Cílem této diplomové práce je na základě analýzy marketingových komunikací popsat a ukázat v praxi používané marketingové a strategické přístupy, které při kvalitní implementaci dokáží účinně vybudovat a udržovat stabilní, respektovanou pozici nemocnice na trhu a její prosperitu v civilizované společnosti. Teoretická část práce vysvětluje základní oblasti trhu zdravotnických služeb, pojetí marketingu a marketingových komunikací ve zdravotnictví. Analytická část seznamuje s marketingovými komunikacemi nemocnice a s popisem jejich dosavadních nástrojů interní a externí komunikace. V projektové části bude zpracována komunikační strategie k jednotlivým cílovým skupinám, která by měla vést k lepší informovanosti veřejnosti a upevnění dobrého jména nemocnice.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is, based on an analysis of marketing communications, to describe and show practically used marketing and strategic approaches, which, providing there is high-quality implementation, are able to build and maintain a stable, respected position of a hospital in the market and its prosperity in a civilized society. The theoretical part of the thesis explains basic spheres of health services market, perception of marketing and marketing communications in health care. The analytical part covers marketing communications of the hospital together with the description of its current tools of internal and external communication. The project part deals with the elaboration of communication strategy towards individual target groups, which should result in better public awareness and strengthening the hospital´s good name.
Klíčová slova
zdravotnictví, trh zdravotnických služeb, zdravotní péče, nemocnice, pacient, konkurence, marketing, marketingové komunikace, strategie, řízení
Klíčová slova v angličtině
health system, market of health services, health care, hospital, patient, competition, marketing, marketing communications, strategy, management
Rozsah průvodní práce
114 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je na základě analýzy marketingových komunikací popsat a ukázat v praxi používané marketingové a strategické přístupy, které při kvalitní implementaci dokáží účinně vybudovat a udržovat stabilní, respektovanou pozici nemocnice na trhu a její prosperitu v civilizované společnosti. Teoretická část práce vysvětluje základní oblasti trhu zdravotnických služeb, pojetí marketingu a marketingových komunikací ve zdravotnictví. Analytická část seznamuje s marketingovými komunikacemi nemocnice a s popisem jejich dosavadních nástrojů interní a externí komunikace. V projektové části bude zpracována komunikační strategie k jednotlivým cílovým skupinám, která by měla vést k lepší informovanosti veřejnosti a upevnění dobrého jména nemocnice.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is, based on an analysis of marketing communications, to describe and show practically used marketing and strategic approaches, which, providing there is high-quality implementation, are able to build and maintain a stable, respected position of a hospital in the market and its prosperity in a civilized society. The theoretical part of the thesis explains basic spheres of health services market, perception of marketing and marketing communications in health care. The analytical part covers marketing communications of the hospital together with the description of its current tools of internal and external communication. The project part deals with the elaboration of communication strategy towards individual target groups, which should result in better public awareness and strengthening the hospital´s good name.
Klíčová slova
zdravotnictví, trh zdravotnických služeb, zdravotní péče, nemocnice, pacient, konkurence, marketing, marketingové komunikace, strategie, řízení
Klíčová slova v angličtině
health system, market of health services, health care, hospital, patient, competition, marketing, marketing communications, strategy, management
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu zdravotnictví, zdravotnického zařízení a specifikách jeho cílových skupin (pacienti, vedení, zaměstnanci, zřizovatel atd.). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Vsetínské nemocnice a.s. Konfrontujte komunikační aktivity zdravotnického zařízení zaměřené na jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace zdravotnického zařízení.
3. Na základě výsledků analýzy zhodnoťte efektivitu komunikační strategie Vsetínské nemocnice a.s. Zpracujte návrh komunikační strategie zdravotnického zařízení k jednotlivým cílovým skupinám.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu zdravotnictví, zdravotnického zařízení a specifikách jeho cílových skupin (pacienti, vedení, zaměstnanci, zřizovatel atd.). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Vsetínské nemocnice a.s. Konfrontujte komunikační aktivity zdravotnického zařízení zaměřené na jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace zdravotnického zařízení.
3. Na základě výsledků analýzy zhodnoťte efektivitu komunikační strategie Vsetínské nemocnice a.s. Zpracujte návrh komunikační strategie zdravotnického zařízení k jednotlivým cílovým skupinám.
Seznam doporučené literatury
Gladkij, I. Management ve zdravotnictví, Computer Press, 2003
Oxley, H., MacFarlan, M. Reforma zdravotní péče: Kontrola výdajů a zvyšování efektivnosti, Studie OECD, Paříž, 1995
Dobiášová, K. Vývojové trendy v oblasti nemocniční péče (mezinárodní srovnání), In: Zdravotní politika a ekonomika, Sborník IZPE, Kostelec nad Černými lesy, 2001
Samuelson A.P., Nordhaus W.D. Ekonomie, Svoboda, Praha, 1995
Urban, L. Jednotný vnitřní trh, skripta, Univerzita Karlova, IES FSV, Praha, 2003
Hradiská, E., Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací, 1. vyd. Zlín: Fakulta technologická, 1999
Svoboda, V. Manažer marketingových komunikací - Marketingové komunikace, 2. vyd. Brno: Mospra, 1998
Svoboda, V. Základy public relations, 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2001
Seznam doporučené literatury
Gladkij, I. Management ve zdravotnictví, Computer Press, 2003
Oxley, H., MacFarlan, M. Reforma zdravotní péče: Kontrola výdajů a zvyšování efektivnosti, Studie OECD, Paříž, 1995
Dobiášová, K. Vývojové trendy v oblasti nemocniční péče (mezinárodní srovnání), In: Zdravotní politika a ekonomika, Sborník IZPE, Kostelec nad Černými lesy, 2001
Samuelson A.P., Nordhaus W.D. Ekonomie, Svoboda, Praha, 1995
Urban, L. Jednotný vnitřní trh, skripta, Univerzita Karlova, IES FSV, Praha, 2003
Hradiská, E., Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací, 1. vyd. Zlín: Fakulta technologická, 1999
Svoboda, V. Manažer marketingových komunikací - Marketingové komunikace, 2. vyd. Brno: Mospra, 1998
Svoboda, V. Základy public relations, 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2001