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOZEL, Roman, et al. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
HORÁKOVÁ, Iveta, STEJSKALOVÁ, Dita, ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, s.r.o., 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Ing. Veronika Dobešová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r. o., 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
SCHULZ, Winfried, et al. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přeprac. vyd. Praha : Karolinum, 2004. 148 s. ISBN 80-246-0827-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building : budování obchodní značky. Vilém Jungmannn. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : Poznáváme svoje zákazníky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOZEL, Roman, et al. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
HORÁKOVÁ, Iveta, STEJSKALOVÁ, Dita, ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, s.r.o., 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Ing. Veronika Dobešová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r. o., 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
SCHULZ, Winfried, et al. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přeprac. vyd. Praha : Karolinum, 2004. 148 s. ISBN 80-246-0827-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790.