Tato bakalářská práce nabízí marketingový pohled na psa coby motiv reklamy. Teoretická část využívá poznatky z různých oborů, které jsou s tématem spjaty: marketingové komunikace, psychologie, sémiotika a historie. Praktická část nejdříve popisuje současnou povahu vztahu mezi člověkem a psem. Bakalářská práce se následně zabývá dvěma druhy spolupráce mezi psem a marketingovou komunikací. Nejprve uvádí příklady reklam, které propagují produkty a služby určené psům. Poté práce vysvětluje, v čem spočívá hlavní přínos, jenž může pes reklamě přinést. Následuje analýza vybraných televizních reklam a závěry této analýzy jsou konfrontovány s výsledky hloubkových rozhovorů. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro užití psa v reklamě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis offers marketing point of view of dog as the theme of advertising. In the theoretical part there are some findings from various branches that are connected to this topic: marketing communication, psychology, semiotics and history. At the beginning of the practical part there is a description of current relationship between people nad dogs. Then the bachelor offers two different types of cooperation between marketing communication and dogs. Firstly, there are some examples of advertising that promote products and services for dogs. Then the practical part explains benefits and efects that can dog add to advertisment. There is also the analysis of selected TV commercials and all conclusions are confronted with in-depth interviews results. By the end of the practical part there are some proposals for the usage of dog in advertising.
Klíčová slova
pes v reklamě, reklama, emoce, emocionální apely, sémiotika
Klíčová slova v angličtině
dog in advertising, advertising, emotion, emotional appeals, semiotics
Rozsah průvodní práce
89s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce nabízí marketingový pohled na psa coby motiv reklamy. Teoretická část využívá poznatky z různých oborů, které jsou s tématem spjaty: marketingové komunikace, psychologie, sémiotika a historie. Praktická část nejdříve popisuje současnou povahu vztahu mezi člověkem a psem. Bakalářská práce se následně zabývá dvěma druhy spolupráce mezi psem a marketingovou komunikací. Nejprve uvádí příklady reklam, které propagují produkty a služby určené psům. Poté práce vysvětluje, v čem spočívá hlavní přínos, jenž může pes reklamě přinést. Následuje analýza vybraných televizních reklam a závěry této analýzy jsou konfrontovány s výsledky hloubkových rozhovorů. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro užití psa v reklamě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis offers marketing point of view of dog as the theme of advertising. In the theoretical part there are some findings from various branches that are connected to this topic: marketing communication, psychology, semiotics and history. At the beginning of the practical part there is a description of current relationship between people nad dogs. Then the bachelor offers two different types of cooperation between marketing communication and dogs. Firstly, there are some examples of advertising that promote products and services for dogs. Then the practical part explains benefits and efects that can dog add to advertisment. There is also the analysis of selected TV commercials and all conclusions are confronted with in-depth interviews results. By the end of the practical part there are some proposals for the usage of dog in advertising.
Klíčová slova
pes v reklamě, reklama, emoce, emocionální apely, sémiotika
Klíčová slova v angličtině
dog in advertising, advertising, emotion, emotional appeals, semiotics
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární zdroje z oblasti marketingových komunikací a sémiotiky, zmapujte dostupné zdroje týkající se vývoje psa jako symbolu v lidské společnosti.
2. Stanovte cíle práce, metody a definujte pracovní hypotézy.
3. V rámci praktické části zanalyzujte současné možnosti využití symbolu psa v oblasti marketingových komunikací.
4. Zanalyzujte TV spoty, v nichž vystupuje pes, a popište, jaký dopad má využití psa v reklamě na mysl spotřebitele.
5. Výsledné závěry analýzy ověřte realizací průzkumné sondy.
6. Ověřte validitu hypotéz a stanovte pravidla pro užití symbolu psa v reklamním průmyslu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární zdroje z oblasti marketingových komunikací a sémiotiky, zmapujte dostupné zdroje týkající se vývoje psa jako symbolu v lidské společnosti.
2. Stanovte cíle práce, metody a definujte pracovní hypotézy.
3. V rámci praktické části zanalyzujte současné možnosti využití symbolu psa v oblasti marketingových komunikací.
4. Zanalyzujte TV spoty, v nichž vystupuje pes, a popište, jaký dopad má využití psa v reklamě na mysl spotřebitele.
5. Výsledné závěry analýzy ověřte realizací průzkumné sondy.
6. Ověřte validitu hypotéz a stanovte pravidla pro užití symbolu psa v reklamním průmyslu.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing management, 7. vyd., Victoria Publishing, a. s., 1992, počet stran 500, ISBN 80-85605-08-2
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Jana Langerová, Vladimír Nový. 1st edition. Praha : Grada, 2007. počet stran 1041. ISBN 978-80-247-1545-2
Schultz, D., Moderní reklama - umění zaujmout, 1. vyd, Praha: Grada Publishing, 1995, počet stran 704, ISBN 80-7169-062-7
Vysekalová, J. Komárková, R. Psychologie reklamy, 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2000, počet stran 228, ISBN 80-247-9067-X
Steel, J. Reklama - průzkum, příprava a plánování, Computer Press, 2003, počet stran 256, ISBN 80-251-0065-0
Černochová, R., Černoch, J. Album starých pohlednic-pes přítel a pomocník, 1. vyd., Liberec: Květa Vinklátová-Knihy 555, 2003, počet stran 156, ISBN 80-86660-04-4
Hausman, G., Hausmanová, L. Historie psích plemen, 1. vyd., Praha-Plzeň: nakl. BETA-Dobrovský a Ševčík, 1999, počet stran 276, ISBN 80-86278-08-5
Žídek, V., Kubešova, B. a kolektiv Kolja...to neznáte mého psa!, 1. vyd., Plzeň: Nakl. Fraus, 2004, počet stran 284, ISBN 80-7238-375-2
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing management, 7. vyd., Victoria Publishing, a. s., 1992, počet stran 500, ISBN 80-85605-08-2
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Jana Langerová, Vladimír Nový. 1st edition. Praha : Grada, 2007. počet stran 1041. ISBN 978-80-247-1545-2
Schultz, D., Moderní reklama - umění zaujmout, 1. vyd, Praha: Grada Publishing, 1995, počet stran 704, ISBN 80-7169-062-7
Vysekalová, J. Komárková, R. Psychologie reklamy, 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2000, počet stran 228, ISBN 80-247-9067-X
Steel, J. Reklama - průzkum, příprava a plánování, Computer Press, 2003, počet stran 256, ISBN 80-251-0065-0
Černochová, R., Černoch, J. Album starých pohlednic-pes přítel a pomocník, 1. vyd., Liberec: Květa Vinklátová-Knihy 555, 2003, počet stran 156, ISBN 80-86660-04-4
Hausman, G., Hausmanová, L. Historie psích plemen, 1. vyd., Praha-Plzeň: nakl. BETA-Dobrovský a Ševčík, 1999, počet stran 276, ISBN 80-86278-08-5
Žídek, V., Kubešova, B. a kolektiv Kolja...to neznáte mého psa!, 1. vyd., Plzeň: Nakl. Fraus, 2004, počet stran 284, ISBN 80-7238-375-2