Práce je zaměřena na výchovné problémy dětí DD. Teoretická část objasňuje pojmy výchova, ústavní výchova, osobnost, poruchy chování. Praktická část chce porozumět problematice agresivních poruch chování. Mapuje jejich výskyt, popisuje aktuální opatření pracovníků DD a poukazuje na současné chyby při jejich řešení.
Anotace v angličtině
The work is focused on educational problems of children DD. The theoretical part explains the concepts of education, institutional education, personality, behavior disorders. Practical issues to understand aggressive behavior disorders. Maps of the occurrence, describes the current measures of DD and points to the error in their solution.
Klíčová slova
výchova, ústavní výchova, osobnost, poruchy chování.
Práce je zaměřena na výchovné problémy dětí DD. Teoretická část objasňuje pojmy výchova, ústavní výchova, osobnost, poruchy chování. Praktická část chce porozumět problematice agresivních poruch chování. Mapuje jejich výskyt, popisuje aktuální opatření pracovníků DD a poukazuje na současné chyby při jejich řešení.
Anotace v angličtině
The work is focused on educational problems of children DD. The theoretical part explains the concepts of education, institutional education, personality, behavior disorders. Practical issues to understand aggressive behavior disorders. Maps of the occurrence, describes the current measures of DD and points to the error in their solution.
Klíčová slova
výchova, ústavní výchova, osobnost, poruchy chování.
Zpracování teoretických východisek z oblasti výchovných problémů, zákona o rodině a ústavní výchově.
Příprava metodiky výzkumné části, která bude zpracovávat jednotlivé kazuistiky svěřenců podle jejich výchovných problémů.
Zpracování a vyhodnocení katuistik, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek z oblasti výchovných problémů, zákona o rodině a ústavní výchově.
Příprava metodiky výzkumné části, která bude zpracovávat jednotlivé kazuistiky svěřenců podle jejich výchovných problémů.
Zpracování a vyhodnocení katuistik, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z., Vyznat se v dětech. Státní pedagogické nakladatelství, n.p., Praha 1987, jako svou publikaci č. 4-31-23/2.
JAN PAVEL II., Apoštolská adhortace FAMILIARIS CONSORTIO, O úkolech křesťanské rodiny v současném světě z 22. listopadu 1981. ZVON, české katolické nakladatelství, Praha 1996.
MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P., Sociální práce v praxi. Praha: Portál 2005.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A., Mládež a delikvence. 2. aktualizované vydání, Praha: Portál 2003.
MUSILOVÁ, M., Případová studie jako součást pedagogické praxe. 2. upravené vydání ve vydavatelství UP 2003.
VÁGNEROVÁ, M., Psychopatologie pro pomáhající profese., rozšířené a přepracované vydání. Portál, s.r.o., Praha 2004.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z., Vyznat se v dětech. Státní pedagogické nakladatelství, n.p., Praha 1987, jako svou publikaci č. 4-31-23/2.
JAN PAVEL II., Apoštolská adhortace FAMILIARIS CONSORTIO, O úkolech křesťanské rodiny v současném světě z 22. listopadu 1981. ZVON, české katolické nakladatelství, Praha 1996.
MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P., Sociální práce v praxi. Praha: Portál 2005.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A., Mládež a delikvence. 2. aktualizované vydání, Praha: Portál 2003.
MUSILOVÁ, M., Případová studie jako součást pedagogické praxe. 2. upravené vydání ve vydavatelství UP 2003.
VÁGNEROVÁ, M., Psychopatologie pro pomáhající profese., rozšířené a přepracované vydání. Portál, s.r.o., Praha 2004.