Tato práce pojednává o základech internetového marketingu malých a středních firem. Cílem není popsat tento obor kompletně a do hloubky, ale poskytnout základní teoretické a praktické poznatky, které lze využít při budování a optimalizaci firemních webových prezentací, a při využívání Internetu jako zdroje a prostředku pro získávání marketingových informací. Práce zahrnuje postupy při vytváření a spravování internetových stránek, jejich optimalizaci pro vyhledávače a využití komunitní sítě pro provedení marketingového výzkumu. Veškeré postupy jsou doplněny o praktické příklady a ukázky na, v době vzniku této práce existujících, volně přístupných nástrojích.
Anotace v angličtině
This work discusses the basics of Internet marketing for small and medium sized companies. The aim is not to describe this branch completely and in depth, but provide basic theoretical and practical knowledge that can be used in building and optimizing the company web presentations, and for using the Internet as a resource and an instrument for obtaining marketing information. Work includes procedures for creating and managing websites, their search engine optimization and usage of social networks for the implementation of marketing research. All procedures are supplemented by practical examples and demonstrations of, at the time of writing this text, freely accessible tools.
internet marketing, marketing research, website, search engine optimization,
information architecture, webhosting, visit rating, Facebook, spam
Rozsah průvodní práce
86 s., 2 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o základech internetového marketingu malých a středních firem. Cílem není popsat tento obor kompletně a do hloubky, ale poskytnout základní teoretické a praktické poznatky, které lze využít při budování a optimalizaci firemních webových prezentací, a při využívání Internetu jako zdroje a prostředku pro získávání marketingových informací. Práce zahrnuje postupy při vytváření a spravování internetových stránek, jejich optimalizaci pro vyhledávače a využití komunitní sítě pro provedení marketingového výzkumu. Veškeré postupy jsou doplněny o praktické příklady a ukázky na, v době vzniku této práce existujících, volně přístupných nástrojích.
Anotace v angličtině
This work discusses the basics of Internet marketing for small and medium sized companies. The aim is not to describe this branch completely and in depth, but provide basic theoretical and practical knowledge that can be used in building and optimizing the company web presentations, and for using the Internet as a resource and an instrument for obtaining marketing information. Work includes procedures for creating and managing websites, their search engine optimization and usage of social networks for the implementation of marketing research. All procedures are supplemented by practical examples and demonstrations of, at the time of writing this text, freely accessible tools.
internet marketing, marketing research, website, search engine optimization,
information architecture, webhosting, visit rating, Facebook, spam
Zásady pro vypracování
1. Vymezte cíle řešení bakalářské práce.
2. Proveďte literární rešerši z oblasti využití internetu v marketingových komunikacích a formulujte teoretická východiska pro analytickou-praktickou část.
3. Zpracujte analýzu internetové komunikace vybraných firem.
4. Porovnejte, odhalte nedostatky a zhodnoťte internetovou komunikaci vybraných firem jednotlivě dle stanovených kritérií.
5. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění internetové komunikace obecně.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte cíle řešení bakalářské práce.
2. Proveďte literární rešerši z oblasti využití internetu v marketingových komunikacích a formulujte teoretická východiska pro analytickou-praktickou část.
3. Zpracujte analýzu internetové komunikace vybraných firem.
4. Porovnejte, odhalte nedostatky a zhodnoťte internetovou komunikaci vybraných firem jednotlivě dle stanovených kritérií.
5. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění internetové komunikace obecně.
Seznam doporučené literatury
ADÁMEK, Martin. Spam: jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 168 s. ISBN 978-80-247-2638-0
CALISHAIN, Tara, DORNFEST, Rael. 100 způsobů jak vyzrát na Google. Přeložil Zdeněk Šustr. 1. vyd. Gliwice (PL) : Nakladatelství Helion S.A., 2004. 327 s. ISBN 83-7361-565-2
HANZLÍKOVÁ, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 240 s. ISBN 80-251-0159-2
HLAVENKA, Jiří. Dělejte byznys na Internetu. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 226 s. ISBN 80-7226-371-4
HLAVENKA, Jiří. Mistrovství ve vyhledávání na internetu. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 195 s. ISBN 80-7226-759-0
STUCHLÍK, Petr, PEGNER, Martin, DVOŘÁČEK, Martin. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 198 s. ISBN 80-7169-630-7
TONDR, Luděk. Podnikáme s Internetem. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 102 s. ISBN 80-7226-729-9
Seznam doporučené literatury
ADÁMEK, Martin. Spam: jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 168 s. ISBN 978-80-247-2638-0
CALISHAIN, Tara, DORNFEST, Rael. 100 způsobů jak vyzrát na Google. Přeložil Zdeněk Šustr. 1. vyd. Gliwice (PL) : Nakladatelství Helion S.A., 2004. 327 s. ISBN 83-7361-565-2
HANZLÍKOVÁ, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 240 s. ISBN 80-251-0159-2
HLAVENKA, Jiří. Dělejte byznys na Internetu. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 226 s. ISBN 80-7226-371-4
HLAVENKA, Jiří. Mistrovství ve vyhledávání na internetu. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 195 s. ISBN 80-7226-759-0
STUCHLÍK, Petr, PEGNER, Martin, DVOŘÁČEK, Martin. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 198 s. ISBN 80-7169-630-7
TONDR, Luděk. Podnikáme s Internetem. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 102 s. ISBN 80-7226-729-9