Práce je pohledem na corporate identity, která je východiskem pro pozitivní image. Definu-je jednotlivé součásti corporate identity jak v teoretické rovině, tak v praktické na příkla-du statutárního města Zlína. Ukazuje, jak pozitivní image organizace ovlivňují její zaměst-nanci, neboť úspěch organizací se odvíjí od spokojených zaměstnanců, kteří jsou jedním z důležitých referenčních zdrojů a ovlivňují okolí ve vnímání úřadu. Efektivní komunikace pak přispívá k tomu, že se zaměstnanci více ztotožňují s firemními hodnotami a chtějí se podílet na vizi a cílech firmy. V praktické části se práce zabývá jed-notlivými součástmi corporate identity na Magistrátu města Zlína a analýzou interní komu-nikace na Magistrátu města Zlína a jejím vlivem na image úřadu. V projektové části jsem na základě výsledků analýzy zpracovala návrh komunikačního plánu Magistrátu města Zlína.
Anotace v angličtině
This work is focused on corporate identity that is one of the resources for positive image. It defines parts of corporate identity in theoretical bases and also practical example on Mu-nicipal Authority of Zlin. It snows how employees influence positive image of organiza-tion, because it is said, that satisfied employees means successful organization. Employees are one of very important sources of reference and influence perception of authority. Efficient communication helps to ego-involvement of employees with values and participa-tion on vision and goals of company. Practical part is deals with parts of corporate identity of Municipal Authority of Zlin and analyze of internal communication and its influence on image of authority. Project part is based on outcome of analyze and involves proposal of communication plan of Municipal Authority of Zlin.
corporate identity, corporate design, corporate communications, image, company culture, company communication, internal communication, plan of communication
Rozsah průvodní práce
76 s. a 34 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je pohledem na corporate identity, která je východiskem pro pozitivní image. Definu-je jednotlivé součásti corporate identity jak v teoretické rovině, tak v praktické na příkla-du statutárního města Zlína. Ukazuje, jak pozitivní image organizace ovlivňují její zaměst-nanci, neboť úspěch organizací se odvíjí od spokojených zaměstnanců, kteří jsou jedním z důležitých referenčních zdrojů a ovlivňují okolí ve vnímání úřadu. Efektivní komunikace pak přispívá k tomu, že se zaměstnanci více ztotožňují s firemními hodnotami a chtějí se podílet na vizi a cílech firmy. V praktické části se práce zabývá jed-notlivými součástmi corporate identity na Magistrátu města Zlína a analýzou interní komu-nikace na Magistrátu města Zlína a jejím vlivem na image úřadu. V projektové části jsem na základě výsledků analýzy zpracovala návrh komunikačního plánu Magistrátu města Zlína.
Anotace v angličtině
This work is focused on corporate identity that is one of the resources for positive image. It defines parts of corporate identity in theoretical bases and also practical example on Mu-nicipal Authority of Zlin. It snows how employees influence positive image of organiza-tion, because it is said, that satisfied employees means successful organization. Employees are one of very important sources of reference and influence perception of authority. Efficient communication helps to ego-involvement of employees with values and participa-tion on vision and goals of company. Practical part is deals with parts of corporate identity of Municipal Authority of Zlin and analyze of internal communication and its influence on image of authority. Project part is based on outcome of analyze and involves proposal of communication plan of Municipal Authority of Zlin.
corporate identity, corporate design, corporate communications, image, company culture, company communication, internal communication, plan of communication
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury pojednávající o image a corporate identity se zaměřením na firemní komunikaci s vnitřní veřejností.
2. Stanovte teoretická východiska. Formulujte pracovní hypotézy práce.
3. Proveďte marketingový výzkum a analyzujte vliv interní komunikace na image zvolené organizace.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte projektové řešení vedoucí ke zlepšení interní komunikace jako součásti corporate identity.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury pojednávající o image a corporate identity se zaměřením na firemní komunikaci s vnitřní veřejností.
2. Stanovte teoretická východiska. Formulujte pracovní hypotézy práce.
3. Proveďte marketingový výzkum a analyzujte vliv interní komunikace na image zvolené organizace.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte projektové řešení vedoucí ke zlepšení interní komunikace jako součásti corporate identity.
Seznam doporučené literatury
FORET, M., Veřejné mínění a image, MOSPRA, Brno 1992
KOHOUT, J., Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999, ISBN 80-7261-006-6
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M., Firemní kultura, síla sdílených cílů, hodnot a priorit, Grada Publishing , Praha 1993, ISBN 80-7169-018-X
SVOBODA, V., Corporate Identity, MOSPRA, Brno 1993
HOLÁ, J., Interní komunikace ve firmě, Computer Press, a.s., Brno 2006, ISBN 80-251-1250-0
PŘÍBOVÁ, M., Marketingový výzkum v praxi, Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-299-9
Seznam doporučené literatury
FORET, M., Veřejné mínění a image, MOSPRA, Brno 1992
KOHOUT, J., Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999, ISBN 80-7261-006-6
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M., Firemní kultura, síla sdílených cílů, hodnot a priorit, Grada Publishing , Praha 1993, ISBN 80-7169-018-X
SVOBODA, V., Corporate Identity, MOSPRA, Brno 1993
HOLÁ, J., Interní komunikace ve firmě, Computer Press, a.s., Brno 2006, ISBN 80-251-1250-0
PŘÍBOVÁ, M., Marketingový výzkum v praxi, Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-299-9