Diplomová práce je zaměřena na interní komunikaci ve vybrané instituci veřejné správy. Teoretická část vychází z odborné literatury, přitom jsou především zohledněny trendy v komunikaci ve veřejné správě. K praktické aplikaci jsem zvolila Městský úřad Náchod. Provedla jsem analýzu komunikačních nástrojů a závěry jsem podpořila průzkumným šetře-ním u zaměstnanců městského úřadu. Soustředila jsem se především na znalosti vizí a cílů města, posouzení komunikačního procesu mezi vedením, vedoucím a zaměstnancem, a vy-užívání nástrojů interní komunikace. Závěry z výzkumné sondy poskytují informace o sou-časném stavu vnitřní komunikace Městského úřadu Náchod a mohou napomoci vedení úřa-du při rozhodování o zpracování komunikační strategie úřadu směrem k zaměstnancům.
Anotace v angličtině
This graduation theses focuses on internal communication in selected public administration. Its theoretical part results from technical literature nevertheless the communication develo-pments in public administration are above all taken into account there. Municipal Office Náchod was chosen for practical application. I have implemented an analysis of communi-cation tools and the inquiry undertaken among employees of Municipal Office gave support to its outcomes. In particular I have focused on knowledge of municipal schemes and objectives , examination of communication process between leadership posts and emploees and practising of internal communication tools. The outcomes of my exploatory study supplies information about recent condition of internal communication within the framework of Municipal Office Náchod. It can also assist the management in decision making when processing the municipal communication strategy towards emploees.
Public administration, public service, municipal office, internal communication, corporate identity, communication process, communication tools, inquiry.
Rozsah průvodní práce
99 s. 6 s. obr. priloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na interní komunikaci ve vybrané instituci veřejné správy. Teoretická část vychází z odborné literatury, přitom jsou především zohledněny trendy v komunikaci ve veřejné správě. K praktické aplikaci jsem zvolila Městský úřad Náchod. Provedla jsem analýzu komunikačních nástrojů a závěry jsem podpořila průzkumným šetře-ním u zaměstnanců městského úřadu. Soustředila jsem se především na znalosti vizí a cílů města, posouzení komunikačního procesu mezi vedením, vedoucím a zaměstnancem, a vy-užívání nástrojů interní komunikace. Závěry z výzkumné sondy poskytují informace o sou-časném stavu vnitřní komunikace Městského úřadu Náchod a mohou napomoci vedení úřa-du při rozhodování o zpracování komunikační strategie úřadu směrem k zaměstnancům.
Anotace v angličtině
This graduation theses focuses on internal communication in selected public administration. Its theoretical part results from technical literature nevertheless the communication develo-pments in public administration are above all taken into account there. Municipal Office Náchod was chosen for practical application. I have implemented an analysis of communi-cation tools and the inquiry undertaken among employees of Municipal Office gave support to its outcomes. In particular I have focused on knowledge of municipal schemes and objectives , examination of communication process between leadership posts and emploees and practising of internal communication tools. The outcomes of my exploatory study supplies information about recent condition of internal communication within the framework of Municipal Office Náchod. It can also assist the management in decision making when processing the municipal communication strategy towards emploees.
Public administration, public service, municipal office, internal communication, corporate identity, communication process, communication tools, inquiry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, zohledněte trendy v komunikaci ve veřejné správě.
2. Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte interní komunikaci MÚ Náchod a stanovte kritéria pro její analýzu.
4. Analyzujte komunikační nástroje MÚ dle nastavených kritérií a závěry podpořte průzkumným šetřením.
5. Na základě závěrů z analýzy sestavte komplexní projekt upravující dosavadní nastavení informačního systému úřadu.
6. Verifikujte hypotézy a formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, zohledněte trendy v komunikaci ve veřejné správě.
2. Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte interní komunikaci MÚ Náchod a stanovte kritéria pro její analýzu.
4. Analyzujte komunikační nástroje MÚ dle nastavených kritérií a závěry podpořte průzkumným šetřením.
5. Na základě závěrů z analýzy sestavte komplexní projekt upravující dosavadní nastavení informačního systému úřadu.
6. Verifikujte hypotézy a formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Komunikace s veřejností. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1034-7.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Komunikace s veřejností. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1034-7.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0564-8.