Diplomová práce se zaměřuje na děti mladšího školního věku a jejich rozvoj hudebních schopností. Teoretická část se zabývá rozumovou vyspělostí, citovým a sociálním vývojem dětí v období mezi šesti až devíti lety a popisuje hudební schopnosti a dovednosti. Praktická část obsahuje šetření o výzkumu hudebnosti dětí a její závislosti na rodinném prostředí. Šetření bylo provedeno s dětmi ze zájmového kroužku "Hra na zobcovou flétnu", který děti navštěvovaly v Domě dětí a mládeže Zvonek ve Vizovicích.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on younger primary school children and development of their musical abilities. The theoretical part deals with intellectual maturity and emotional and social development of children between the age of six and nine and describes their musical abilities and skills. The practical part contains the results of the research of children´s musicalness and its dependence on the family background. The research was made with the children from a hobby group "Playing the soprano recorder", which they attended in the House for Children and Youth Zvonek in Vizovice.
Klíčová slova
charakteristika dítěte mladšího školního věku, hudební schopnost, hudební dovednost, hudební nástroj a dítě
Klíčová slova v angličtině
characteristics of a younger primary school child, a musical ability, a musical skill, a musical instrument, a child
Rozsah průvodní práce
54 s., 33 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na děti mladšího školního věku a jejich rozvoj hudebních schopností. Teoretická část se zabývá rozumovou vyspělostí, citovým a sociálním vývojem dětí v období mezi šesti až devíti lety a popisuje hudební schopnosti a dovednosti. Praktická část obsahuje šetření o výzkumu hudebnosti dětí a její závislosti na rodinném prostředí. Šetření bylo provedeno s dětmi ze zájmového kroužku "Hra na zobcovou flétnu", který děti navštěvovaly v Domě dětí a mládeže Zvonek ve Vizovicích.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on younger primary school children and development of their musical abilities. The theoretical part deals with intellectual maturity and emotional and social development of children between the age of six and nine and describes their musical abilities and skills. The practical part contains the results of the research of children´s musicalness and its dependence on the family background. The research was made with the children from a hobby group "Playing the soprano recorder", which they attended in the House for Children and Youth Zvonek in Vizovice.
Klíčová slova
charakteristika dítěte mladšího školního věku, hudební schopnost, hudební dovednost, hudební nástroj a dítě
Klíčová slova v angličtině
characteristics of a younger primary school child, a musical ability, a musical skill, a musical instrument, a child
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z problematiky syndromu vyhoření.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného(kvantitativního a kvalitativního) výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z problematiky syndromu vyhoření.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného(kvantitativního a kvalitativního) výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MYRON, D. Syndrom vyhoření. Praha: Návrat domů, 2003. ISBN 80-7255-074-8.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha: Grada Avicenum, 1994. ISBN 80-7196-121-6.
PRAŠKO, J., PRAŠKOVÁ, H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-334-0.
SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka. 1.vyd., Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-7.
Seznam doporučené literatury
MYRON, D. Syndrom vyhoření. Praha: Návrat domů, 2003. ISBN 80-7255-074-8.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha: Grada Avicenum, 1994. ISBN 80-7196-121-6.
PRAŠKO, J., PRAŠKOVÁ, H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-334-0.
SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka. 1.vyd., Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-7.