|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o oboru Pedagogika předškolního věku
Název oboru
|
Pedagogika předškolního věku
|
Zkratka oboru
|
nPPV KS
|
Platnost
|
2014 - 2024
|
Číslo oboru
|
7501T010
|
Číslo specializace
|
0
|
Forma studia
|
Kombinovaná
|
Typ studia
|
Navazující
|
Limit kreditů
|
120
|
St. délka studia
|
2
|
Max. délka studia
|
4
|
Počet etap
|
1
|
Garant oboru
|
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Vzdělávací cíle
|
-
|
Anotace
|
Navazující magisterský studijní obor "Pedagogika předškolního věku" poskytuje absolventovi prohloubení vysokoškolského vzdělání potřebné pro výkon profese učitele mateřské školy. Zároveň však podtrhuje význam univerzitního vzdělávání a tím i vyjadřuje komparativní rozdílnost mezi získaným středoškolským a vysokoškolským vzděláním učitelek mateřských škol. Jedním z cílů studia je také vést studenta k pochopení podstaty vědy a podporu výzkumné činnosti, v tomto případě podporu předškolní pedagogiky jako vědní disciplíny. Univerzita je totiž institucí, která má mít na zřeteli hledání prostoru pro rozvoj moderní vědy. A proto by měla být vědecká práce součástí činnosti každého vysokoškolského učitele stejně jako studenta. V odborných diskuzích často zaznívá otázka, zda je možné hledat v učitelských studijních programech ono propojení klasického pojetí univerzitního poslání. Předkládaný studijní obor představuje právě možnosti takového propojení.
|
Profil specializace
|
|
Předpokladem jsou znalosti na úrovni studia bakalářského stupně studijního oboru Učitelství pro mateřské školy. |
Předpokladem je dovednost permanentního vzdělávání se a vybavení klíčovými kompetencemi kooperace a komunikace na různých úrovních odborného výchovného prostředí.
|
Přijímat informace |
Teoretické kompetence absolventa: - zná a orientuje se v širších filozofických, sociálních a politických souvislostech výchovného procesu, - zná biologickou a psychologickou interpretaci vývoje a výchovy dětí, - ovládá všeobecné teorie výchovy a vzdělávání, - zná a rozumí teorii předškolní výchovy, - ovládá zásady tvorby a projektování pedagogického prostředí pro děti předškolního věku, - je schopný interpretovat vědecké texty z oblasti pedagogiky, ale i hraničních vědních disciplín o výchově.
|
Aplikační kompetence absolventa: - implementuje vytvořené výchovné a vzdělávací projekty na úrovni předškolního zařízení ve skupině dětí předškolního věku, - orientuje se v programech a všeobecné metodice výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku, - metodicky zpracovává konkrétní pedagogické projekty a programy pro jednotlivé součásti obsahu a vzdělávání, - diagnostikuje příčiny výchovných problémů dětí a pedagogicky intervenovat jejich nápravu a komunikovat své poznání s příslušným pedagogickým a psychologickým servisem, - připravuje projekty pro volnočasové aktivity dětí předškolního věku, - komunikuje v anglickém jazyce.
|
Přijímat informace |
Obor je akreditován od
|
01.01.2014
|
Obor je akreditován do
|
31.12.2020
|
Další informace o oboru
|
Požadovaná zdravotní způsobilost
|
Není specifikováno.
|
Profil absolventa
|
Absolvent studijního oboru dokáže projektovat a implementovat výchovnou a vzdělávací činnost v institucích předškolní výchovy. Má vědomosti o kulturních a sociálních souvislostech výchovy, zná základní psychologické podmínky výchovy a vzdělávání, umí aplikovat pedagogické a didaktické programy příslušných výchovných institucí.
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů oboru na trhu práce
|
Absolvent oboru nachází uplatnění v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních jako kvalifikovaný pracovník pro pedagogickou práci s dětmi předškolního věku a dále jako pracovník státní správy se zaměřením na agendu dětí ve věku do doby jejich nástupu do povinného školního vzdělávání a problematiku veškerých subjektů pro tyto děti.
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
Profese a instituce, kde může absolvent uplatnit své vzdělání: - učitel/ka v různých typech mateřské školy a v jiných subjektech, jež poskytují edukaci dětem do doby jejich nástupu do povinného školního vzdělávání, - ředitel/ka, vedoucí pracovník/pracovnice mateřské školy, resp. specializovaného předškolního zažízení, - pedagogický/á pracovník/pracovnice ve specializovaných předškolních zařízeních (zájmová a jiná zařízení pro děti předškolního věku), - pracovník/pracovnice státní správy se zaměřením na agendu dětí ve věku do doby jejich nástupu do povinného školního vzdělávání a problematiku veškerých subjektů pro tyto děti, - pracovník/pracovnice České školní inspekce (po splnění dalších předepsaných podmínek).
|
Požadavky na přijetí
|
Podmínkou přijetí ke studiu je splnění požadavků přijímacího řízení dle ustanovení fakulty pro konkrétní akademický rok, zveřejněných na webových stránkách fakulty (Směrnice k přijímacímu řízení). Uchazeč musí mít úspěšně ukončené studium vysokoškolského studia bakalářského stupně studijního oboru Učitelství pro mateřské školy.
|
|
|
|