Uplatnění osobního příkladu při výchově dospívající mládeže. Tato práce se dělí na dvě části. První, teoretická, vysvětluje pojem volného času, výchovy, charakterizuje mládež a vliv volnočasových aktivit na formování osobnosti. Zdůrazňuje metodu osobního příkladu při výchově a jako volnočasovou aktivitu vyzdvihuje sport. Praktická část pak pomocí výzkumu formou dotazníku provádí komparaci z hlediska využití volného času sportující a nesportující mládeže a působení vlivu vzorů.
Anotace v angličtině
Using the method of personal example in education of young people. This work is divided into two parts. The first, theoretical, explains a conception of free time, education, characterizes youth and the influence of free time activites over formation of personality. Emphasizes the method of personal example in education and stresses sports as a free time activity. Practical part then by the help of research, in a form of questionnaire, does a comparation in aspects of usage of free time between young people who sport and by those who don´t and infuence of models on them.
Leisure time, youth, free time activities, adolescence, education, personal example, personality.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Uplatnění osobního příkladu při výchově dospívající mládeže. Tato práce se dělí na dvě části. První, teoretická, vysvětluje pojem volného času, výchovy, charakterizuje mládež a vliv volnočasových aktivit na formování osobnosti. Zdůrazňuje metodu osobního příkladu při výchově a jako volnočasovou aktivitu vyzdvihuje sport. Praktická část pak pomocí výzkumu formou dotazníku provádí komparaci z hlediska využití volného času sportující a nesportující mládeže a působení vlivu vzorů.
Anotace v angličtině
Using the method of personal example in education of young people. This work is divided into two parts. The first, theoretical, explains a conception of free time, education, characterizes youth and the influence of free time activites over formation of personality. Emphasizes the method of personal example in education and stresses sports as a free time activity. Practical part then by the help of research, in a form of questionnaire, does a comparation in aspects of usage of free time between young people who sport and by those who don´t and infuence of models on them.