Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingové komunikace centra pro snižování tělesné hmotnosti. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda byla pro zkoumanou firmu výhodnější komunikace na základě PR strategie než dřívější komunikace pomocí reklamy. Srovnávám náklady na získaného zákazníka a vliv komunikace na provoz na webových stránkách.
V teoretické části popisuji trh s produkty pro redukci váhy a výskyt a vnímání nadváhy v české populaci. Dále se zaměřuji na specifika služeb a jejich vliv na marketing. Do větší hloubky rozebírám oblast public relations. Zabývám se rovněž měřením efektivity marketingových aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on marketing communication of a weight reduction centre. The main goal is to find out if applied PR strategy was more effective for the chosen company than advertising. I compare costs of attracting consumers and the influence of marketing communication on website traffic.
In the theoretical part I describe the market of weight reduction products and not only the incidence of obesity in the Czech population, but also its perception by Czech people. Then I point out specifics of services and their influence on marketing of services. I especially focus on public relations. The theoretical part also deals with effectiveness measurement of marketing communication.
Klíčová slova
redukce hmotnosti, nadváha, obezita, marketing služeb, public relations, měření efektivity, Google Analytics
Klíčová slova v angličtině
weight reduction, overweight, obesity, marketing of services, public relations, effectiveness measurement, Google Analytics.
Rozsah průvodní práce
64 s., 5 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingové komunikace centra pro snižování tělesné hmotnosti. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda byla pro zkoumanou firmu výhodnější komunikace na základě PR strategie než dřívější komunikace pomocí reklamy. Srovnávám náklady na získaného zákazníka a vliv komunikace na provoz na webových stránkách.
V teoretické části popisuji trh s produkty pro redukci váhy a výskyt a vnímání nadváhy v české populaci. Dále se zaměřuji na specifika služeb a jejich vliv na marketing. Do větší hloubky rozebírám oblast public relations. Zabývám se rovněž měřením efektivity marketingových aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on marketing communication of a weight reduction centre. The main goal is to find out if applied PR strategy was more effective for the chosen company than advertising. I compare costs of attracting consumers and the influence of marketing communication on website traffic.
In the theoretical part I describe the market of weight reduction products and not only the incidence of obesity in the Czech population, but also its perception by Czech people. Then I point out specifics of services and their influence on marketing of services. I especially focus on public relations. The theoretical part also deals with effectiveness measurement of marketing communication.
Klíčová slova
redukce hmotnosti, nadváha, obezita, marketing služeb, public relations, měření efektivity, Google Analytics
Klíčová slova v angličtině
weight reduction, overweight, obesity, marketing of services, public relations, effectiveness measurement, Google Analytics.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o marketingu služeb a zmapujte situaci na trhu se službami zabývajícími se redukcí hmotnosti.
2. Formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu marketingové komunikace Institutu kompliment. Srovnejte komunikaci prostřednictvím reklamy s pozdější strategií zaměřenou na využití prostředků Public Relations. Zhodnoťte úspěšnost těchto odlišných přístupů a stanovte jejich silné a slabé stránky.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností další komunikace Institutu kompliment s důrazem na efektivitu investovaných prostředků.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o marketingu služeb a zmapujte situaci na trhu se službami zabývajícími se redukcí hmotnosti.
2. Formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu marketingové komunikace Institutu kompliment. Srovnejte komunikaci prostřednictvím reklamy s pozdější strategií zaměřenou na využití prostředků Public Relations. Zhodnoťte úspěšnost těchto odlišných přístupů a stanovte jejich silné a slabé stránky.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností další komunikace Institutu kompliment s důrazem na efektivitu investovaných prostředků.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations: Moderně a účinně. 1. vydání. Praha: Grada, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: Řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: Efektivně a moderně. 1. vydání. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vydání. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations: Moderně a účinně. 1. vydání. Praha: Grada, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: Řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: Efektivně a moderně. 1. vydání. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vydání. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.