Diplomová práce se zabývá tvorbou vzdělávacího programu pro dospělé. Projekt se vztahuje na oblast inforamčních technologií. Projekty se týkají práce s osobním počítačem. Dále tato diplomová práce obsahuje podrobný popis každé hodiny výuky těchto porgramů, sebereflexí a zpětnou vazbou od účastníků kurzů.
Anotace v angličtině
My thesis is dealing with the formation of an educational programme for adults. This will include a general cover of information technology, and working with personal computers. It will also cover a detailed description of each lesson, including self-reflection and feedback from the participants during the course.
Klíčová slova
informační a komunikační technologie, počítačová gramotnost dospělých, práce na počítači, vyučování, výuka, učení
Klíčová slova v angličtině
communication and information technology, computer literacy of adults, classwork, education and teaching.
Rozsah průvodní práce
73
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou vzdělávacího programu pro dospělé. Projekt se vztahuje na oblast inforamčních technologií. Projekty se týkají práce s osobním počítačem. Dále tato diplomová práce obsahuje podrobný popis každé hodiny výuky těchto porgramů, sebereflexí a zpětnou vazbou od účastníků kurzů.
Anotace v angličtině
My thesis is dealing with the formation of an educational programme for adults. This will include a general cover of information technology, and working with personal computers. It will also cover a detailed description of each lesson, including self-reflection and feedback from the participants during the course.
Klíčová slova
informační a komunikační technologie, počítačová gramotnost dospělých, práce na počítači, vyučování, výuka, učení
Klíčová slova v angličtině
communication and information technology, computer literacy of adults, classwork, education and teaching.
Zásady pro vypracování
Formulujte název práce a orientujte se v teoreticky zaměřené odborné literatuře.
Zpracujte problematiku v teoretické rovině ve dvou hlavních směrech -
vzdělání dospělých a modernizace vyučování.
Vytvořte vlastní vzdělávací program pro dospělé.
Ověřte účinnost části programu v dovedností sféře účastníků kurzu.
Zásady pro vypracování
Formulujte název práce a orientujte se v teoreticky zaměřené odborné literatuře.
Zpracujte problematiku v teoretické rovině ve dvou hlavních směrech -
vzdělání dospělých a modernizace vyučování.
Vytvořte vlastní vzdělávací program pro dospělé.
Ověřte účinnost části programu v dovedností sféře účastníků kurzu.
Seznam doporučené literatury
ČANDÍK, M., CHURÝ Š. Didaktika informatiky. 1.vyd. Zlín: UTB, 2005. ISBN 80- 7318-285-8.
MUŽÍK, J. Andradidaktika. 2.vyd. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK J. Didaktika dospělých. Praha: MJF, 2002. ISBN 80-86284-21-2.
BAREŠOVÁ, A. E-learning ve vzdělání dospělých. 1.vyd., Praha: Vox, 2003. ISBN 80-8632-427-3.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 1.vyd., Praha: Portál, 2002. ISBN 870-7178-253.
KULIČ, V. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5.
Seznam doporučené literatury
ČANDÍK, M., CHURÝ Š. Didaktika informatiky. 1.vyd. Zlín: UTB, 2005. ISBN 80- 7318-285-8.
MUŽÍK, J. Andradidaktika. 2.vyd. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK J. Didaktika dospělých. Praha: MJF, 2002. ISBN 80-86284-21-2.
BAREŠOVÁ, A. E-learning ve vzdělání dospělých. 1.vyd., Praha: Vox, 2003. ISBN 80-8632-427-3.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 1.vyd., Praha: Portál, 2002. ISBN 870-7178-253.
KULIČ, V. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka odprezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomantka postupně odpověděla na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Kašpárková: Jaká je budoucnost školícího střediska?
2) Doc. Novák: Pozorovala jste u účastníků kurzu určitý ostych?
3) Mgr. Chudý: Plánuje se další rozšíření studia?
4) Ing. Bližňák: Co znamenají pojmy "připojit internet" a "kopírovaní internetu"?
5) RNDr. Ostravský: Jaká je cena kurzu?
6) Prof. Musil: Jaká je Vaše zkušenost s tempem učení?
7) Doc. Novák: Jak senioři reagovali na případné neúspěchy?