Bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu dítěte do mateřské školy, která klade na rodiče, ale především na dítě nové náročné požadavky. Děti nacházejí v novém prostředí svou identitu, vytvářejí nové vztahy a učí se být v organizované skupině dětí v roli žáka.
Práce popisuje vztahy, které vznikají mezi dětmi a pedagogem v mateřské škole, kterou chápeme jako prvotní počátek systematického výchovného působení na dítě.
Anotace v angličtině
This thesis drala with the problem conected with the child´s admission to a nursery schoul, which involves new demanding requirements from children as well as their patents. Children find their own identity in newm environment, make new relations and acquire the role of the ppil in an organized group of children.
The work describes relations arising between children and a teacher in a nursery school, which is cinsidered to be the first beginning of systematic aducional effect on a child.
Klíčová slova
Mateřská škola, předškolní věk, institucionální výchova, životní prostor, učitelka, psychohygiena, životospráva, klima školy, zdravý životní styl, socializace, sebepojetí, hra, učení, portfolio, rodina, kurikulum ( filosofie a základní model mateřské školy )
Klíčová slova v angličtině
mursery schoul, pre-school, institutional education, Libiny-space, trachet, psych-hygiene, way of Libiny, schoul climate, healthy life style, socialization, self-conception, game, learning, portfolio, family, curriculum
Rozsah průvodní práce
52 s., 3 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu dítěte do mateřské školy, která klade na rodiče, ale především na dítě nové náročné požadavky. Děti nacházejí v novém prostředí svou identitu, vytvářejí nové vztahy a učí se být v organizované skupině dětí v roli žáka.
Práce popisuje vztahy, které vznikají mezi dětmi a pedagogem v mateřské škole, kterou chápeme jako prvotní počátek systematického výchovného působení na dítě.
Anotace v angličtině
This thesis drala with the problem conected with the child´s admission to a nursery schoul, which involves new demanding requirements from children as well as their patents. Children find their own identity in newm environment, make new relations and acquire the role of the ppil in an organized group of children.
The work describes relations arising between children and a teacher in a nursery school, which is cinsidered to be the first beginning of systematic aducional effect on a child.
Klíčová slova
Mateřská škola, předškolní věk, institucionální výchova, životní prostor, učitelka, psychohygiena, životospráva, klima školy, zdravý životní styl, socializace, sebepojetí, hra, učení, portfolio, rodina, kurikulum ( filosofie a základní model mateřské školy )
Klíčová slova v angličtině
mursery schoul, pre-school, institutional education, Libiny-space, trachet, psych-hygiene, way of Libiny, schoul climate, healthy life style, socialization, self-conception, game, learning, portfolio, family, curriculum