Tato diplomová práce se zabývá vytvořením aplikace určené k ovládání laboratorního modelu robota Mindstorm NXT (Machine) a dále návrhem laboratorních úloh využívajících zmíněného robota.
V teoretické části se práce věnuje popisu softwarového a hardwarového vybavení robota NXT. A dále se věnuje možnostem jeho programování a komunikace.
Praktická část se zabývá podrobným popisem vytvořené aplikace ovládající model Mindstorms NXT (Machine) a popisem úloh, vytvořených pro podporu výuky programovacího jazyka C++ a práce v programovém prostředí MATLAB.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with creating an application for computer control of laboratory model of the Mindstorm NXT robot (Machine) and with design of the laboratory exercises which make use of this robot.
The thesis attends to description of software and hardware equipment of the NXT robot in the theoretical part. Next this part discusses possibility of its programming and communication.
The practical part deals with detailed description of the created application to control Mindstorm NXT robot (machine). Next, there is a description of exercises, which were created to support education of C++ programming language and working with Matlab programming environment.
Klíčová slova
LEGO, Mindstorms NXT, robot, laboratorní úlohy
Klíčová slova v angličtině
LEGO, Mindstorms NXT, robot, exercise
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením aplikace určené k ovládání laboratorního modelu robota Mindstorm NXT (Machine) a dále návrhem laboratorních úloh využívajících zmíněného robota.
V teoretické části se práce věnuje popisu softwarového a hardwarového vybavení robota NXT. A dále se věnuje možnostem jeho programování a komunikace.
Praktická část se zabývá podrobným popisem vytvořené aplikace ovládající model Mindstorms NXT (Machine) a popisem úloh, vytvořených pro podporu výuky programovacího jazyka C++ a práce v programovém prostředí MATLAB.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with creating an application for computer control of laboratory model of the Mindstorm NXT robot (Machine) and with design of the laboratory exercises which make use of this robot.
The thesis attends to description of software and hardware equipment of the NXT robot in the theoretical part. Next this part discusses possibility of its programming and communication.
The practical part deals with detailed description of the created application to control Mindstorm NXT robot (machine). Next, there is a description of exercises, which were created to support education of C++ programming language and working with Matlab programming environment.
Klíčová slova
LEGO, Mindstorms NXT, robot, laboratorní úlohy
Klíčová slova v angličtině
LEGO, Mindstorms NXT, robot, exercise
Zásady pro vypracování
Proveďte literární studii softwarového a hardwarového vybavení robota NXT.
Proveďte studii programovacího jazyka, možnosti komunikace atd. (Java, Labview, C++, DotNet a další).
Proveďte návrh ovládacího programu (možno i webové aplikace) s ohledem i na jiné předměty vyučované na FAI.
Proveďte návrhy laboratorních úloh a zpracujte pro ně dokumentaci.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární studii softwarového a hardwarového vybavení robota NXT.
Proveďte studii programovacího jazyka, možnosti komunikace atd. (Java, Labview, C++, DotNet a další).
Proveďte návrh ovládacího programu (možno i webové aplikace) s ohledem i na jiné předměty vyučované na FAI.
Proveďte návrhy laboratorních úloh a zpracujte pro ně dokumentaci.
Seznam doporučené literatury
PERDUE, David J. THE UNOFFICIAL LEGO MINDSTORMS NXT INVENTOR\\\'S GUIDE. Megan Dunchak; Christina Samuell. 1st edition. San Francisco : No Starch Press, Inc, c2008. 296 s. ISBN 978-1-59327-154-1.
ASTOLFO, Dave, FERRARI, Mario, FERRARI, Giulio. BUILDING ROBOTS WITH LEGO MINDSTORMS NXT. Audrey Doyle. 1st edition. Burlington : Syngress Publishing, Inc, c2007. 447 s. ISBN 978-1-59749-152-5.
SCHOLZ, Matthias Paul. Advanced NXT: The Da Vinci Inventions Book. Jennifer Whipple. Apress, c2007. 369 s. ISBN 978-1-59059-843-6.
GASPERI, Michael, HURBAIN, Philippe, HURBAIN, Isabelle. Extreme NXT : Extending the LEGO MINDSTORMS NXT to the Next Level. Susannah Davidson Pfalzer. [s.l.] : Apress, c2007. 286 s. ISBN 978-1-59059-818-4.
BOOGAARTS, Martijn, et al. THE LEGO MINDSTORMS NXT IDEA BOOK : design, invent, and built. Nancy Sixsmith, Megan Dunchak. 1st edition. San Francisco : No Starch Press, Inc, c2007. 344 s. ISBN 978-1-59327-150-3.
BAGNALL, Brian. Maximum LEGO NXT : Building Robots with Java Brains. Editied by Sylvia Philipps. 1st edition. Canada : Variant Press, c2007. 505 s. ISBN 978-0-9738649-1-5.
Seznam doporučené literatury
PERDUE, David J. THE UNOFFICIAL LEGO MINDSTORMS NXT INVENTOR\\\'S GUIDE. Megan Dunchak; Christina Samuell. 1st edition. San Francisco : No Starch Press, Inc, c2008. 296 s. ISBN 978-1-59327-154-1.
ASTOLFO, Dave, FERRARI, Mario, FERRARI, Giulio. BUILDING ROBOTS WITH LEGO MINDSTORMS NXT. Audrey Doyle. 1st edition. Burlington : Syngress Publishing, Inc, c2007. 447 s. ISBN 978-1-59749-152-5.
SCHOLZ, Matthias Paul. Advanced NXT: The Da Vinci Inventions Book. Jennifer Whipple. Apress, c2007. 369 s. ISBN 978-1-59059-843-6.
GASPERI, Michael, HURBAIN, Philippe, HURBAIN, Isabelle. Extreme NXT : Extending the LEGO MINDSTORMS NXT to the Next Level. Susannah Davidson Pfalzer. [s.l.] : Apress, c2007. 286 s. ISBN 978-1-59059-818-4.
BOOGAARTS, Martijn, et al. THE LEGO MINDSTORMS NXT IDEA BOOK : design, invent, and built. Nancy Sixsmith, Megan Dunchak. 1st edition. San Francisco : No Starch Press, Inc, c2007. 344 s. ISBN 978-1-59327-150-3.
BAGNALL, Brian. Maximum LEGO NXT : Building Robots with Java Brains. Editied by Sylvia Philipps. 1st edition. Canada : Variant Press, c2007. 505 s. ISBN 978-0-9738649-1-5.
Přílohy volně vložené
1 Disk CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou BP. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka robota.
Po plynulé obhajobě následovaly tyto otázky:
1. Nemáte robota s sebou, nemáte video? (Kureková)
2. Který jazyk je vhodný pro ovládání robota? (oponent)
3. Ve které laboratoři je tento robot? (Hruška)
4. Je to ze stavebnice nebo hotový robot? (Hruška)
5. Jak programujete senzory, jak zjišťujete polohu? (Hruška)
6. Jak je připojen na vnější prostředí? (Hruška)