Cílem mé bakalářské práce, týkající se společnosti SANBORN a.s., je provést finanční analýzu a zhodnotit ekonomické hospodaření v této firmě. Na základě provedeného rozboru účetních výkazů posoudím finanční pozici podniku. Pro zpracování použiji jednotlivé ukazatele finanční analýzy a porovnám je s průměry ve firmách se stejným oborem podnikání. Pomocí zjištěných informací navrhnu a doporučím změny, které by dopomohli SANBORN a.s. k efektivnějšímu hospodaření a k ekonomičtějšímu využívání jejich zdrojů. Dále se budu zabývat možnostmi využití outsourcingu a jeho případné doporučení nebo zamítnutí v konkrétní situaci pro podnik SANBORN a.s. Provedu analýzu marketingové komunikace pomocí, které určím výhody a nevýhody pro firmu. Vyhodnotím, zda je pro společnost lepší využívat interních či externích služeb v oblasti marketingu.
Anotace v angličtině
The aim of my Bachelor’s Thesis (concerning the company SANBORN a.s.) is to carry out financial analysis and to evaluate economic processes inside this company. In order to manager it, I will use particular economic indicators of financial analysis and I will compare them with corresponding average values in other firms with the same field of economic activities. By exploiting this information, I will suggest and recommend changes which would help SANBORN a.s., to improve economy and to exploit its resources more efficiently. Further on, I will analyze possibilities of outsourcing, their recommendation or rejection in particular situations which SANBORN a.s. I will carry out analysis of marketing communication by means of which I will specify advantages and disadvantages for the company. I will analyze which kind of marketing services - internal or external - is more advantageous for the company.
Klíčová slova
finanční analýza, absolutní ukazatele, rozdílové ukazatele, poměrové ukazatele, souhrnné ukazatele, aktivita, rentabilita, zadluženost, likvidita, outsourcing, marketingová komunikace, finanční analýza outsourcingového řešení
Cílem mé bakalářské práce, týkající se společnosti SANBORN a.s., je provést finanční analýzu a zhodnotit ekonomické hospodaření v této firmě. Na základě provedeného rozboru účetních výkazů posoudím finanční pozici podniku. Pro zpracování použiji jednotlivé ukazatele finanční analýzy a porovnám je s průměry ve firmách se stejným oborem podnikání. Pomocí zjištěných informací navrhnu a doporučím změny, které by dopomohli SANBORN a.s. k efektivnějšímu hospodaření a k ekonomičtějšímu využívání jejich zdrojů. Dále se budu zabývat možnostmi využití outsourcingu a jeho případné doporučení nebo zamítnutí v konkrétní situaci pro podnik SANBORN a.s. Provedu analýzu marketingové komunikace pomocí, které určím výhody a nevýhody pro firmu. Vyhodnotím, zda je pro společnost lepší využívat interních či externích služeb v oblasti marketingu.
Anotace v angličtině
The aim of my Bachelor’s Thesis (concerning the company SANBORN a.s.) is to carry out financial analysis and to evaluate economic processes inside this company. In order to manager it, I will use particular economic indicators of financial analysis and I will compare them with corresponding average values in other firms with the same field of economic activities. By exploiting this information, I will suggest and recommend changes which would help SANBORN a.s., to improve economy and to exploit its resources more efficiently. Further on, I will analyze possibilities of outsourcing, their recommendation or rejection in particular situations which SANBORN a.s. I will carry out analysis of marketing communication by means of which I will specify advantages and disadvantages for the company. I will analyze which kind of marketing services - internal or external - is more advantageous for the company.
Klíčová slova
finanční analýza, absolutní ukazatele, rozdílové ukazatele, poměrové ukazatele, souhrnné ukazatele, aktivita, rentabilita, zadluženost, likvidita, outsourcing, marketingová komunikace, finanční analýza outsourcingového řešení
Zpracujte literární prameny týkající se finanční analýzy a outsourcingu podniku a využijte tato stanoviska pro řešení zadané problematiky.
Proveďte finanční analýzu účetních výkazů společnosti SANBORN a.s. a formulujte ukazatele finanční analýzy.
Posuďte ekonomickou situaci daného podniku s využitím metod finanční analýzy.
Předložte alternativy outsourcingových řešení marketingových komunikací.
Navrhněte na základě výsledků finanční analýzy doporučení pro možné využití outsourcingu a zlepšení dosavadního stavu hospodaření podniku SANBORN a.s.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární prameny týkající se finanční analýzy a outsourcingu podniku a využijte tato stanoviska pro řešení zadané problematiky.
Proveďte finanční analýzu účetních výkazů společnosti SANBORN a.s. a formulujte ukazatele finanční analýzy.
Posuďte ekonomickou situaci daného podniku s využitím metod finanční analýzy.
Předložte alternativy outsourcingových řešení marketingových komunikací.
Navrhněte na základě výsledků finanční analýzy doporučení pro možné využití outsourcingu a zlepšení dosavadního stavu hospodaření podniku SANBORN a.s.
Seznam doporučené literatury
1. BLAHA, Z., JINDŘICHOVSKÁ, I. Jak posoudit finanční zdraví firmy. 1 vyd. Praha: Management Press, 1994. 128 s. ISBN 80-85603-62-4.
2. BLAHA, Z., JINDŘICHOVSKÁ, I. Podnikové finance. 1 vyd. Praha: Management Press, 2001. 316 s. ISBN 80-7261-025-2.
3. BRUCKNER, T., VOŘÍŠEK, J. Outsourcing a jeho aplikace při řízení informačního systému podniku. 1 vyd. Praha: Ekopress, s.r.o, 1998. 119 s. ISBN 80-86119-07-6.
4. GRÜNWALD, R. Analýza finanční důvěryhodnosti podniku. 1 vyd. Praha: Ekopress, s.r.o., 2001. 76 s. ISBN 80-86119-47-5.
5. KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1 vyd. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1.
a další dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
1. BLAHA, Z., JINDŘICHOVSKÁ, I. Jak posoudit finanční zdraví firmy. 1 vyd. Praha: Management Press, 1994. 128 s. ISBN 80-85603-62-4.
2. BLAHA, Z., JINDŘICHOVSKÁ, I. Podnikové finance. 1 vyd. Praha: Management Press, 2001. 316 s. ISBN 80-7261-025-2.
3. BRUCKNER, T., VOŘÍŠEK, J. Outsourcing a jeho aplikace při řízení informačního systému podniku. 1 vyd. Praha: Ekopress, s.r.o, 1998. 119 s. ISBN 80-86119-07-6.
4. GRÜNWALD, R. Analýza finanční důvěryhodnosti podniku. 1 vyd. Praha: Ekopress, s.r.o., 2001. 76 s. ISBN 80-86119-47-5.
5. KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1 vyd. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1.
a další dle doporučení vedoucího bakalářské práce.