Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou venkovní reklamy z pohledu umístění billboardů. Jejím cílem je zpracování a analýza problematiky z hlediska působení billboardů v dané lokalitě. Důraz kladu na zásady tvorby reklamy v kontextu s její efektivitou. Zabývám se charakteristikou venkovní reklamy, historií a jejím členěním. Dále sleduji silné a slabé stránky billboardové komunikace a pokouším se zmapovat její současný stav. Pak se soustředím na jednotlivé metody měření. Závěr práce věnuji analýze měření efektivnosti na konkrétním příkladu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the effectiveness of outdoor advertising in terms of location of billboards. Its goal is the processing and analysis of issues in terms of exposure of billboards in the area. Emphasis on the principles of making ads in the context of its efficiency. Deal with the characteristics of outdoor advertising, history, and its breakdown. Follow up the strengths and weaknesses of billboard communication and trying to map the current status. Then I focus on different methods of measurement. The conclusion I work measurement analysis of the effectiveness of a particular example.
efficiency, quantity, creativity, advertising, advertising campaign, advertising message, outdoor advertising, media agency, billboard, passant, method of measurement, intensity, contact chances
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou venkovní reklamy z pohledu umístění billboardů. Jejím cílem je zpracování a analýza problematiky z hlediska působení billboardů v dané lokalitě. Důraz kladu na zásady tvorby reklamy v kontextu s její efektivitou. Zabývám se charakteristikou venkovní reklamy, historií a jejím členěním. Dále sleduji silné a slabé stránky billboardové komunikace a pokouším se zmapovat její současný stav. Pak se soustředím na jednotlivé metody měření. Závěr práce věnuji analýze měření efektivnosti na konkrétním příkladu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the effectiveness of outdoor advertising in terms of location of billboards. Its goal is the processing and analysis of issues in terms of exposure of billboards in the area. Emphasis on the principles of making ads in the context of its efficiency. Deal with the characteristics of outdoor advertising, history, and its breakdown. Follow up the strengths and weaknesses of billboard communication and trying to map the current status. Then I focus on different methods of measurement. The conclusion I work measurement analysis of the effectiveness of a particular example.
efficiency, quantity, creativity, advertising, advertising campaign, advertising message, outdoor advertising, media agency, billboard, passant, method of measurement, intensity, contact chances
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literátní prameny v oblasti venkovní reklamy v systému marketingových komunikací.
2. Proveďte analýzu současného stavu pomocí metod měření.
3. Vyhodnoťte výsledky analýzy a posuďte stávající efektivnost venkovní reklamy.
4. Na základě výsledků analýzy formulujte závěry a případné návrhy směřující k posílení efektivnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literátní prameny v oblasti venkovní reklamy v systému marketingových komunikací.
2. Proveďte analýzu současného stavu pomocí metod měření.
3. Vyhodnoťte výsledky analýzy a posuďte stávající efektivnost venkovní reklamy.
4. Na základě výsledků analýzy formulujte závěry a případné návrhy směřující k posílení efektivnosti.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
[2] ŘEHULKA, P. Úspěšná propagace. Olomouc : Czech Business Centre, 1994, 221 s.
[3] SCHULTZ, D. E. Moderní reklama - úmění zaujmout. Praha : Grada Publishing, 1995, 704 s. ISBN 80-7169-062-7.
[4] SMITH, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000, 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
[5] Venkovní reklama 1: příloha týdeníku Marketing & Media. 2007, roč. VIII, č. 9. Praha : Economia 1× za týden. ISSN 1212-9496.
[6] Venkovní reklama 2: společná příloha měsíčníku Trend Marketing a týdeníku Marketing & Media. 2006, č. 13. Praha : Economia. ISSN 1212-9496.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
[2] ŘEHULKA, P. Úspěšná propagace. Olomouc : Czech Business Centre, 1994, 221 s.
[3] SCHULTZ, D. E. Moderní reklama - úmění zaujmout. Praha : Grada Publishing, 1995, 704 s. ISBN 80-7169-062-7.
[4] SMITH, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000, 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
[5] Venkovní reklama 1: příloha týdeníku Marketing & Media. 2007, roč. VIII, č. 9. Praha : Economia 1× za týden. ISSN 1212-9496.
[6] Venkovní reklama 2: společná příloha měsíčníku Trend Marketing a týdeníku Marketing & Media. 2006, č. 13. Praha : Economia. ISSN 1212-9496.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Světlík, Ph.D.:
Jaký je rozdíl mezi vybavením si reklamy a jejím rozpoznáním (recall vs. recognition)? Co znamená podpořené a nepodpořené vybavení nebo rozpoznání?
Ing. Vorlová:
Používá se Vámi navržený výpočet v praxi?