Bakalárska práca je zameraná na marketingovú stratégiu firmy TRENS, a. s., TRENČÍN. Jej cieľom je preskúmať súčasnú marketingovú stratégiu a na základe jej analýzy navrhnúť odporúčania a opatrenia na zlepšenie. Práca je rozdelená na dve časti. Teoretická časť sa zaoberá prieskumom literárnych zdrojov na danú tému a objasňuje základné pojmy a postupy pri zostavovaní a analyzovaní marketingovej stratégie. V praktickej časti je prevedená analýza na základe marketingového a obchodného interného auditu. Tie sú zamerané na súčasnú marketingovú stratégiu firmy TRENS, a. s. Súčasťou práce sú záverečné odporúčania a opatrenia, ktoré vedú k zlepšeniu marketingovej stratégie firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor work is focused on the marketing strategy of the company TRENS, a. s., TRENČÍN. The goal of the work is to explore the current marketing strategy and to suggest recommendations and arrangements for improvement on the basis of the analysis. The work is divided into two parts. The theoretical part focuses on the survey of the literature sources on the given topic and explains basic terms and methods of the composition and analysis of the marketing strategy. In the practical part the analysis is performed the on the basis of the marketing and business internal audits. These are focused on the current marketing strategy of the company TRENS, a. s. Part of the work contains recommendations and arrangements that lead to the improvement of the marketing strategy of the company.
marketing, marketing strategy, information system, goals of the marketing, segmentation of the market, internal audit, marketing audit.
Rozsah průvodní práce
60 s., 34 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalárska práca je zameraná na marketingovú stratégiu firmy TRENS, a. s., TRENČÍN. Jej cieľom je preskúmať súčasnú marketingovú stratégiu a na základe jej analýzy navrhnúť odporúčania a opatrenia na zlepšenie. Práca je rozdelená na dve časti. Teoretická časť sa zaoberá prieskumom literárnych zdrojov na danú tému a objasňuje základné pojmy a postupy pri zostavovaní a analyzovaní marketingovej stratégie. V praktickej časti je prevedená analýza na základe marketingového a obchodného interného auditu. Tie sú zamerané na súčasnú marketingovú stratégiu firmy TRENS, a. s. Súčasťou práce sú záverečné odporúčania a opatrenia, ktoré vedú k zlepšeniu marketingovej stratégie firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor work is focused on the marketing strategy of the company TRENS, a. s., TRENČÍN. The goal of the work is to explore the current marketing strategy and to suggest recommendations and arrangements for improvement on the basis of the analysis. The work is divided into two parts. The theoretical part focuses on the survey of the literature sources on the given topic and explains basic terms and methods of the composition and analysis of the marketing strategy. In the practical part the analysis is performed the on the basis of the marketing and business internal audits. These are focused on the current marketing strategy of the company TRENS, a. s. Part of the work contains recommendations and arrangements that lead to the improvement of the marketing strategy of the company.
marketing, marketing strategy, information system, goals of the marketing, segmentation of the market, internal audit, marketing audit.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky z oblasti marketingové strategie.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové strategie firmy TRENS, a.s.
Zhodnoťte využívání zvolené strategie a navrhněte doporučení a opatření pro její případné zlepšení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky z oblasti marketingové strategie.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové strategie firmy TRENS, a.s.
Zhodnoťte využívání zvolené strategie a navrhněte doporučení a opatření pro její případné zlepšení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, Philip. Marketing management : Analýza, plánování, využití, kontrola. 9. přeprac. vyd. Praha : Garda Publishing, 1998. 812 s. ISBN 80-7169-600-5.
[2] JANNET, Jean-Pierre, HENNESSEY, H. David. Global Marketing Strategies. 6th edition. U.S.A. : Houghton Mifflin Company, c2004. 613 s. ISBN 0-618-310592.
[3] JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing : Strategie a trendy. 1. vyd. Praha : Garda Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
[4] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. rozš. a altualiz. vyd. Praha : Garda Publishing, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, Philip. Marketing management : Analýza, plánování, využití, kontrola. 9. přeprac. vyd. Praha : Garda Publishing, 1998. 812 s. ISBN 80-7169-600-5.
[2] JANNET, Jean-Pierre, HENNESSEY, H. David. Global Marketing Strategies. 6th edition. U.S.A. : Houghton Mifflin Company, c2004. 613 s. ISBN 0-618-310592.
[3] JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing : Strategie a trendy. 1. vyd. Praha : Garda Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
[4] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. rozš. a altualiz. vyd. Praha : Garda Publishing, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
dr. Dobeš - Optimum spotřebitrele na základě indiferenční křivky. Matematické vyjádření optima.
ing. Polách - Zdanění příjmu osob, přdmět daně FO, slevy na dani.
dr. Beranová - Regresní analýza.
Ing. Bejtkovský - Moderní koncepce řízení lidských zdrojů, základní rovnice personalistiky.
ing. Zeman - Činnosti, tekré souvisí se založením podniku.