Bakalářská práce se zaměřuje na problémové chování a vztahy mezi žáky strojírenských oborů. Teoretická část je zaměřena na problémové chování žáků, příčiny chování a jednání učitele. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum formou dotazníku. Svá zjištění opírám o studium odborné literatury, vlastní zkušenosti učitele odborného výcviku a výzkumné šetření, které jsem realizoval v rámci odborného výcviku Střední průmyslové školy polytechnické
- Centra odborné přípravy Zlín v zimě roku 2008.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the behaviour problems and relations among the students of engineering branches.The theoretical part is focused on the students´ behaviour problems, the reasons for their behaviour and the teachers´ treatment.The practical part includes a quantitative research in the form of a questionnaire. I base my findings on my studies of specialized literature, my own experience as a vocational training teacher and an experimental survey that I used within the vocational training at Secondary polytechnical schoul of engineering - Centre of professional training in Zlín in winter 2008.
problems behaviours, problem students, teachers, parents, authority, school,
class, manners, studying branches, vocational branches, discipline, quantitative research
Rozsah průvodní práce
47 s., 2 s. dotazník.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na problémové chování a vztahy mezi žáky strojírenských oborů. Teoretická část je zaměřena na problémové chování žáků, příčiny chování a jednání učitele. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum formou dotazníku. Svá zjištění opírám o studium odborné literatury, vlastní zkušenosti učitele odborného výcviku a výzkumné šetření, které jsem realizoval v rámci odborného výcviku Střední průmyslové školy polytechnické
- Centra odborné přípravy Zlín v zimě roku 2008.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the behaviour problems and relations among the students of engineering branches.The theoretical part is focused on the students´ behaviour problems, the reasons for their behaviour and the teachers´ treatment.The practical part includes a quantitative research in the form of a questionnaire. I base my findings on my studies of specialized literature, my own experience as a vocational training teacher and an experimental survey that I used within the vocational training at Secondary polytechnical schoul of engineering - Centre of professional training in Zlín in winter 2008.
problems behaviours, problem students, teachers, parents, authority, school,
class, manners, studying branches, vocational branches, discipline, quantitative research
Zásady pro vypracování
Úvodní část.
Zpracování teoretické části, studium odoborné literatůry.
Zpracování praktické části - stanovení cílů kvantitativního výzkumu.
Realizace dotazníkového šetření, zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Úvodní část.
Zpracování teoretické části, studium odoborné literatůry.
Zpracování praktické části - stanovení cílů kvantitativního výzkumu.
Realizace dotazníkového šetření, zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
Chudý, Š., Kašpárková, S. Didaktická propedeutika. Zlín : UTB, 2005. ISBN 80-7318-225-4.
Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. Obecná pedagogika I. Olomouc : Hanex, 2002. ISBN 80-85783-20-7.
Celá, J. Kapitoly z teorie výchovy. Zlín : UTB, 2006. ISBN 80-7318-504-0.
Pelikán, J. Výchova pro život. Praha : ISV, 1997.
Chudý, Š. Typológia a riešenie výchovných situácií. Zlín : UTB, 2006. ISBN 80-7318-286-6.
Seznam doporučené literatury
Chudý, Š., Kašpárková, S. Didaktická propedeutika. Zlín : UTB, 2005. ISBN 80-7318-225-4.
Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. Obecná pedagogika I. Olomouc : Hanex, 2002. ISBN 80-85783-20-7.
Celá, J. Kapitoly z teorie výchovy. Zlín : UTB, 2006. ISBN 80-7318-504-0.
Pelikán, J. Výchova pro život. Praha : ISV, 1997.
Chudý, Š. Typológia a riešenie výchovných situácií. Zlín : UTB, 2006. ISBN 80-7318-286-6.