absolvent je seznámen se základními cíli a východisky řešení problematiky krizového řízení v ČR i zahraničí
|
v souladu s platnými zákonnými ustanoveními je schopen posoudit objekty nebo zařízení s umístěnými nebezpečnými chemickými látkami nebo směsi do příslušných skupin
|
v případě zjištění nebezpečí vzniku mimořádné události bezprostředně po nastalé mimořádné události je schopen posoudit a zpracovat predikci možných následků
|
v souladu se svým pracovním zařazením je schopen s využitím vnitřního a vnějšího havarijního plánu, případně havarijního plánu objektu nebo obce navrhnout způsoby řešení vzniklé situace, zejména opatření k ochraně obyvatelstva
|
umí provést analýzu vývoje mimořádné události a krizové situace
|
umí a je schopen zpracovat vnitřní a vnější havarijní plány objektů a obce
|
je schopen a umí zpracovávat bezpečnostní zprávy
|
získá v rámci výuky nejnovější poznatky a praktické zkušenosti v oblasti využívání sofistikovaného softwarového vybavení k řešení krizových a havarijních situací a umí je využít v praxi
|
je seznámen s ekonomickými aspekty připravenosti na krizové situace a jejich řešení
|
samostatně se orientuje ve vzniklých mimořádných událostech
|
je schopný provádět všestrannou analýzu a vyhodnocení dopadů mimořádných událostí a navrhovat efektivní způsoby řešení všestranného zabezpečení ochrany obyvatelstva
|
je schopný identifikovat nebezpečné vlastnosti nebezpečných látek a směsí, průmyslových škodlivin, bojových chemických látek, radioaktivních látek a biologických agens a navrhovat účinné způsoby a prostředky ochrany proti nim
|
ovládá metody a postupy detekce, dekontaminace a likvidace následků průmyslových a ekologických havárií
|
je vybaven znalostmi a schopnostmi pro vypracování bezpečnostního programu prevence závažné havárie
|
zpracovává vnitřní a vnější havarijní plány objektů a obce
|
dovede kriticky zhodnotit původ zdrojů rizik a jejich význam pro ochranu obyvatelstva, zná prostředky individuální a kolektivní ochrany, metody prostředky a způsoby provádění dekontaminace techniky a hygienické očisty osob a dokáže je používat vést přípravu v jejich použití
|
dokáže modelovat úniky nebezpečných látek a predikovat možné scénáře zneužití CBRN materiálů
|
umí posoudit koncepty bezpečnostní politiky, závažnost bezpečnostních hrozeb a postupy bezpečnostního managementu
|
dokáže využívat informační a komunikační technologie pro řešení prevence a eliminace bezpečnostních hrozeb
|
umí definovat hrozby a rizika, vyhodnotit je s odpovídajícím matematickým aparátem a přijímat opatření k ochraně obyvatelstva
|
je schopný aktivně řešit základní úkoly ochrany obyvatelstva
|
umí rozhodovat o řešení vzniklé situace a přijímat konkrétní opatření k minimalizaci následků krizových událostí a krizových situací
|
je schopen posoudit, zda se jedná o krizovou situaci a tuto řešit
|
absolvent je schopný provádět analýzu a hodnocení rizik jak naturogenní, tak antropogenní povahy
|
samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodnout v souvislostech jen částečně známých
|
dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinovat činnost týmu, nést odpovědnost za jeho výsledky
|
srozumitelně a přesvědčivě sdělit odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastní názor na jejich řešení
|
používat své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce na úrovni B2
|
samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru
|
absolvent zvládá prezentovat své nabyté znalosti v anglickém jazyce na úrovni B2, a dokáže v tomto jazyce i komunikovat v rámci řídících a organizačních procesů a při jednání se zahraničními partnery
|
dokáže předkládat relevantní argumenty na téma ochrany obyvatelstva při diskusi s odbornou i laickou veřejností a umí vyjádřit své vlastní názory, podložené kriticky ověřenými fakty a úsudkem zohledňující etické principy a potřeby obyvatelstva
|
je schopen samostatně a odpovědně se rozhodovat
|
získá předpoklady k řízení lidských a materiálních zdrojů
|
umí plánovat využití lidských a materiálních zdrojů, včetně zdrojů ze SSHR a používat sofistikovaný software organizační složky státu
|
umí hodnotit a motivovat pracovníky, a koordinovat pracovní činnosti v rámci týmové spolupráce při ochraně obyvatelstva a majetku
|
je si vědom, že každá jeho řídící činnost má dopady jak na vnější, tak i vnitřní prostředí v rámci své působnosti, a to z pohledu etického ve vztahu k lidem, i z pohledu udržitelného rozvoje ve vztahu k ochraně obyvatelstva, životního prostředí a majetku
|
dokáže samostatně získávat další odborné znalosti dovednosti a způsobilosti včetně reflexe vlastních zkušeností
|
má přehled o relevantních odborných zdrojích nových informací
|
dovede kriticky zhodnotit původ zdrojů a jejich význam pro ochranu obyvatelstva
|
vyznává principy společné ochrany obyvatelstva v rámci spolupráce s jednotlivými členskými státy EU
|
Číslo akreditace oboru
|
MSMT-35045/2015
|
Předpokládaný počet přijímaných uchazečů o studium u oboru
|
150
|
Obor je akreditován od
|
01.10.2015
|
Obor je akreditován do
|
31.12.2017
|