Tématem této bakalářské práce je etika v oblasti e-marketingu.
V teoretické části se práce zaměřuje na vymezení pojmů etika a morálka a jejich aplikací na internetovou reklamu. Také se zabývá popisem a rozborem etického kodexu Rady pro reklamu a etického kodexu sdružení SPIR.
V praktické části jsou popsány typické příklady problémů etiky v internetovém prostředí. Tato část zahrnuje výzkum, který se zabýval vnímáním etiky v oblasti internetového mar-ketingu.
V závěru jsou shrnuty zjištěné poznatky a nastíněny možnosti dalšího vývoje tohoto téma-tu.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor Theisis si ethic in the sphere of e-marketing.
In theoretical part of the thesis will focus on the delimited conception of ethic and morale and its application on advertising on internet. This thesis also analyses and describes ethic code of Rada pro reklamu and ethic code of association SPIR.
In the practical part of this thesis, the typice examples of ethic problems are described. This part also includes research which was focused on perceivning of ethic in the sphere of internet marketing.
The thesis conclusion will summarize findings and include an adumbration of options
for the further development of this theme
Klíčová slova
Marketingové komunikace, internet, e-marketing, reklama na internetu, webové stránky, etika, uživatel, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
Marketing comunications, internet, e-marketing, advertising on internet, web pages, ethic, user, ethic code
Rozsah průvodní práce
51s, 10s příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je etika v oblasti e-marketingu.
V teoretické části se práce zaměřuje na vymezení pojmů etika a morálka a jejich aplikací na internetovou reklamu. Také se zabývá popisem a rozborem etického kodexu Rady pro reklamu a etického kodexu sdružení SPIR.
V praktické části jsou popsány typické příklady problémů etiky v internetovém prostředí. Tato část zahrnuje výzkum, který se zabýval vnímáním etiky v oblasti internetového mar-ketingu.
V závěru jsou shrnuty zjištěné poznatky a nastíněny možnosti dalšího vývoje tohoto téma-tu.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor Theisis si ethic in the sphere of e-marketing.
In theoretical part of the thesis will focus on the delimited conception of ethic and morale and its application on advertising on internet. This thesis also analyses and describes ethic code of Rada pro reklamu and ethic code of association SPIR.
In the practical part of this thesis, the typice examples of ethic problems are described. This part also includes research which was focused on perceivning of ethic in the sphere of internet marketing.
The thesis conclusion will summarize findings and include an adumbration of options
for the further development of this theme
Klíčová slova
Marketingové komunikace, internet, e-marketing, reklama na internetu, webové stránky, etika, uživatel, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
Marketing comunications, internet, e-marketing, advertising on internet, web pages, ethic, user, ethic code
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte nutnou teoretickou základnu pro uchopení Vašeho tématu. Proveďte rešerši literatury, ale vyhněte se prostému opisu obecně známé teorie.
2. Zabývejte se etickými aspekty marketingových komunikací ve webovém prostředí, přičemž internet považujte za médium. Zabývejte se samoregulací internetové reklamy v českém prostředí. Aplikujte etický kodex Rady pro reklamu na konkrétní příklady.
3. Na základě provedeného výzkumu charakterizujte vnímání etických aspektů prostředků marketingových komunikací v prostředí internetového marketingu u vybrané cílové skupiny. Charakterizujte hlavní etické problémy v současném internetovém marketingu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte nutnou teoretickou základnu pro uchopení Vašeho tématu. Proveďte rešerši literatury, ale vyhněte se prostému opisu obecně známé teorie.
2. Zabývejte se etickými aspekty marketingových komunikací ve webovém prostředí, přičemž internet považujte za médium. Zabývejte se samoregulací internetové reklamy v českém prostředí. Aplikujte etický kodex Rady pro reklamu na konkrétní příklady.
3. Na základě provedeného výzkumu charakterizujte vnímání etických aspektů prostředků marketingových komunikací v prostředí internetového marketingu u vybrané cílové skupiny. Charakterizujte hlavní etické problémy v současném internetovém marketingu.
Seznam doporučené literatury
ČERMÁK, J. Internet a autorské právo.Praha : Linde, 2003. ISBN 80-7201-423-4.
KOSIUR, D. Understanding Electronic Commerce. Redmond : microsoft Press, 1997. ISBN 1572315601.
STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha : Grada. 1998. ISBN 80-7169-630-7.
STERNE, J. What makes people click: advertising on the web. Indianapolis : Que. 1997. ISBN 0789712350.
Seznam doporučené literatury
ČERMÁK, J. Internet a autorské právo.Praha : Linde, 2003. ISBN 80-7201-423-4.
KOSIUR, D. Understanding Electronic Commerce. Redmond : microsoft Press, 1997. ISBN 1572315601.
STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha : Grada. 1998. ISBN 80-7169-630-7.
STERNE, J. What makes people click: advertising on the web. Indianapolis : Que. 1997. ISBN 0789712350.