Kraje mají pečovat o všestranný rozvoj svého území. Aby mohly zajistit efektivní alokaci svých disponibilních prostředků, jejichž množství je, zřejmě jako v každém systému veřej-né správy, omezeno, je nezbytné, aby měly potřebné údaje o čerpání rozpočtu. Pravidla pro sestavování a sledování rozpočtu upravují právní předpisy schvalované parlamentem a ústředními orgány veřejné správy. Cílem této práce bude zjistit, zda jsou tato pravidla (rozpočtová skladba), která vše řeší především z pohledu státního rozpočtu, dostatečná i pro kraje v postavení územních samosprávných celků, rozsah jejichž činnosti v samostat-né působnosti v podstatě není limitován.
Anotace v angličtině
Regions have to care for the general development of its territory. In order to ensure effi-cient allocation of available funds, the amount is, perhaps, as in any other system of public administration limited. It is necessary to have the requisite data on budget implementation. Rules for the compilation and monitoring of the budget are modified by legal regulations approved by the Parliament and the central public authorities. The aim of this work will determine whether these rules (budget structure), which primarily solves everything from the perspective of the state budget, are sufficient for the regions in the position of territorial self-governing units, whose area of activities in a separate scope is not essentially limited.
Klíčová slova
kraj, vyšší územní samosprávný celek, rozpočet, rozpočtová skladba, členění rozpočtu
Klíčová slova v angličtině
region, higher territorial self-governing unit, budget, budget structure, budget division
Rozsah průvodní práce
78 + 1 příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Kraje mají pečovat o všestranný rozvoj svého území. Aby mohly zajistit efektivní alokaci svých disponibilních prostředků, jejichž množství je, zřejmě jako v každém systému veřej-né správy, omezeno, je nezbytné, aby měly potřebné údaje o čerpání rozpočtu. Pravidla pro sestavování a sledování rozpočtu upravují právní předpisy schvalované parlamentem a ústředními orgány veřejné správy. Cílem této práce bude zjistit, zda jsou tato pravidla (rozpočtová skladba), která vše řeší především z pohledu státního rozpočtu, dostatečná i pro kraje v postavení územních samosprávných celků, rozsah jejichž činnosti v samostat-né působnosti v podstatě není limitován.
Anotace v angličtině
Regions have to care for the general development of its territory. In order to ensure effi-cient allocation of available funds, the amount is, perhaps, as in any other system of public administration limited. It is necessary to have the requisite data on budget implementation. Rules for the compilation and monitoring of the budget are modified by legal regulations approved by the Parliament and the central public authorities. The aim of this work will determine whether these rules (budget structure), which primarily solves everything from the perspective of the state budget, are sufficient for the regions in the position of territorial self-governing units, whose area of activities in a separate scope is not essentially limited.
Klíčová slova
kraj, vyšší územní samosprávný celek, rozpočet, rozpočtová skladba, členění rozpočtu
Klíčová slova v angličtině
region, higher territorial self-governing unit, budget, budget structure, budget division
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište vývoj rozpočtové skladby, její členění a pravidla hospodaření krajů (vyšších územních samosprávných celků).
II. Praktická část
Analyzujte systémy vnitřní identifikace rozpočtů jednotlivých krajů.
Zhodnoťte hlavní problémy sledování čerpání rozpočtu a hospodaření krajů.
Navrhněte možnosti zlepšení sledování čerpání rozpočtu a hospodaření krajů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište vývoj rozpočtové skladby, její členění a pravidla hospodaření krajů (vyšších územních samosprávných celků).
II. Praktická část
Analyzujte systémy vnitřní identifikace rozpočtů jednotlivých krajů.
Zhodnoťte hlavní problémy sledování čerpání rozpočtu a hospodaření krajů.
Navrhněte možnosti zlepšení sledování čerpání rozpočtu a hospodaření krajů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FILIP, J., SVATOŇ, J., ZIMEK, J. Základy státovědy. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001. 354 s. ISBN 80-210-1575-6.
[2] MRKÝVKA, P. a kol. Finanční právo a finanční správa - 1. díl. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. 404 s. ISBN 80-210-3578-1.
[3] PAŘÍZKOVÁ, I. Finance územních samosprávných celků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998. 180 s. ISBN 80-210-1997-2.
[4] PEKOVÁ, J. Hospodaření a finance územní samosprávy. 1. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 2004. 376 s. ISBN 80-7261-086-4.
[5] PRŮCHA, P. Správní právo Obecná část. 6. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 360 s. ISBN 80-7239-157-7.
Seznam doporučené literatury
[1] FILIP, J., SVATOŇ, J., ZIMEK, J. Základy státovědy. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001. 354 s. ISBN 80-210-1575-6.
[2] MRKÝVKA, P. a kol. Finanční právo a finanční správa - 1. díl. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. 404 s. ISBN 80-210-3578-1.
[3] PAŘÍZKOVÁ, I. Finance územních samosprávných celků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998. 180 s. ISBN 80-210-1997-2.
[4] PEKOVÁ, J. Hospodaření a finance územní samosprávy. 1. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 2004. 376 s. ISBN 80-7261-086-4.
[5] PRŮCHA, P. Správní právo Obecná část. 6. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 360 s. ISBN 80-7239-157-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězeny otázky dle posudků vedoucího a oponenta DP.