Tato bakalářská práce je zaměřena na ověřování možnosti využití paměťových technik v oblasti učení a poskytuje hodnocení, výsledky a závěry dlouholetého ověřování při praktické aplikaci do prostředí základních a středních škol.
V práci jsou teoreticky rozebrány praktické vstupy možnosti, které popisují důvody a požadavky pro vznik vlastního projektu. Součástí práce je také praktická část, ve které se zaměřuji na popis postupů šetření, ověřování a výsledků aplikace metodiky u různých cílových skupin.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed for verification of possibilities how to use memory techniques in learning and presents an evaluation, results and conclusions of a long-time veryfied practical applications at primary and secondary schools. Initially there are theoretically analyzed inputs and possibilities describing reasons and requirements for creation of the project. In practical part of thesis I focus on describing inquiry of procedures, verifications and results of applicated methods in various target groups.
Klíčová slova
Učení, paměť, paměťové techniky, efiktivita učení, rozvoj osobnosti.
Klíčová slova v angličtině
Teaching, memory, memory techniques, effectiveness of learning, personal development.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na ověřování možnosti využití paměťových technik v oblasti učení a poskytuje hodnocení, výsledky a závěry dlouholetého ověřování při praktické aplikaci do prostředí základních a středních škol.
V práci jsou teoreticky rozebrány praktické vstupy možnosti, které popisují důvody a požadavky pro vznik vlastního projektu. Součástí práce je také praktická část, ve které se zaměřuji na popis postupů šetření, ověřování a výsledků aplikace metodiky u různých cílových skupin.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed for verification of possibilities how to use memory techniques in learning and presents an evaluation, results and conclusions of a long-time veryfied practical applications at primary and secondary schools. Initially there are theoretically analyzed inputs and possibilities describing reasons and requirements for creation of the project. In practical part of thesis I focus on describing inquiry of procedures, verifications and results of applicated methods in various target groups.
Klíčová slova
Učení, paměť, paměťové techniky, efiktivita učení, rozvoj osobnosti.
Klíčová slova v angličtině
Teaching, memory, memory techniques, effectiveness of learning, personal development.
Zásady pro vypracování
Vymezení tématu a rozsahu práce
Studium základní literatury
Formulace a zdůvodnění cíle bakalářské práce, otázky
Určení způsobu výzkumu a formy výstupů
Základní zdroje informací a zdůvodnění
Vlastní práce
Zásady pro vypracování
Vymezení tématu a rozsahu práce
Studium základní literatury
Formulace a zdůvodnění cíle bakalářské práce, otázky
Určení způsobu výzkumu a formy výstupů
Základní zdroje informací a zdůvodnění
Vlastní práce
Seznam doporučené literatury
Kohoutek, R., Pedagogická psychologie, Brno: IMS, 2006
Vízdal.F., Základy psychologie, Brno: IMS, 2004
Řehulka.E., Škola a zdraví v 21. století, Brno, MU 2009
Buchvaldková.M., Karsten. G., Úspěšná paměť, Scienta, spol. s.r.o., pedagogické nakladatelství, 2003
Williams H., Paměť ? 10 kroků k posílení paměti, Praha: Ottovo nakl., 2004
Ouroda, K., Základy pedagogiky , Brno: IMS, 2003
Jeřábek.J., Tupý.J., RVP pro základní vzdělávání, Praha: VÚP, 2007
Seznam doporučené literatury
Kohoutek, R., Pedagogická psychologie, Brno: IMS, 2006
Vízdal.F., Základy psychologie, Brno: IMS, 2004
Řehulka.E., Škola a zdraví v 21. století, Brno, MU 2009
Buchvaldková.M., Karsten. G., Úspěšná paměť, Scienta, spol. s.r.o., pedagogické nakladatelství, 2003
Williams H., Paměť ? 10 kroků k posílení paměti, Praha: Ottovo nakl., 2004
Ouroda, K., Základy pedagogiky , Brno: IMS, 2003
Jeřábek.J., Tupý.J., RVP pro základní vzdělávání, Praha: VÚP, 2007