Tato závěrečná bakalářská práce na téma ''Zdravý životní styl žáků 9. tříd ZŠ‘‘ je zaměřena na oblast zdraví a zdravého životního stylu u žáků 2. stupně základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. První část práce představují teoretická východiska zkoumané problematiky, která se zabývají definicí pojmu zdraví a psychologickou charakteristikou žáků v období dospívání. Práce se dále zabývá obecnými otázkami životního stylu, které souvisejí se životosprávou. Také zdůrazňuje význam rodiny a její důležitou funkci v
podpoře a péči o zdraví. Práce mimo jiné seznamuje i s výchovou ke zdraví. Ve druhé části práce - empirická část, zkoumám, jaký je zdravý životní styl u žáků 9. tříd ZŠ vzhledem k celkovému výsledku škol a pohlaví.
Annotation in English
This final bachelor thesis on the topic "A healthy lifestyle pupils 9th classes of elementary school "is focused on health and healthy lifestyles for pupils 2nd grade primary school. Work-Lena is divided into two parts. The first part of the work represent the theoretical background examination of the problems policy-which deal with the definition of health and psychological characteristics of pupils in adolescence. This work also deals with
general issues of lifestyle, which is related to seji lifestyle. It also stresses the importance of family and its important function in promoting and health. This work introduces, among other things is education to health. In the second part of the work - empirical part, look at what is a healthy lifestyle for pupils 9th Elementary school classes due to the overall outcome of education and sex.
Keywords
zdraví, psychologie zdraví, prevence, žák v období dospívání, životní styl, životospráva, rizikové chování, rodina, výchova ke zdraví na ZŠ.
Keywords in English
health, health psychology, prevention, student in adolescence, lifestyle, regimen, risk behavior, family, health education at primary school.
Length of the covering note
99 s.,
Language
CZ
Annotation
Tato závěrečná bakalářská práce na téma ''Zdravý životní styl žáků 9. tříd ZŠ‘‘ je zaměřena na oblast zdraví a zdravého životního stylu u žáků 2. stupně základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. První část práce představují teoretická východiska zkoumané problematiky, která se zabývají definicí pojmu zdraví a psychologickou charakteristikou žáků v období dospívání. Práce se dále zabývá obecnými otázkami životního stylu, které souvisejí se životosprávou. Také zdůrazňuje význam rodiny a její důležitou funkci v
podpoře a péči o zdraví. Práce mimo jiné seznamuje i s výchovou ke zdraví. Ve druhé části práce - empirická část, zkoumám, jaký je zdravý životní styl u žáků 9. tříd ZŠ vzhledem k celkovému výsledku škol a pohlaví.
Annotation in English
This final bachelor thesis on the topic "A healthy lifestyle pupils 9th classes of elementary school "is focused on health and healthy lifestyles for pupils 2nd grade primary school. Work-Lena is divided into two parts. The first part of the work represent the theoretical background examination of the problems policy-which deal with the definition of health and psychological characteristics of pupils in adolescence. This work also deals with
general issues of lifestyle, which is related to seji lifestyle. It also stresses the importance of family and its important function in promoting and health. This work introduces, among other things is education to health. In the second part of the work - empirical part, look at what is a healthy lifestyle for pupils 9th Elementary school classes due to the overall outcome of education and sex.
Keywords
zdraví, psychologie zdraví, prevence, žák v období dospívání, životní styl, životospráva, rizikové chování, rodina, výchova ke zdraví na ZŠ.
Keywords in English
health, health psychology, prevention, student in adolescence, lifestyle, regimen, risk behavior, family, health education at primary school.
Research Plan
Nastudování literatury k bakalářské práci
Zpracování teoretické části bakalářské práce na základě prostudované literatury
Příprava výzkumu a realizace předvýzkumu na ZŠ
Realizace výzkumu na ZŠ
Interpretace dat - vyhodnocení výzkumu bakalářské práce
Závěry, shrnutí
Zpracování bakalářské práce
Research Plan
Nastudování literatury k bakalářské práci
Zpracování teoretické části bakalářské práce na základě prostudované literatury
Příprava výzkumu a realizace předvýzkumu na ZŠ
Realizace výzkumu na ZŠ
Interpretace dat - vyhodnocení výzkumu bakalářské práce
Závěry, shrnutí
Zpracování bakalářské práce
Recommended resources
ČAČKA, O. Psychologie duševního vývoje. 1. vydání. Brno: Nakladatelství Jan Šabata, 2000. ISBN 80-7239-060-0.
HAVLINOVA, M., KOPŘIVA, P., MAYER, I. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-059-3.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Portál, Praha: 2003. ISBN 80-7178-774-4.
LIBA, J. Výchova k zdraviu a škola. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2005.
ISBN 80-8068-336-0.
SVOBODOVÁ, J. Zdravá škola včera a dnes. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-53-2.
WIEGEROVÁ, A. Učitel - škola - zdravie. 1. vyd. Bratislava: Regent, 2005.
ISBN 80-88904-37-4.
Recommended resources
ČAČKA, O. Psychologie duševního vývoje. 1. vydání. Brno: Nakladatelství Jan Šabata, 2000. ISBN 80-7239-060-0.
HAVLINOVA, M., KOPŘIVA, P., MAYER, I. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-059-3.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Portál, Praha: 2003. ISBN 80-7178-774-4.
LIBA, J. Výchova k zdraviu a škola. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2005.
ISBN 80-8068-336-0.
SVOBODOVÁ, J. Zdravá škola včera a dnes. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-53-2.
WIEGEROVÁ, A. Učitel - škola - zdravie. 1. vyd. Bratislava: Regent, 2005.
ISBN 80-88904-37-4.