Studie se zabývá podmínkami měření rozvoje kreativní ekonomiky pomocí indexu kreativity. V práci je navržena metodika výpočtu indexu kreativity, včetně sub-indexů, vycházející z teorie 3 T - tolerance, technologie, talent. Cílem bylo vybrat, případně vytvořit, takové ukazatele, které zohlední ekonomické, společenské i kulturní prostředí v České republice. V závěru práce je nástin vývoje jednotlivých krajů v rámci kreativní ekonomiky.
Anotace v angličtině
The study focuses on creative economy development measuring conditions with creativity index. This study contains methodology proposition of creativity index in the Czech Republic based on 3T’s model. The objective of this paper is to create indices, which can reflect economic, social and cultural environment in the Czech Republic. In the end of this paper is an outline of particular regions’ future development in terms of creative economy.
Studie se zabývá podmínkami měření rozvoje kreativní ekonomiky pomocí indexu kreativity. V práci je navržena metodika výpočtu indexu kreativity, včetně sub-indexů, vycházející z teorie 3 T - tolerance, technologie, talent. Cílem bylo vybrat, případně vytvořit, takové ukazatele, které zohlední ekonomické, společenské i kulturní prostředí v České republice. V závěru práce je nástin vývoje jednotlivých krajů v rámci kreativní ekonomiky.
Anotace v angličtině
The study focuses on creative economy development measuring conditions with creativity index. This study contains methodology proposition of creativity index in the Czech Republic based on 3T’s model. The objective of this paper is to create indices, which can reflect economic, social and cultural environment in the Czech Republic. In the end of this paper is an outline of particular regions’ future development in terms of creative economy.
Proveďte literární rešerši na téma kreativní ekonomika a její vliv na ekonomický růst.
II. Praktická část
Stanovte metodiku měření podmínek pro rozvoj kreativní ekonomiky - index kreativity pro Českou Republiku.
Srovnejte dosažené výsledky s výsledky světových měření a zhodnoťte je.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši na téma kreativní ekonomika a její vliv na ekonomický růst.
II. Praktická část
Stanovte metodiku měření podmínek pro rozvoj kreativní ekonomiky - index kreativity pro Českou Republiku.
Srovnejte dosažené výsledky s výsledky světových měření a zhodnoťte je.
Seznam doporučené literatury
[1] FLORIDA, Richard. Cities and the Creative Class. 1st edition. New York : Routledge, 2005. 214 s. ISBN 0415948878.
[2] FLORIDA, Richard. The Rise of the Creative Class : And How It's Transforming Work, Leisure and Everyday Life. 1st edition. New York : Basic Books, 2002. 424 s. ISBN 0465024777.
[3] KLOUDOVÁ, Jitka. Makroekonomie I. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. 217 s. ISBN 97880731.
[4] MANKIW, N. Gregory. Základy ekonomie. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 763 s. ISBN 8071698911.
[5] SAMUELSON, Paul A, NORDHAUS, Wiliam D. Ekonomie. 18. vyd. Praha : NS Svobody, 2007. 775 s. ISBN 9788020505903.
Seznam doporučené literatury
[1] FLORIDA, Richard. Cities and the Creative Class. 1st edition. New York : Routledge, 2005. 214 s. ISBN 0415948878.
[2] FLORIDA, Richard. The Rise of the Creative Class : And How It's Transforming Work, Leisure and Everyday Life. 1st edition. New York : Basic Books, 2002. 424 s. ISBN 0465024777.
[3] KLOUDOVÁ, Jitka. Makroekonomie I. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. 217 s. ISBN 97880731.
[4] MANKIW, N. Gregory. Základy ekonomie. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 763 s. ISBN 8071698911.
[5] SAMUELSON, Paul A, NORDHAUS, Wiliam D. Ekonomie. 18. vyd. Praha : NS Svobody, 2007. 775 s. ISBN 9788020505903.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Mikuláštík - Jak si představujete možnosti využití výsledků Vaší práce v praktických podmínkách?
Kloudová - Jaké vidíte možnosti Zlína v oblasti zvýšení pozice v rozvoji podmínek pro kreativní průmysl?