S kulturními rozdíly se lidé obchodující v mezinárodním prostředí setkávají dnes a denně. Považuji tedy za důležité, aby zaměstnanci firmy znali a uměli tyto znalosti o kulturách správně využít. Každá kultura se vyznačuje určitými tradicemi, hodnotami a zvyklostmi. V důsledku toho může docházet k různým nedorozuměním. Z těchto důvodů jsem se zaměřila na analýzu zákazníků v mezinárodním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena na dva okruhy. V prvním popisuji způsob jakým budu analýzu provádět, ve druhém se zaměřuji na popis hlavních kulturních znaků vybraných států. V analytické části zjišťuji, jaká situace panuje mezi zákazníky a zaměstnanci firmy. Pro případné problémy navrhuji postupy k jejich nápravě. Věřím, že s kvalitními znalostmi o zákaznících se jejich odlišnosti stanou výhodou pro navázání a udržení bezproblémových vztahů.
Anotace v angličtině
Business people meet cultural differences every day. I think it is important that employees know this differences and should know how to use them for their best. Each culture is characterized by certain traditions, values and habits. As a result, there can be various misunderstandings. For these reasons, I have focused on the analysis of customers in an international environment. The theoretical part of my final thesis is dividend into two lines. The first one describes the manner in which the analysis will be carried out and the second one is focused on the cultural cahracters of chosen states. In the project I want to find potencial problemes in communication betwen customers and employes and consequently I will sugest posibilitis how to solve them. I believe that with quality knowladge of customers differences company will achieve quality relation with their customers.
Klíčová slova
marketingový výzkum, analýza, dotazník, kulturní rozdíly, interkulturní komunikace, zákazník
S kulturními rozdíly se lidé obchodující v mezinárodním prostředí setkávají dnes a denně. Považuji tedy za důležité, aby zaměstnanci firmy znali a uměli tyto znalosti o kulturách správně využít. Každá kultura se vyznačuje určitými tradicemi, hodnotami a zvyklostmi. V důsledku toho může docházet k různým nedorozuměním. Z těchto důvodů jsem se zaměřila na analýzu zákazníků v mezinárodním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena na dva okruhy. V prvním popisuji způsob jakým budu analýzu provádět, ve druhém se zaměřuji na popis hlavních kulturních znaků vybraných států. V analytické části zjišťuji, jaká situace panuje mezi zákazníky a zaměstnanci firmy. Pro případné problémy navrhuji postupy k jejich nápravě. Věřím, že s kvalitními znalostmi o zákaznících se jejich odlišnosti stanou výhodou pro navázání a udržení bezproblémových vztahů.
Anotace v angličtině
Business people meet cultural differences every day. I think it is important that employees know this differences and should know how to use them for their best. Each culture is characterized by certain traditions, values and habits. As a result, there can be various misunderstandings. For these reasons, I have focused on the analysis of customers in an international environment. The theoretical part of my final thesis is dividend into two lines. The first one describes the manner in which the analysis will be carried out and the second one is focused on the cultural cahracters of chosen states. In the project I want to find potencial problemes in communication betwen customers and employes and consequently I will sugest posibilitis how to solve them. I believe that with quality knowladge of customers differences company will achieve quality relation with their customers.
Klíčová slova
marketingový výzkum, analýza, dotazník, kulturní rozdíly, interkulturní komunikace, zákazník
1. Prostudujte literaturu vztahující se k výzkumu zákazníků.
2. Popište metody analýzy zákazníků a hlavní rysy jednotlivých kultur.
3. Vypracujte dotazník zjišťující interkulturní rozdíly mezi zákazníky firmy Robe lighting.
4. Analyzujte zjištěné informace z dotazníkového šetření.
5. Navrhněte případné změny v jednání firmy se zákazníky.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu vztahující se k výzkumu zákazníků.
2. Popište metody analýzy zákazníků a hlavní rysy jednotlivých kultur.
3. Vypracujte dotazník zjišťující interkulturní rozdíly mezi zákazníky firmy Robe lighting.
4. Analyzujte zjištěné informace z dotazníkového šetření.
5. Navrhněte případné změny v jednání firmy se zákazníky.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
[2] FORET, M., ŠAŠINKA, O., PROCHÁZKA, P. Evropské marketingové prostředí. 1. vyd. Praha: Computer Press, 1999. 100 s. ISBN 80-7226-203-3.
[3] KOTLER, P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[4] SMITH, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
[5] SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
[2] FORET, M., ŠAŠINKA, O., PROCHÁZKA, P. Evropské marketingové prostředí. 1. vyd. Praha: Computer Press, 1999. 100 s. ISBN 80-7226-203-3.
[3] KOTLER, P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[4] SMITH, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
[5] SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Pavla Staňková, Ph.D.:
1. Znáte nějaké metody analýzy zákazníků?
doc. Ing. Jaroslav Světlík, Ph.D.:
1. Dle jakých kritérií jsou vybíráni výhradní distributoři společnosti?
2. Jsou nějaké specifické požadavky na produkty směřující do různých zemí?
3. Bylo by pro společnost lepší zavedení eura v ČR?
Ing. Karel Kučera:
1. Jaké nástroje firma používá pro zabezpečení kurzovních výkyvů?