Diplomová práce zpracovaná na téma ''Interní komunikace ve vybrané organizaci‘‘ se zabývá aktuální a velice složitou problematikou průběhu a úrovně komunikačního procesu v organizaci.
Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá definicí, procesem a vlastním systémem komunikace, jejími jednotlivými typy a překážkami. Empirická část je zaměřena na průzkum a analýzu komunikace sportovního řetězce se zaměřením na prodejní personál.
Cílem práce bylo zjistit, popsat a komplexně zhodnotit současný stav a efektivnost komunikace ve výše uvedeném podniku. V případě potřeby navrhnout i odpovídající řešení a změny, které by mohly ke zlepšení úrovně komunikace přispět.
Analýza komunikace byla provedena pomocí dotazníkového šetření. Výstupy výzkumu byly vyhodnoceny a jednotlivé výsledky průběžně uváděny a shrnuty v celkovém hodnocení.
Závěrem lze říci, že současná úroveň komunikace v podniku dává předpoklady k jejímu dalšímu rozvoji a zefektivnění např. plným využíváním možností moderních prostředků komunikace, pravidelným organizováním pracovních porad a zvýšené účasti zaměstnanců na odborných školeních.
Anotace v angličtině
This diploma work and its theme ‘‘Internal communication in selected organization‘‘ concern topical and complicated problems of flow and quality level of communication process in a company.
The study is divided into two elementary parts: theoretic and practical. The theoretic part deals with the definition, process and the system of communication itself, the various types of communication and possible obstacles. The empirical part focuses on the survey and analysis of internal communication in sport fashion retailer.
The goal of the study was to find out, to describe and to evaluate the contemporary situation and efficiency of communication in company as a whole. It was intended to suggest a suitable solution and changes necessary if needed in order to increase a quality level of communication process in the company.
The communication analysis was carried out through the questionnaire research. Elementary statistic methods were used to elaborate the results of the research and particular results were presented thoroughly and then summarized in final summary.
As a result of the survey it can be said: the current quality of communication process in the company offers a wide space for improvement. Increased efficiency and entire development can be reached not only by use of advanced communication technologies but also by increased involvement of the employees in the process.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační proces, systém komunikace, interní komunikace, měření efektivity, bariéry interní komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication process, system of communication, internal communication, evaluation of effectivity, barriers of internal communication
Rozsah průvodní práce
77 s., 7 s. priloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zpracovaná na téma ''Interní komunikace ve vybrané organizaci‘‘ se zabývá aktuální a velice složitou problematikou průběhu a úrovně komunikačního procesu v organizaci.
Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá definicí, procesem a vlastním systémem komunikace, jejími jednotlivými typy a překážkami. Empirická část je zaměřena na průzkum a analýzu komunikace sportovního řetězce se zaměřením na prodejní personál.
Cílem práce bylo zjistit, popsat a komplexně zhodnotit současný stav a efektivnost komunikace ve výše uvedeném podniku. V případě potřeby navrhnout i odpovídající řešení a změny, které by mohly ke zlepšení úrovně komunikace přispět.
Analýza komunikace byla provedena pomocí dotazníkového šetření. Výstupy výzkumu byly vyhodnoceny a jednotlivé výsledky průběžně uváděny a shrnuty v celkovém hodnocení.
Závěrem lze říci, že současná úroveň komunikace v podniku dává předpoklady k jejímu dalšímu rozvoji a zefektivnění např. plným využíváním možností moderních prostředků komunikace, pravidelným organizováním pracovních porad a zvýšené účasti zaměstnanců na odborných školeních.
Anotace v angličtině
This diploma work and its theme ‘‘Internal communication in selected organization‘‘ concern topical and complicated problems of flow and quality level of communication process in a company.
The study is divided into two elementary parts: theoretic and practical. The theoretic part deals with the definition, process and the system of communication itself, the various types of communication and possible obstacles. The empirical part focuses on the survey and analysis of internal communication in sport fashion retailer.
The goal of the study was to find out, to describe and to evaluate the contemporary situation and efficiency of communication in company as a whole. It was intended to suggest a suitable solution and changes necessary if needed in order to increase a quality level of communication process in the company.
The communication analysis was carried out through the questionnaire research. Elementary statistic methods were used to elaborate the results of the research and particular results were presented thoroughly and then summarized in final summary.
As a result of the survey it can be said: the current quality of communication process in the company offers a wide space for improvement. Increased efficiency and entire development can be reached not only by use of advanced communication technologies but also by increased involvement of the employees in the process.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační proces, systém komunikace, interní komunikace, měření efektivity, bariéry interní komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication process, system of communication, internal communication, evaluation of effectivity, barriers of internal communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, věnujte pozornost aktuálně používaným komunikačním nástrojům v interní komunikaci firem a měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metodiku a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost a její interní komunikaci.
4. Na základě primárních šetření analyzujte efektivitu interní komunikace.
5. Navrhněte možná zlepšení a omezení implementace závěrů a doporučení do jiných oblastí služeb.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, věnujte pozornost aktuálně používaným komunikačním nástrojům v interní komunikaci firem a měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metodiku a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost a její interní komunikaci.
4. Na základě primárních šetření analyzujte efektivitu interní komunikace.
5. Navrhněte možná zlepšení a omezení implementace závěrů a doporučení do jiných oblastí služeb.
Seznam doporučené literatury
Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál 2000
Bébr, R. Prezentace a mezilidská komunikace. Praha: VŠE 2000
De Fleur, L., Ballová-Rokeachová, S. Teorie masoví komunikace. Praha: Univerzita Karlova 1996
Holá, J. Interní komunikace ve firmě. Praha: Computer Press 2006
DeVito, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2001
Hloušková, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998
Freestone, J., Brusee, J. Telemarketing Basics. New York: Crips Publishing 1989
Seznam doporučené literatury
Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál 2000
Bébr, R. Prezentace a mezilidská komunikace. Praha: VŠE 2000
De Fleur, L., Ballová-Rokeachová, S. Teorie masoví komunikace. Praha: Univerzita Karlova 1996
Holá, J. Interní komunikace ve firmě. Praha: Computer Press 2006
DeVito, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2001
Hloušková, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998
Freestone, J., Brusee, J. Telemarketing Basics. New York: Crips Publishing 1989