Diplomová práce pojednává o vztahu reklamy a ideologie. Na základě teoretických poznatků jsou definovány společné a rozdílné prvky a principy ve fungování reklamy a ideologie. Problematika postavení médií, jež z tohoto vztahu již v teoretické části vyplývá, je následně v praktické části blíže specifikována na konkrétní instituci, jež má k tématu velmi blízký vztah. Jak festival Jeden svět prosazuje skrze reklamy a jiné formy komunikace svoji ideologii postavenou na demokratických hodnotách, jak správně pracovat s principy reklamy a ideologie v praxi a jak využít moc médií je náplní projektové části, která formuluje konkrétní doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis is dealt with a relationship between advertising and ideology. On the basis of theoretical pieces of knowledge are defined common and different elements and principles in functioning of advertising and ideology. Problems of position of media, which follow from the theoretical part of thesis, are subsequently in the practical part specify more in detail on particular institution, which has very close relationship to subject. How festival One world promote throught advertising and other forms of communications their ideology, which is laid on democratic values, how work in right way with fundamentals of advertising and ideology in practise and how to use the power of media is a contens of a project part, which defines a particular recommendation.
Klíčová slova
Reklama, ideologie, propaganda, média, apel, Festival dokumentárních filmů Jeden svět.
Klíčová slova v angličtině
Advertising, ideology, propagandism, media, appeal, Festival of documentary films One world.
Rozsah průvodní práce
64 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o vztahu reklamy a ideologie. Na základě teoretických poznatků jsou definovány společné a rozdílné prvky a principy ve fungování reklamy a ideologie. Problematika postavení médií, jež z tohoto vztahu již v teoretické části vyplývá, je následně v praktické části blíže specifikována na konkrétní instituci, jež má k tématu velmi blízký vztah. Jak festival Jeden svět prosazuje skrze reklamy a jiné formy komunikace svoji ideologii postavenou na demokratických hodnotách, jak správně pracovat s principy reklamy a ideologie v praxi a jak využít moc médií je náplní projektové části, která formuluje konkrétní doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis is dealt with a relationship between advertising and ideology. On the basis of theoretical pieces of knowledge are defined common and different elements and principles in functioning of advertising and ideology. Problems of position of media, which follow from the theoretical part of thesis, are subsequently in the practical part specify more in detail on particular institution, which has very close relationship to subject. How festival One world promote throught advertising and other forms of communications their ideology, which is laid on democratic values, how work in right way with fundamentals of advertising and ideology in practise and how to use the power of media is a contens of a project part, which defines a particular recommendation.
Klíčová slova
Reklama, ideologie, propaganda, média, apel, Festival dokumentárních filmů Jeden svět.
Klíčová slova v angličtině
Advertising, ideology, propagandism, media, appeal, Festival of documentary films One world.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti reklamy a ideologie a jejich vzájemného vztahu, popište současný stav problému, formulujte teoretická východiska pro jeho analýzu a interpretaci.
2. Stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu a interpretaci zvolených příkladů, zhodnoťte výsledky, ověřte míru platnosti pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy a ověření míry platnosti pracovních hypotéz navrhněte řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti reklamy a ideologie a jejich vzájemného vztahu, popište současný stav problému, formulujte teoretická východiska pro jeho analýzu a interpretaci.
2. Stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu a interpretaci zvolených příkladů, zhodnoťte výsledky, ověřte míru platnosti pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy a ověření míry platnosti pracovních hypotéz navrhněte řešení.
Seznam doporučené literatury
HEYWOOD, A. Politické ideologie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85865-10-6
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie v marketingových komunikacích. Brno: Mospra, 1997. ISBN 80-7169-062-7
SCHULTZ, D. E. Moderní reklama: umění zaujmout. Praha: Grada, 1995. 80-7169-062-7
ČEPELKA, O. Práce s veřejností. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6
STERN, J. Media, psychoanalýza a jiné perverze. Praha: Malvern, 2006. ISBN 8086702138
ŽIŽEK, S. Mor fantázií. Bratislava: Kaligraf, 1998. ISBN 80-7149-227-2
Seznam doporučené literatury
HEYWOOD, A. Politické ideologie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85865-10-6
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie v marketingových komunikacích. Brno: Mospra, 1997. ISBN 80-7169-062-7
SCHULTZ, D. E. Moderní reklama: umění zaujmout. Praha: Grada, 1995. 80-7169-062-7
ČEPELKA, O. Práce s veřejností. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6
STERN, J. Media, psychoanalýza a jiné perverze. Praha: Malvern, 2006. ISBN 8086702138
ŽIŽEK, S. Mor fantázií. Bratislava: Kaligraf, 1998. ISBN 80-7149-227-2