Sociální sítě se staly během svého krátkého a bouřlivého vývoje něčím naprosto přirozeným v lidském životě. Stejně jako jakékoliv jiné oblasti lidského konání, i sociální sítě nabízejí mnoho možností generování velkých zisků. Tento fakt vede vývojáře vytvářet naprosto nové niky, které by byly schopné zaujmout pozornost a interagovat s lidmi. Tato práce nabízí kom-plexní přehled prostředí sociálních sítí, jejich historii, podstatné definice a zasazení do kontex-tu. Dále nastiňuje marketingové strategie, které je nutné využít k provozování úspěšného pod-nikání v rámci sociálních sítí. Na základě teoretických znalostí je pak v teoretické části pre-zentována analýza konkrétní sociální sítě - Facebook. Tato služba se podrobuje rozboru his-torie, uživatelského rozhraní a popisu součástí. Dále je pak zkoumán dosavadní vývoj a růst, účinnost. Práce se také samozřejmě snaží navrhnout možná řešení na zlepšení a předpovědět budoucí vývoj.
Anotace v angličtině
Social network sites has become very familiar activity among people all over the world. As anything in human’s life, social network sites offer many possibilities to make a business and they have become a real competing environment. This fact leads developers to make new in-teractive niches to attract people’s attention. This work gives a complex overview of the envi-ronment of social network sites and describes the definitions, the history, gives the contextua-lization and outlines the essential marketing strategies that are needed in order to make a successful business. On the theoretical grounds, this work continues with an analysis of the very particular social network site - Facebook. There is examined the history, interface and marketing opportunities. It also evaluates actual progress, growth, efficiency and tries to sug-gest improvements that could be useful to follow in the future.
Klíčová slova
sociální web, socialní sítě, e-marketing, online komunity, Facebook, MySpace
Klíčová slova v angličtině
social web, social network sites, social networking, e-marketing, online communities, Facebook, MySpace
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
AN
Anotace
Sociální sítě se staly během svého krátkého a bouřlivého vývoje něčím naprosto přirozeným v lidském životě. Stejně jako jakékoliv jiné oblasti lidského konání, i sociální sítě nabízejí mnoho možností generování velkých zisků. Tento fakt vede vývojáře vytvářet naprosto nové niky, které by byly schopné zaujmout pozornost a interagovat s lidmi. Tato práce nabízí kom-plexní přehled prostředí sociálních sítí, jejich historii, podstatné definice a zasazení do kontex-tu. Dále nastiňuje marketingové strategie, které je nutné využít k provozování úspěšného pod-nikání v rámci sociálních sítí. Na základě teoretických znalostí je pak v teoretické části pre-zentována analýza konkrétní sociální sítě - Facebook. Tato služba se podrobuje rozboru his-torie, uživatelského rozhraní a popisu součástí. Dále je pak zkoumán dosavadní vývoj a růst, účinnost. Práce se také samozřejmě snaží navrhnout možná řešení na zlepšení a předpovědět budoucí vývoj.
Anotace v angličtině
Social network sites has become very familiar activity among people all over the world. As anything in human’s life, social network sites offer many possibilities to make a business and they have become a real competing environment. This fact leads developers to make new in-teractive niches to attract people’s attention. This work gives a complex overview of the envi-ronment of social network sites and describes the definitions, the history, gives the contextua-lization and outlines the essential marketing strategies that are needed in order to make a successful business. On the theoretical grounds, this work continues with an analysis of the very particular social network site - Facebook. There is examined the history, interface and marketing opportunities. It also evaluates actual progress, growth, efficiency and tries to sug-gest improvements that could be useful to follow in the future.
Klíčová slova
sociální web, socialní sítě, e-marketing, online komunity, Facebook, MySpace
Klíčová slova v angličtině
social web, social network sites, social networking, e-marketing, online communities, Facebook, MySpace
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu a zhodnoťte její množství a kvalitu.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy a pracovní postupy.
3. Analyzujte social networking jako součást sociálních internetových aplikací a zasaďte jej do historického kontextu.
4. Zhodnoťte míru uplatnění marketingových komunikací v rámci social networkingu.
5. Popište aplikaci Facebook, uživatele a cílové skupiny.
6. Posuďte účinnost využití marketingových záměrů v social networkingu; etika.
7. Ověřte platnost pracovní hypotézy a naznačte marketingový potenciál a možnosti aplikace Facebook a social networkingu obecně.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu a zhodnoťte její množství a kvalitu.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy a pracovní postupy.
3. Analyzujte social networking jako součást sociálních internetových aplikací a zasaďte jej do historického kontextu.
4. Zhodnoťte míru uplatnění marketingových komunikací v rámci social networkingu.
5. Popište aplikaci Facebook, uživatele a cílové skupiny.
6. Posuďte účinnost využití marketingových záměrů v social networkingu; etika.
7. Ověřte platnost pracovní hypotézy a naznačte marketingový potenciál a možnosti aplikace Facebook a social networkingu obecně.
Seznam doporučené literatury
THURLOW, Crispin, LENGEL, Laura, TOMIC, Alice. Computer mediated communication : social interaction and the Internet. London : SAGE, 2004. 256 s.
KNOKE, David, YANG, Song. Social network analysis. Los Angeles : SAGE, 2008. 133 s.
FUCHS, Christian. Internet and society : social theory in the information age. New York : Routledge, 2008. 190 s.
WEBER, Larry. Marketing to the social web : how digital customer communities build your business. Hoboken : John Wiley, 2007. 230 s.
COLLIN, Simon. E-marketing. Chichester : Wiley, 2000. 245 s. ISBN 0-471-49897-1.
MATT, Haig. E-pr : the essential guide to public relations on the Internet. London : Kogan page, 2000. 166 s. ISBN 0-7494-3434-1.
Seznam doporučené literatury
THURLOW, Crispin, LENGEL, Laura, TOMIC, Alice. Computer mediated communication : social interaction and the Internet. London : SAGE, 2004. 256 s.
KNOKE, David, YANG, Song. Social network analysis. Los Angeles : SAGE, 2008. 133 s.
FUCHS, Christian. Internet and society : social theory in the information age. New York : Routledge, 2008. 190 s.
WEBER, Larry. Marketing to the social web : how digital customer communities build your business. Hoboken : John Wiley, 2007. 230 s.
COLLIN, Simon. E-marketing. Chichester : Wiley, 2000. 245 s. ISBN 0-471-49897-1.
MATT, Haig. E-pr : the essential guide to public relations on the Internet. London : Kogan page, 2000. 166 s. ISBN 0-7494-3434-1.