Diplomová práce se zabývá významem náboženské výchovy z pohledu mladých lidí. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá rodinou, výchovou, životními hodnotami, socializací, privatizací víry, individualizací, spiritualitou a náboženstvím. Praktická část je zaměřena na mládež ve věku 15 až 18 let. Úkolem praktické části je pomocí dotazníku zjistit jak současní mladí lidé nahlíží na náboženskou výchovu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the significance of religion classes for youngsters. It consists of two parts, first of them being theoretical, the second practical. Theoretical part focuses mainly on family, education, personal values, socialization, and privatization of religion, individuation, spirituality and religion itself. The practical part, in form of a survey, is aimed at young people aged 15 to 18 and its main objective is uncovering the relationship of modern young people and religion classes.
family, family traditions, life beliefs, education, globalization, socialization, young people, privatization of religion, individualization, spirituality, religion, religion classes
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá významem náboženské výchovy z pohledu mladých lidí. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá rodinou, výchovou, životními hodnotami, socializací, privatizací víry, individualizací, spiritualitou a náboženstvím. Praktická část je zaměřena na mládež ve věku 15 až 18 let. Úkolem praktické části je pomocí dotazníku zjistit jak současní mladí lidé nahlíží na náboženskou výchovu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the significance of religion classes for youngsters. It consists of two parts, first of them being theoretical, the second practical. Theoretical part focuses mainly on family, education, personal values, socialization, and privatization of religion, individuation, spirituality and religion itself. The practical part, in form of a survey, is aimed at young people aged 15 to 18 and its main objective is uncovering the relationship of modern young people and religion classes.
family, family traditions, life beliefs, education, globalization, socialization, young people, privatization of religion, individualization, spirituality, religion, religion classes