Ve své bakalářské práci ''Výchovné metody Police ČR jako protiváha jejího represivního postavení‘‘ jsem se snažil posílit důvěru veřejnosti k policii, vyvrátit strach z její činnosti. Snažil jsem se rovněž o změnu názoru, že většina policistů není ochotna se aktivně zapojovat do preventivních aktivit a staví se k nim spíše kriticky. Popsal jsem několik dobře fungujících preventivních programů a výchovné metody při nich užívané. Rovněž jsem nastínil problémové oblasti a možnosti řešení současného stavu. V praktické části jsem pak metodou empirického výzkumu provedl dotazníkového šetření mezi policisty, které potvrdilo mé názory a zkušenosti.
Annotation in English
In my bachelor theses named ‘‘Educational Methods using by Police of the Czech republic as a counterbalance of her repressive position‘‘ I pushed for reinforcement the trust of public to the Police and rebut the fear of her activity. I also tryed to change the opinion, that the majority of the policeman don´t have goodwill for active involvement in the preventive activities and rather put up resistance to them. I described several good functioning preventive programmes and educational methods which are used during them. I also outlined some problem areas and possibilities of solving the present state. Than in the practical part I accomplished empirical research method by question-form investigation among the policemen, which confirmed my confessions and experiences.
Keywords
Výchova, výchovné metody, policie, represe, prevence kriminality, proaktivní činnost
Keywords in English
Education, educational methods, police, repression, prevention of criminality, proactive activity
Length of the covering note
61 s., 3 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Ve své bakalářské práci ''Výchovné metody Police ČR jako protiváha jejího represivního postavení‘‘ jsem se snažil posílit důvěru veřejnosti k policii, vyvrátit strach z její činnosti. Snažil jsem se rovněž o změnu názoru, že většina policistů není ochotna se aktivně zapojovat do preventivních aktivit a staví se k nim spíše kriticky. Popsal jsem několik dobře fungujících preventivních programů a výchovné metody při nich užívané. Rovněž jsem nastínil problémové oblasti a možnosti řešení současného stavu. V praktické části jsem pak metodou empirického výzkumu provedl dotazníkového šetření mezi policisty, které potvrdilo mé názory a zkušenosti.
Annotation in English
In my bachelor theses named ‘‘Educational Methods using by Police of the Czech republic as a counterbalance of her repressive position‘‘ I pushed for reinforcement the trust of public to the Police and rebut the fear of her activity. I also tryed to change the opinion, that the majority of the policeman don´t have goodwill for active involvement in the preventive activities and rather put up resistance to them. I described several good functioning preventive programmes and educational methods which are used during them. I also outlined some problem areas and possibilities of solving the present state. Than in the practical part I accomplished empirical research method by question-form investigation among the policemen, which confirmed my confessions and experiences.
Keywords
Výchova, výchovné metody, policie, represe, prevence kriminality, proaktivní činnost
Keywords in English
Education, educational methods, police, repression, prevention of criminality, proactive activity