Ve své práci: Vliv hudebního školství na kulturu Jedovnicka se zaměřuji nejen na sociální problematiku, kterou někdy nutno řešit až represí, ale hlavně sleduji a všímám si pozitivních vlivů, které působí bezděčně na sociální prostředí. Je to působení na povědomí dětí a mládeže prostřednictvím umění, které blahodárně ovlivňuje psychiku osobnosti a celkově zušlechťuje ducha. Ukazuji to na dobrém vlivu hudebního školství a práci uměleckých souborů v regionu, který dobře znám a dávám za příklad všem ostatním. Zabýval jsem se také myšlenkou jak tuto práci učitelů a vedoucích souborů ještě zlepšovat a rozšířit, tak aby tohoto uměleckého procesu se mohli zúčastnit téměř všichni, když ne přímo tvůrčím způsobem, tak alespoň jako zanícení posluchači.
Annotation in English
In my work: Influence musical educational system and culture Jedovnicka I am aimed on not just to social subject, what is nessasary to solve by repression, but I mostly point and comprehend positive influences, which unwillingly effects social surrounding. It is an action at children awareness and young people by art and culture, what beneficially impresses the mentality of human being and generally forms their soul. It shows, that musical schools and working in art and folkloric groups in regions, are well known and I am giving it as example to others. I was working with the idea how work with teachers and lecturers of courses can be improved and expanded, that wide range of people can take a part in art process, if not in active way , at least as interested audience.
Keywords
Hudební školství, Základní umělecká škola, umělecké soubory, historie, vliv hudebního školství, učitel.
Keywords in English
Musical education system, Elementary art school, art groups (falklore groups), history, influence of musical education, teacher (lecturer).
Length of the covering note
41 s.
Language
CZ
Annotation
Ve své práci: Vliv hudebního školství na kulturu Jedovnicka se zaměřuji nejen na sociální problematiku, kterou někdy nutno řešit až represí, ale hlavně sleduji a všímám si pozitivních vlivů, které působí bezděčně na sociální prostředí. Je to působení na povědomí dětí a mládeže prostřednictvím umění, které blahodárně ovlivňuje psychiku osobnosti a celkově zušlechťuje ducha. Ukazuji to na dobrém vlivu hudebního školství a práci uměleckých souborů v regionu, který dobře znám a dávám za příklad všem ostatním. Zabýval jsem se také myšlenkou jak tuto práci učitelů a vedoucích souborů ještě zlepšovat a rozšířit, tak aby tohoto uměleckého procesu se mohli zúčastnit téměř všichni, když ne přímo tvůrčím způsobem, tak alespoň jako zanícení posluchači.
Annotation in English
In my work: Influence musical educational system and culture Jedovnicka I am aimed on not just to social subject, what is nessasary to solve by repression, but I mostly point and comprehend positive influences, which unwillingly effects social surrounding. It is an action at children awareness and young people by art and culture, what beneficially impresses the mentality of human being and generally forms their soul. It shows, that musical schools and working in art and folkloric groups in regions, are well known and I am giving it as example to others. I was working with the idea how work with teachers and lecturers of courses can be improved and expanded, that wide range of people can take a part in art process, if not in active way , at least as interested audience.
Keywords
Hudební školství, Základní umělecká škola, umělecké soubory, historie, vliv hudebního školství, učitel.
Keywords in English
Musical education system, Elementary art school, art groups (falklore groups), history, influence of musical education, teacher (lecturer).