Bakalářská práce řeší problematiku sebeobranné situace v prostředcích hromadné dopravy ve Zlíně. První část se věnuje právní záležitosti. Další část pojednává, jak jsou sebeobranné situace vyvolány a jejich průběh. Jsou zde specifikovány základní důvody, formy a metody možného útoku v PHD. Hlavní podstata je zaměřena na řešení bezkontaktním i kontaktním způsobem. Práce obsahuje podrobný metodický návod sebeobrany v PHD. Poslední kapitola je zaměřena na místní šetření. Pro bližší informaci jsou v práci zařazeny obrázky, schémata a tabulky.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is concerned about selfdefence situations in urban mass transport in Zlin. The first part is talking about laws. The second part of thesis reports how are these situations developed, their process and resolutions by contactless and contact type. The elementary reasons are specificated here, forms and methods about possible attack in UMT. The main substance is focused on solving problems by contact and contactless ways. I choosed two selfdefence situations, during my writing, in which i made detailed methodic manual of UMT selfdefence. The last chapter is focused on local investigation. For full description of thesis were added pictures, schemes and tables.
Bakalářská práce řeší problematiku sebeobranné situace v prostředcích hromadné dopravy ve Zlíně. První část se věnuje právní záležitosti. Další část pojednává, jak jsou sebeobranné situace vyvolány a jejich průběh. Jsou zde specifikovány základní důvody, formy a metody možného útoku v PHD. Hlavní podstata je zaměřena na řešení bezkontaktním i kontaktním způsobem. Práce obsahuje podrobný metodický návod sebeobrany v PHD. Poslední kapitola je zaměřena na místní šetření. Pro bližší informaci jsou v práci zařazeny obrázky, schémata a tabulky.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is concerned about selfdefence situations in urban mass transport in Zlin. The first part is talking about laws. The second part of thesis reports how are these situations developed, their process and resolutions by contactless and contact type. The elementary reasons are specificated here, forms and methods about possible attack in UMT. The main substance is focused on solving problems by contact and contactless ways. I choosed two selfdefence situations, during my writing, in which i made detailed methodic manual of UMT selfdefence. The last chapter is focused on local investigation. For full description of thesis were added pictures, schemes and tables.
Seznámte s problematikou sebeobrany v prostředcích hromadné dopravy (dále jen PHD).
Specifikujte důvody, formy a metody možného útoku v PHD.
Zpracujte varianty bezkontaktního i kontaktního způsobu řešení nejčastějších forem útoků.
Zpracujte metodický návod sebeobrany při charakteristických útocích v PHD.
Zpracujte schémata a názorniny.
Zásady pro vypracování
Seznámte s problematikou sebeobrany v prostředcích hromadné dopravy (dále jen PHD).
Specifikujte důvody, formy a metody možného útoku v PHD.
Zpracujte varianty bezkontaktního i kontaktního způsobu řešení nejčastějších forem útoků.
Zpracujte metodický návod sebeobrany při charakteristických útocích v PHD.
Zpracujte schémata a názorniny.
Seznam doporučené literatury
ADAMS, J. a kol. Jak přežít v betonové džungli (Street Surfoval). 1. vyd. Praha: Nakladatelství Armex, 2001. 357 s. ISBN 8086244199.
BUREŠ, R. a kol. Prevence kriminality ve městech. 1. vyd. Praha: Tiskárna MV, 1997. 112 s. Sborník přednášek.
GRUBER, D. Zlatá kniha komunikace. 1. vyd. Ostrava: Repronis Ostrava, 2005. 249 s. ISBN 8073290928.
McNAB, CH. RABIGEROVÁ, J. SOS. Naučte se chránit sebe, svůj domov a rodinu. 1. vyd. Praha: Jan Vašut, 2005. 191 s. ISBN 8072363948.
NÁCHODSKÝ, Z. Nebojte se bránit. 1. vyd. Praha: Armex Publishing, 2006. 336 s. ISBN 8086795438.
NÁCHODSKÝ, Z. Učebnice sebeobrany pro každého. 1. vyd. Praha: Futura, a.s. 1992. 358 s. ISBN 8085523109.
NÁCHODSKÝ, Z. Teorie sebeobrany. 1. vyd. Praha: Armex Publishing, s.r.o., 2006. 27 s. ISBN 8086795381.
NOVOTNÝ, F. Právo na sebeobranu. Jak se smíme bránit? 1. vyd. Praha: Lexik Nexis CZ, 2006. 114 s. ISBN 806920100.
NUSSBERGER, J. Nedejte se. Možnost obrany ženy. 1. vyd. Praha: Vydavatelství a nakladatelství Sdružení MAC, 1997. 107 s. ISBN 8086015092.
PENZEŠ, L. Občan a bezpečnost. Jak se bránit před zločinem. 1. vyd. Praha: Eurounion, s.r.o., 1996. 122 s. ISBN 808585841X.
Seznam doporučené literatury
ADAMS, J. a kol. Jak přežít v betonové džungli (Street Surfoval). 1. vyd. Praha: Nakladatelství Armex, 2001. 357 s. ISBN 8086244199.
BUREŠ, R. a kol. Prevence kriminality ve městech. 1. vyd. Praha: Tiskárna MV, 1997. 112 s. Sborník přednášek.
GRUBER, D. Zlatá kniha komunikace. 1. vyd. Ostrava: Repronis Ostrava, 2005. 249 s. ISBN 8073290928.
McNAB, CH. RABIGEROVÁ, J. SOS. Naučte se chránit sebe, svůj domov a rodinu. 1. vyd. Praha: Jan Vašut, 2005. 191 s. ISBN 8072363948.
NÁCHODSKÝ, Z. Nebojte se bránit. 1. vyd. Praha: Armex Publishing, 2006. 336 s. ISBN 8086795438.
NÁCHODSKÝ, Z. Učebnice sebeobrany pro každého. 1. vyd. Praha: Futura, a.s. 1992. 358 s. ISBN 8085523109.
NÁCHODSKÝ, Z. Teorie sebeobrany. 1. vyd. Praha: Armex Publishing, s.r.o., 2006. 27 s. ISBN 8086795381.
NOVOTNÝ, F. Právo na sebeobranu. Jak se smíme bránit? 1. vyd. Praha: Lexik Nexis CZ, 2006. 114 s. ISBN 806920100.
NUSSBERGER, J. Nedejte se. Možnost obrany ženy. 1. vyd. Praha: Vydavatelství a nakladatelství Sdružení MAC, 1997. 107 s. ISBN 8086015092.
PENZEŠ, L. Občan a bezpečnost. Jak se bránit před zločinem. 1. vyd. Praha: Eurounion, s.r.o., 1996. 122 s. ISBN 808585841X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s bakalářskou prací. Součástí práce nebyla praktická ukázka.
Byly mu položeny následující dotazy.
Uvažoval jste případ dvou a více útočníků?
Jsou nějaká riziková místa ve Zlíně resp. čas, kdy je nebezpečné jezdit v PHM?
Zabýval jste se i bezpečností osob při jízdě ve vlaku?
Podle jakých zásad by se dotazníková metoda měla vypracovávat?
Kolik respondentů ap.?Jak jste si vybíral respondenty?
Student zodpověděl všechny dotazy v plném rozsahu.