Tato práce se zabývá tématikou rozhlasového vysílání v České republice, a to se zaměřením na soukromé rozhlasové stanice, jejich formát a vztah jeho podoby s posluchačskou základnou stanice - s cílovou skupinou. V této souvislosti práce popisuje i podobu a tvorbu programu, zkoumání poslechovosti, ale také následné zohlednění výsledků. V praktické části pak naleznete analýzu a rozbor formátu konkrétní soukromé stanice - Radia Čas, rozbor cílové skupiny kterou se snaží oslovit a pokus o nalezení souvislostí.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with the topic of Czech radio broadcasting with accent on private radio stations, their format, and interaction between format and target group - listeners. In this context the work describes form and format production, radio ratings measurement, and consequently using of results and issues. In the practical part, you will find analysis of concrete private station Radio Čas format, as well as analysis of target group and attempt to find some contexts.
Klíčová slova
rozhlasové vysílání, formát, cílová skupina, poslechovost, Radio Čas
Klíčová slova v angličtině
broadcasting, format, target group, radio ratings measurement, Radio Čas
Rozsah průvodní práce
50 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá tématikou rozhlasového vysílání v České republice, a to se zaměřením na soukromé rozhlasové stanice, jejich formát a vztah jeho podoby s posluchačskou základnou stanice - s cílovou skupinou. V této souvislosti práce popisuje i podobu a tvorbu programu, zkoumání poslechovosti, ale také následné zohlednění výsledků. V praktické části pak naleznete analýzu a rozbor formátu konkrétní soukromé stanice - Radia Čas, rozbor cílové skupiny kterou se snaží oslovit a pokus o nalezení souvislostí.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with the topic of Czech radio broadcasting with accent on private radio stations, their format, and interaction between format and target group - listeners. In this context the work describes form and format production, radio ratings measurement, and consequently using of results and issues. In the practical part, you will find analysis of concrete private station Radio Čas format, as well as analysis of target group and attempt to find some contexts.
Klíčová slova
rozhlasové vysílání, formát, cílová skupina, poslechovost, Radio Čas
Klíčová slova v angličtině
broadcasting, format, target group, radio ratings measurement, Radio Čas
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte nutnou teoretickou základnu k uchopení daného tématu. Specifikujte pozici rozhlasu jako média v marketingových komunikacích.
2. Popište, co je to rozhlasový formát, čím je pro marketingové komunikace důležitý (jestli je), pokuste se je plně kvantifikovat a jednotlivé formáty popište. Zabývejte se možným vzájemným prolínáním jednotlivých formátů. Zabývejte se teoreticky možnou budoucností rozhlasových formátů, zda-li je současné pojmenování dostatečné. Pokud nikoliv, uveďte proč a pokuste se případně nové vhodně pojmenovat.
3. Proveďte rešerši českého rozhlasového trhu a zařaďte jednotlivé rozhlasové stanice do již definovaných rozhlasových formátů.
4. Zabývejte se historií rádia Čas a její současností. Zabývejte se marketingovými postupy, definicí cílové skupiny/cílových skupin. Proveďte dotazníkové šetření, ve kterém ověříte, zda-li cílové skupiny plánované rádiem Čas odpovídají skutečným posluchačům.
5. Proveďte analýzu záznmů vysílání ve Vámi stanoveném určitém období, proveďte rozbor vysílacího schématu a formátu v souvislosti s tématem práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte nutnou teoretickou základnu k uchopení daného tématu. Specifikujte pozici rozhlasu jako média v marketingových komunikacích.
2. Popište, co je to rozhlasový formát, čím je pro marketingové komunikace důležitý (jestli je), pokuste se je plně kvantifikovat a jednotlivé formáty popište. Zabývejte se možným vzájemným prolínáním jednotlivých formátů. Zabývejte se teoreticky možnou budoucností rozhlasových formátů, zda-li je současné pojmenování dostatečné. Pokud nikoliv, uveďte proč a pokuste se případně nové vhodně pojmenovat.
3. Proveďte rešerši českého rozhlasového trhu a zařaďte jednotlivé rozhlasové stanice do již definovaných rozhlasových formátů.
4. Zabývejte se historií rádia Čas a její současností. Zabývejte se marketingovými postupy, definicí cílové skupiny/cílových skupin. Proveďte dotazníkové šetření, ve kterém ověříte, zda-li cílové skupiny plánované rádiem Čas odpovídají skutečným posluchačům.
5. Proveďte analýzu záznmů vysílání ve Vámi stanoveném určitém období, proveďte rozbor vysílacího schématu a formátu v souvislosti s tématem práce.
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker, P., Geuens,M., Van den Bergh,J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1
Burton, G., Jirák, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9
Postler, M.: Média v reklamě, VŠE Praha 2003, ISBN 80-245-0629-7
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker, P., Geuens,M., Van den Bergh,J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1
Burton, G., Jirák, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9
Postler, M.: Média v reklamě, VŠE Praha 2003, ISBN 80-245-0629-7