Teoretická část objasňuje a popisuje poruchy učení, jejich historii, původ, výskyt a možné odstranění. Dále je v teoretické části popsáno, jak se jednotlivé poruchy projevují, kdy uvažovat o speciální škole, metody práce s těmito dětmi a jejich hodnocení a klasifikace.
Praktická část je zaměřena na poznatky získané během odborné praxe a na rozhovor s učitelem, který vyučuje žáky s poruchami učení a rozhovor s učitelem běžné třídy. Cílem praktické části bylo prokázat v praxi účinnost tříd pro děti s poruchami učení na základních školách.
Anotace v angličtině
The theoretical part illustrates and describes learning disorders, their history, origin, occurrence, and possible elimination. The theoretical part also describes how the individual disorders show themselves, when to consider a special school, methods of work with such children, their assessment and marking.
The practical part focuses on knowledge acquired during my practical training experience, on the interview with a teacher, who teaches the schoolchildren with learning disorders, and on the interview with an ordinary class teacher. The goal of the practical part was to demonstrate the effectiveness of the classes for children with learning disorders at primary schools in practice.
Klíčová slova
Poruchy, učení, speciální, třída
Klíčová slova v angličtině
Disorders, learning, special, class
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část objasňuje a popisuje poruchy učení, jejich historii, původ, výskyt a možné odstranění. Dále je v teoretické části popsáno, jak se jednotlivé poruchy projevují, kdy uvažovat o speciální škole, metody práce s těmito dětmi a jejich hodnocení a klasifikace.
Praktická část je zaměřena na poznatky získané během odborné praxe a na rozhovor s učitelem, který vyučuje žáky s poruchami učení a rozhovor s učitelem běžné třídy. Cílem praktické části bylo prokázat v praxi účinnost tříd pro děti s poruchami učení na základních školách.
Anotace v angličtině
The theoretical part illustrates and describes learning disorders, their history, origin, occurrence, and possible elimination. The theoretical part also describes how the individual disorders show themselves, when to consider a special school, methods of work with such children, their assessment and marking.
The practical part focuses on knowledge acquired during my practical training experience, on the interview with a teacher, who teaches the schoolchildren with learning disorders, and on the interview with an ordinary class teacher. The goal of the practical part was to demonstrate the effectiveness of the classes for children with learning disorders at primary schools in practice.