Předložená diplomová práce se zabývá problematikou sociálně-edukativní podpory handicapovaných jedinců na trhu práce. Autorka popisuje základní činitele, které mají pozitivní vliv na budoucí pracovní uplatnění jedinců s handicapem a jejich úspěšnou integraci do společnosti a na trhu práce. Patří sem zejména fungující rodina, školní vzdělávání a rehabilitační péče jako součást výchovy a vzdělávání. Výzkumná část je zaměřena na experimentální zjišťování sociálně-edukativní podpory handicapovaných jedinců na trhu práce.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with problems of the social-ecudational support of the handicapped in the employment market. The author focuses on primary factors, which have positive influence on future professional opportunities of handicapped people and their successful integration in the society and in the employment market. The key elements are functional family, school education and rehabilitative care as a part of education. The research part is directed at the experimental identification of social-educational support of the handicapped in the employment market.
Klíčová slova
Tělesné postižení, těžké postižení, rodina, rodiče, škola, výchova a vzdělávání, žák, student, pedagog, vychovatel, rehabilitační péče, ucelená rehabilitace, poradenský systém, integrace, profesní orientace, pracovní uplatnění, trh práce, Ústav sociální péče pro tělesně postiženou mládež Kociánka.
Klíčová slova v angličtině
Physical disability, serious disability, family, parents, school, education, pupil, student, teacher, tutor, rehabilitative care, comprehensive rehabilitation, counselling service, integration, professional orientation, work opportunities, employment market, Institut for handicapped young people Kociánka.
Rozsah průvodní práce
80 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou sociálně-edukativní podpory handicapovaných jedinců na trhu práce. Autorka popisuje základní činitele, které mají pozitivní vliv na budoucí pracovní uplatnění jedinců s handicapem a jejich úspěšnou integraci do společnosti a na trhu práce. Patří sem zejména fungující rodina, školní vzdělávání a rehabilitační péče jako součást výchovy a vzdělávání. Výzkumná část je zaměřena na experimentální zjišťování sociálně-edukativní podpory handicapovaných jedinců na trhu práce.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with problems of the social-ecudational support of the handicapped in the employment market. The author focuses on primary factors, which have positive influence on future professional opportunities of handicapped people and their successful integration in the society and in the employment market. The key elements are functional family, school education and rehabilitative care as a part of education. The research part is directed at the experimental identification of social-educational support of the handicapped in the employment market.
Klíčová slova
Tělesné postižení, těžké postižení, rodina, rodiče, škola, výchova a vzdělávání, žák, student, pedagog, vychovatel, rehabilitační péče, ucelená rehabilitace, poradenský systém, integrace, profesní orientace, pracovní uplatnění, trh práce, Ústav sociální péče pro tělesně postiženou mládež Kociánka.
Klíčová slova v angličtině
Physical disability, serious disability, family, parents, school, education, pupil, student, teacher, tutor, rehabilitative care, comprehensive rehabilitation, counselling service, integration, professional orientation, work opportunities, employment market, Institut for handicapped young people Kociánka.