Bakalářská práce zpracovává analýzu konkurenčního prostředí společnosti Pneu- form Hulín, a.s. v oboru opravných materiálů na pneu a duše. V analytické části je představena tato společnost a její konkurenti na tuzemském trhu v oboru opra-vných materiálů na pneu a duše plášťů v České republice s vlastní analýzou kon- kurenčního prostředí. Tato část obsahuje Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, SWOT analýzu, strategii tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele i troška- ře a příslušný marketingový mix. V projektové části je uvedeno vyhodnocení vý- sledků analýzy současného stavu i konkurenčních výhod a navržená doporučení.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the competitive environment of Pneuform Hulin plc in the field of materials for repairing tyres and tubes. The analytic part introduces this company and its competitors on the home market in the sphere of materials for repairing tyres and tubes in the Czech Republic using its own analysis of the competitive environment. This part contains Porter analysis of five competitive forces, SWOT analysis, the strategy of market leader, challenger, follower, even nicher and relevant marketing mix. The project part quotes the evaluation of the results of the analysis of the present state as well as competitive advantages and recommendations suggested.
Bakalářská práce zpracovává analýzu konkurenčního prostředí společnosti Pneu- form Hulín, a.s. v oboru opravných materiálů na pneu a duše. V analytické části je představena tato společnost a její konkurenti na tuzemském trhu v oboru opra-vných materiálů na pneu a duše plášťů v České republice s vlastní analýzou kon- kurenčního prostředí. Tato část obsahuje Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, SWOT analýzu, strategii tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele i troška- ře a příslušný marketingový mix. V projektové části je uvedeno vyhodnocení vý- sledků analýzy současného stavu i konkurenčních výhod a navržená doporučení.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the competitive environment of Pneuform Hulin plc in the field of materials for repairing tyres and tubes. The analytic part introduces this company and its competitors on the home market in the sphere of materials for repairing tyres and tubes in the Czech Republic using its own analysis of the competitive environment. This part contains Porter analysis of five competitive forces, SWOT analysis, the strategy of market leader, challenger, follower, even nicher and relevant marketing mix. The project part quotes the evaluation of the results of the analysis of the present state as well as competitive advantages and recommendations suggested.
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti analýzy konkurenčního prostředí.
2. Analyzujte současný stav konkurenčního prostředí společnosti Pneuform Hulín, a. s. v oboru opravných materiálů na pneu a duše.
3. Vyhodnoďte výsledky analýzy současného stavu porovnáním předností, nedostatků a vyhodnoďte konkurenční výhody.
4. Na základě výsledků zpracované analýzy navrhněte doporučení.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti analýzy konkurenčního prostředí.
2. Analyzujte současný stav konkurenčního prostředí společnosti Pneuform Hulín, a. s. v oboru opravných materiálů na pneu a duše.
3. Vyhodnoďte výsledky analýzy současného stavu porovnáním předností, nedostatků a vyhodnoďte konkurenční výhody.
4. Na základě výsledků zpracované analýzy navrhněte doporučení.
Recommended resources
[1] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, s. r. o. 152 s. ISBN 80{-}7169{-}996{-}9
[2] KOTLER, Philip. Marketing management. 9. vyd. Prentice Hall, Inc. 1997. Přeložili DOLANSKÝ, Václav, JURNEČKA, Stanislav. Praha: Grada Publishing, 1992. 712 s. ISBN 80{-}7169{-}600{-}5
[3] MEFFERT, Heribert. Marketing management. 1. vyd. Gabler, 1993 a 1994. Přeložili TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Praha: Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80{-}7169{-}329{-}4
[4] PORTER, Michael, E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, a. s. 1994. 403 s. ISBN 80{-}85605{-}11{-}2
[5] PŘIBOVÁ, Marie. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 96 s. ISBN 80{-}7169{-}536{-}X
[6] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003. 272 s. ISBN 80{-}247{-}0422{-}6
Recommended resources
[1] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, s. r. o. 152 s. ISBN 80{-}7169{-}996{-}9
[2] KOTLER, Philip. Marketing management. 9. vyd. Prentice Hall, Inc. 1997. Přeložili DOLANSKÝ, Václav, JURNEČKA, Stanislav. Praha: Grada Publishing, 1992. 712 s. ISBN 80{-}7169{-}600{-}5
[3] MEFFERT, Heribert. Marketing management. 1. vyd. Gabler, 1993 a 1994. Přeložili TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Praha: Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80{-}7169{-}329{-}4
[4] PORTER, Michael, E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, a. s. 1994. 403 s. ISBN 80{-}85605{-}11{-}2
[5] PŘIBOVÁ, Marie. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 96 s. ISBN 80{-}7169{-}536{-}X
[6] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003. 272 s. ISBN 80{-}247{-}0422{-}6
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.:
Jak lze dosáhnout působení nástrojů marketingového mixu při realizaci opravných materiálů?
Ing. Hana Brišová:
Jaké jsou silné a slabé stránky opravných materiálů?