Předmětem této diplomové práce je zvýšení konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh využitím nástrojů marketingového mixu. Diplomová práce je koncipována do dvou částí, a to do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřuji na teoretický výklad pojmů z oblasti marketingu hotelových služeb, marketingového mixu a konkurenceschopnosti. Praktická část je věnována klíčovým informacím o hotelu a analýze současného stavu s důrazem na mikroprostředí a makroprostředí, důkladný popis jednotlivých částí marketingového mixu a analýzu konkurenčního prostředí. Na základě poznatků z analýz je navržen projekt, jehož záměrem je zvýšení konkurenceschopnosti hotelu a zlepšení stávající situace. Na závěr je projekt podroben rizikové a nákladové analýze.
Annotation in English
The subject of the master thesis is increasing of a competitive advantage of the hotel Zámek Zábřeh with the use of marketing mix implements. The master thesis is conceived to two parts, namely a theoretical and a practical part. In the theoretical part I am focusing on the theoretical interpretation of expresions from the area of marketing of hotel services, marketing mix and competitive advantage. The practical part is devoted to key informations about the hotel and the analysis of its present state emphatically on micro situation and macro situation, extended description of each part marketing mix and analysis competitive situation. On the basic of detection of a theoretical viewpoint is proposed a project, whose goal is increasing of the competitive advantage of the hotel and an improvement of existing situation. At the conclusion the project is subjected to risk and cost analysis.
Keywords
Marketing hotelových služeb, marketingový mix, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza
Keywords in English
Marketing of hotel services, marketing mix, competitive advantage, SWOT
analysis, PEST analysis
Length of the covering note
120 s., 7 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Předmětem této diplomové práce je zvýšení konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh využitím nástrojů marketingového mixu. Diplomová práce je koncipována do dvou částí, a to do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřuji na teoretický výklad pojmů z oblasti marketingu hotelových služeb, marketingového mixu a konkurenceschopnosti. Praktická část je věnována klíčovým informacím o hotelu a analýze současného stavu s důrazem na mikroprostředí a makroprostředí, důkladný popis jednotlivých částí marketingového mixu a analýzu konkurenčního prostředí. Na základě poznatků z analýz je navržen projekt, jehož záměrem je zvýšení konkurenceschopnosti hotelu a zlepšení stávající situace. Na závěr je projekt podroben rizikové a nákladové analýze.
Annotation in English
The subject of the master thesis is increasing of a competitive advantage of the hotel Zámek Zábřeh with the use of marketing mix implements. The master thesis is conceived to two parts, namely a theoretical and a practical part. In the theoretical part I am focusing on the theoretical interpretation of expresions from the area of marketing of hotel services, marketing mix and competitive advantage. The practical part is devoted to key informations about the hotel and the analysis of its present state emphatically on micro situation and macro situation, extended description of each part marketing mix and analysis competitive situation. On the basic of detection of a theoretical viewpoint is proposed a project, whose goal is increasing of the competitive advantage of the hotel and an improvement of existing situation. At the conclusion the project is subjected to risk and cost analysis.
Keywords
Marketing hotelových služeb, marketingový mix, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza
Keywords in English
Marketing of hotel services, marketing mix, competitive advantage, SWOT
analysis, PEST analysis
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k hotelnictví a konkurenceschopnosti ve vztahu k marketingovým nástrojům.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh.
Vypracujte projekt zvýšení konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh využitím nástrojů marketingového mixu.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k hotelnictví a konkurenceschopnosti ve vztahu k marketingovým nástrojům.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh.
Vypracujte projekt zvýšení konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh využitím nástrojů marketingového mixu.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
[1] HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času: aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
[2] KIRÁL'OVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2. přeprac. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 148 s. ISBN 80-86929-05-1.
[3] KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[4] MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
[5] PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
Recommended resources
[1] HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času: aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
[2] KIRÁL'OVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2. přeprac. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 148 s. ISBN 80-86929-05-1.
[3] KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[4] MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
[5] PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Jak se dá hodnotit úspěšnost lázní? prof. Němeček
2. Co nabízí hotel za marketingové služby? dr. Staňková
3. Byly i jiné možnosti jak financovat projekt? Ing. Uher