Tato diplomová práce se zabývá současným bezpečnostním managementem. Tím, jak se dokáže vypořádat s novou dobou neustálých změn, tedy dobou, kdy se výrobním faktorem stává poznání, neustálé vzdělávání a potřeba informace. Dále jsou zde uvedeny současné problémy řízení a konkrétní problémy, které se týkají průmyslu komerční bezpečnosti. Podstatou práce je návrh využití nových progresivních metod řízení v bezpečnostním průmyslu, které umožní těmto firmám v dnešní době lépe pracovat a koordinovat své lidi s využitím koučování, využívat pracovních týmů pro dosažení lepšího výkonu ve službě a také pochopit funkci futurologie pro lepší poznávání budoucnosti, která je pro práci bezpečnostního manažera tím nejdůležitějším.
Anotace v angličtině
This thesis is dedicated to current security management. It describes how we cope with new age of constant changes, when education and knowladge becomes main production factor. It also speak about current problems of management and particular issues with relation to comertial security industry. The core of this thesis is a proposal of new progresive management methods in security industry, which enables companies to work better and better coordinate their employees through coaching, to use work teams to get better service results and also to understand function of futurology for better future understanding, which is the most important thing for security manager.
Klíčová slova
coaching (koučing), bezpečnostní management, průmysl komerční bezpečnosti, progresivní metody řízení, futurologie, procesní tým, reengineering
Tato diplomová práce se zabývá současným bezpečnostním managementem. Tím, jak se dokáže vypořádat s novou dobou neustálých změn, tedy dobou, kdy se výrobním faktorem stává poznání, neustálé vzdělávání a potřeba informace. Dále jsou zde uvedeny současné problémy řízení a konkrétní problémy, které se týkají průmyslu komerční bezpečnosti. Podstatou práce je návrh využití nových progresivních metod řízení v bezpečnostním průmyslu, které umožní těmto firmám v dnešní době lépe pracovat a koordinovat své lidi s využitím koučování, využívat pracovních týmů pro dosažení lepšího výkonu ve službě a také pochopit funkci futurologie pro lepší poznávání budoucnosti, která je pro práci bezpečnostního manažera tím nejdůležitějším.
Anotace v angličtině
This thesis is dedicated to current security management. It describes how we cope with new age of constant changes, when education and knowladge becomes main production factor. It also speak about current problems of management and particular issues with relation to comertial security industry. The core of this thesis is a proposal of new progresive management methods in security industry, which enables companies to work better and better coordinate their employees through coaching, to use work teams to get better service results and also to understand function of futurology for better future understanding, which is the most important thing for security manager.
Klíčová slova
coaching (koučing), bezpečnostní management, průmysl komerční bezpečnosti, progresivní metody řízení, futurologie, procesní tým, reengineering
Zpracujte příručku managementu v PKB pro řízení technol. procesů v průmyslu KB s cílem:
a) zanalyzovat současný bezpečnostní management
b) zanalyzovat současné problémy řízení
c) navrhnout nové progresívní metody řízení v PKB
Zpracovat možnosti použití coachingu v PKB, kde posoudit výhody a nevýhody tohoto způsobu řízení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte příručku managementu v PKB pro řízení technol. procesů v průmyslu KB s cílem:
a) zanalyzovat současný bezpečnostní management
b) zanalyzovat současné problémy řízení
c) navrhnout nové progresívní metody řízení v PKB
Zpracovat možnosti použití coachingu v PKB, kde posoudit výhody a nevýhody tohoto způsobu řízení.
Seznam doporučené literatury
FISHER-EPE, Maren. Koučování : zásady a techniky profesního doprovázení. Praha : Portál, 2006. 192 s. ISBN 80-7367-140-9.
FLEMING, Ian, TAYLOR, Allan J. D. Koučování. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 112 s. ISBN 80-7367-009-7.
BIRCH, Paul. Koučování. 1. vyd. Brno : CP Books, 2005. 97 s. ISBN 80-251-0581-4.
WHITMORE, John. Koučování : Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, 2004. 186 s. ISBN 80-7261-101-1.
SUCHÝ, Jiří, NÁHLOVSKÝ, Pavel. Koučování v manažerské praxi : Klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Praha 7 : Grada Publishing, a. s., 2007. 124 s. ISBN 978-80-247-1692-3.
HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce : Strategie efektivního vedení týmu. Praha : Portál, 2005. 189 s. ISBN 80-7178-983-6.
LAUCKÝ, Vladimír. Řízení technologických procesů v průmyslu komerční bezpečnosti. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 101 s. ISBN 80-7318-329-3.
HURTA, Josef, LAUCKÝ, Vladimír. Management bezpečnostního inženýrství. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 172 s. ISBN 8073184125.
Seznam doporučené literatury
FISHER-EPE, Maren. Koučování : zásady a techniky profesního doprovázení. Praha : Portál, 2006. 192 s. ISBN 80-7367-140-9.
FLEMING, Ian, TAYLOR, Allan J. D. Koučování. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 112 s. ISBN 80-7367-009-7.
BIRCH, Paul. Koučování. 1. vyd. Brno : CP Books, 2005. 97 s. ISBN 80-251-0581-4.
WHITMORE, John. Koučování : Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, 2004. 186 s. ISBN 80-7261-101-1.
SUCHÝ, Jiří, NÁHLOVSKÝ, Pavel. Koučování v manažerské praxi : Klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Praha 7 : Grada Publishing, a. s., 2007. 124 s. ISBN 978-80-247-1692-3.
HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce : Strategie efektivního vedení týmu. Praha : Portál, 2005. 189 s. ISBN 80-7178-983-6.
LAUCKÝ, Vladimír. Řízení technologických procesů v průmyslu komerční bezpečnosti. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 101 s. ISBN 80-7318-329-3.
HURTA, Josef, LAUCKÝ, Vladimír. Management bezpečnostního inženýrství. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 172 s. ISBN 8073184125.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou diplomovou prací a zodpověděla dotazy komise
v plném rozsahu
Jašek, R.: Definujte rozdíl mezi coachem a manažerem.
Hruška, F.: Znáte příklad kde takový coach existuje?