Transfer technologií je proces, který zavádí do praxe inovace, jež vznikly na základě vědecké výzkumné činnosti, a snaží se maximalizovat jejich komerční potenciál. Skrze tento proces jsou inovace opatřeny patenty a licenčními smlouvami, které následně umožňují založení nové inovační firmy. Za tento proces většinou zodpovídají speciální kanceláře pro transfer technologií, které k této činnosti disponují odpovídajícími kompetencemi a znalostmi. Efektivita a úspěšnost kanceláří pro transfer tech-nologií závisí na jejich komunikaci a vystupování.
Cílem této diplomové práce je poukázat na důležitost komunikace těchto kanceláří a vyt-voření komunikační strategie pro konkrétní kancelář pro transfer technologií - Prekubator. Na základě analýz současných komunikačních aktivit této organizace a zkoumání prostředí, kde Prekubator působí, předkládám komunikační plán, který výsledky těchto analýz dostatečně zohledňuje.
Anotace v angličtině
Technology transfer is a process, which introduces innovation that occurred on the basis
of scientific research activities, into practical use, and aims to maximize their commercial potential. Through this process innovations are awarded by patents and license agreements, which consequently allow establishing a small innovative enterprise. There are usually spe-cial technology transfer offices that are responsible for this process, and dispose of accord competences and knowledge. The effectiveness and successfulness depend on their communication and attitude.
The effectiveness and successfulness of technology transfer offices depend on their communication and attitude.
The goal of this Master’s thesis is to point out the importance of communication of these offices and to design a communication strategy of one particular technology transfer office - Prekubator. Based on analysis of current communication activities of this organisation and examination of environment, where Prekubator operates, I submit a communication plan, which sufficiently considers the results of the investigation.
Klíčová slova
transfer technologií, komercializace, duševní vlastnictví,
komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
technology transfer, commercialisation, intellectual property, communication strategy
Rozsah průvodní práce
93 pages
Jazyk
AN
Anotace
Transfer technologií je proces, který zavádí do praxe inovace, jež vznikly na základě vědecké výzkumné činnosti, a snaží se maximalizovat jejich komerční potenciál. Skrze tento proces jsou inovace opatřeny patenty a licenčními smlouvami, které následně umožňují založení nové inovační firmy. Za tento proces většinou zodpovídají speciální kanceláře pro transfer technologií, které k této činnosti disponují odpovídajícími kompetencemi a znalostmi. Efektivita a úspěšnost kanceláří pro transfer tech-nologií závisí na jejich komunikaci a vystupování.
Cílem této diplomové práce je poukázat na důležitost komunikace těchto kanceláří a vyt-voření komunikační strategie pro konkrétní kancelář pro transfer technologií - Prekubator. Na základě analýz současných komunikačních aktivit této organizace a zkoumání prostředí, kde Prekubator působí, předkládám komunikační plán, který výsledky těchto analýz dostatečně zohledňuje.
Anotace v angličtině
Technology transfer is a process, which introduces innovation that occurred on the basis
of scientific research activities, into practical use, and aims to maximize their commercial potential. Through this process innovations are awarded by patents and license agreements, which consequently allow establishing a small innovative enterprise. There are usually spe-cial technology transfer offices that are responsible for this process, and dispose of accord competences and knowledge. The effectiveness and successfulness depend on their communication and attitude.
The effectiveness and successfulness of technology transfer offices depend on their communication and attitude.
The goal of this Master’s thesis is to point out the importance of communication of these offices and to design a communication strategy of one particular technology transfer office - Prekubator. Based on analysis of current communication activities of this organisation and examination of environment, where Prekubator operates, I submit a communication plan, which sufficiently considers the results of the investigation.
Klíčová slova
transfer technologií, komercializace, duševní vlastnictví,
komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
technology transfer, commercialisation, intellectual property, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte dostupnou literaturu týkající se problematiky komunikace ve vědě a výzkumu.
2. Definujte cíle diplomové práce, pracovní hypotézy a charakterizujte pracovní postupy.
3. Analyzujte současnou situaci komunikace ve vědě a výzkumu a zaměřte se na transfer technologií.
4. Identifikujte subjekty komunikace ve vědě a výzkumu a charakterizujte jejich cílové skupiny.
5. Analyzujte Prekubator-Technology Transfer Office a její současnou situaci v oblasti komunikace a marketingu.
6. Na základě získaných dat ověřte platnost stanovených hypotéz a navrhněte efektivní komunikační strategii této organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte dostupnou literaturu týkající se problematiky komunikace ve vědě a výzkumu.
2. Definujte cíle diplomové práce, pracovní hypotézy a charakterizujte pracovní postupy.
3. Analyzujte současnou situaci komunikace ve vědě a výzkumu a zaměřte se na transfer technologií.
4. Identifikujte subjekty komunikace ve vědě a výzkumu a charakterizujte jejich cílové skupiny.
5. Analyzujte Prekubator-Technology Transfer Office a její současnou situaci v oblasti komunikace a marketingu.
6. Na základě získaných dat ověřte platnost stanovených hypotéz a navrhněte efektivní komunikační strategii této organizace.
Seznam doporučené literatury
ROGERS, Everett. Diffusion of Innovations. 5th edition. New York : Free Press, 2003. 512 s. ISBN 978-0-4432-2209-9.
SINGHAL, Arvind, DEARING, James W. Communication of Innovations : A Journey with Ev Rogers. 1st edition. New Delhi : SAGE, 2006. 260 s. ISBN 0761934774.
ALLEY, Michael. The Craft of Scientific Presentations: Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid. 1. vyd. New York : Springer-Verlang New York, 2003. 241s. ISBN 0-387-95555-0.
DAVIS, Martha. Scientific Papers and Presentation. 1st edition. London : Academic Press, 2004. 356 s. ISBN 0-12-088424-0.
HIRSCH, Herbert L., et al. Essential Communication Strategies for Scientists, Engineers, and Technology Professionals. 2nd edition. New Jersey : John Wiley & Sons, 2003. 183 s. ISBN 0-471-27317-1.
Seznam doporučené literatury
ROGERS, Everett. Diffusion of Innovations. 5th edition. New York : Free Press, 2003. 512 s. ISBN 978-0-4432-2209-9.
SINGHAL, Arvind, DEARING, James W. Communication of Innovations : A Journey with Ev Rogers. 1st edition. New Delhi : SAGE, 2006. 260 s. ISBN 0761934774.
ALLEY, Michael. The Craft of Scientific Presentations: Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid. 1. vyd. New York : Springer-Verlang New York, 2003. 241s. ISBN 0-387-95555-0.
DAVIS, Martha. Scientific Papers and Presentation. 1st edition. London : Academic Press, 2004. 356 s. ISBN 0-12-088424-0.
HIRSCH, Herbert L., et al. Essential Communication Strategies for Scientists, Engineers, and Technology Professionals. 2nd edition. New Jersey : John Wiley & Sons, 2003. 183 s. ISBN 0-471-27317-1.