Cílem této diplomové práce je vytvoření vícevrstvé aplikace na principu klient-server pro řízení osobních a podnikových úkolů. Data serverové části jsou uchovávána v databázi Microsoft SQL. Pro vytvoření obou částí systému byl zvolen programovací jazyk C# za použití technologie .NET 2.0. Systém je určen pro více uživatelů, kteří se přihlašují pomocí přihlašovacího jména a hesla. Uživatelé jsou rozděleni do skupin s různými právy. Vytvořená aplikace obsahuje části umožňující správu úkolů a činností uživatelů. Systém dále umožňuje snadné sdílení vědomostí a dokumentů mezi uživateli.
Anotace v angličtině
The main task of this diploma work is to create n-tier application on the principle client-server for managing personal and business tasks. Data used in server part are stored in Microsoft SQL database. Both parts of the system are created in programming language C# using technology .NET 2.0. System is created for use by several users, who log in using personal login and password. Users are divided into groups with different rights. Created application contains parts for management of tasks and activities of users. System provides users the knowledge base and sharing of the documents.
Klíčová slova
řízení úkolů, programování, databáze , klient-server, C#, .NET, MSSQL, taskmanager
Cílem této diplomové práce je vytvoření vícevrstvé aplikace na principu klient-server pro řízení osobních a podnikových úkolů. Data serverové části jsou uchovávána v databázi Microsoft SQL. Pro vytvoření obou částí systému byl zvolen programovací jazyk C# za použití technologie .NET 2.0. Systém je určen pro více uživatelů, kteří se přihlašují pomocí přihlašovacího jména a hesla. Uživatelé jsou rozděleni do skupin s různými právy. Vytvořená aplikace obsahuje části umožňující správu úkolů a činností uživatelů. Systém dále umožňuje snadné sdílení vědomostí a dokumentů mezi uživateli.
Anotace v angličtině
The main task of this diploma work is to create n-tier application on the principle client-server for managing personal and business tasks. Data used in server part are stored in Microsoft SQL database. Both parts of the system are created in programming language C# using technology .NET 2.0. System is created for use by several users, who log in using personal login and password. Users are divided into groups with different rights. Created application contains parts for management of tasks and activities of users. System provides users the knowledge base and sharing of the documents.
Klíčová slova
řízení úkolů, programování, databáze , klient-server, C#, .NET, MSSQL, taskmanager
Analyzujte informační zdroje zabývající se technologií .NET a databázovým systémem SQL Server 2005 od společnosti Microsoft.
Zpracujte požadavky aplikace na databázový systém.
Navrhněte strukturu systému a databáze.
Pomocí metod procesní analýzy vytvořte model popisující procesy v navrženém systému.
Uvedený návrh softwarově realizujte na platformě .NET 2.0.
Zásady pro vypracování
Analyzujte informační zdroje zabývající se technologií .NET a databázovým systémem SQL Server 2005 od společnosti Microsoft.
Zpracujte požadavky aplikace na databázový systém.
Navrhněte strukturu systému a databáze.
Pomocí metod procesní analýzy vytvořte model popisující procesy v navrženém systému.
Uvedený návrh softwarově realizujte na platformě .NET 2.0.
Seznam doporučené literatury
THUAN, Thai, HOANG, Q.Lam. .NET Framework Essentials. 1st edition. [s.l.] : O\'Reilly, 2001. 320 s. ISBN ISBN: 0-596 -0016.
JONES, Arie, et al. SQL Functions Programmer’s Reference. Indianapolis : Wiley Publishing, Inc., 2005. 751 s. ISBN 0-7645-6901-5.
BEAUCHEMIN, Bob, SULLIVAN, Dan. A Developer\'s Guide to SQL Server 2005 . 1st edition. [s.l.] : Addison Wesley Professional, 2006. 1088 s. ISBN 0-321-38218-8.
LIBERTY, Jesse. Programming C sharp. 1st edition. [s.l.] : O\'Reilly, 2001. 680 s. ISBN 0-596-00117-7.
TURTSCHI, Adrian, et al. C sharp .NET Web Developer’s Guide. 1st edition. Rockland, MA : Syngress Publishing, Inc., 2002. 816 s. ISBN 1-928994-50-4.
CHAMPLAIN, Michel, PATRICK, Brian G. C sharp 2.0: Practical Guide for Programmers. San Francisco(CA) : Elsevier Inc., 2005. 251 s. ISBN 0-12-167451-7.
MACDONALD, Matthew. Beginning ASP.NET 2.0 in C sharp 2005 : From Novice to Professional. Berkeley : (CA), 2006. 1183 s. ISBN 1-59059-572-6.
Seznam doporučené literatury
THUAN, Thai, HOANG, Q.Lam. .NET Framework Essentials. 1st edition. [s.l.] : O\'Reilly, 2001. 320 s. ISBN ISBN: 0-596 -0016.
JONES, Arie, et al. SQL Functions Programmer’s Reference. Indianapolis : Wiley Publishing, Inc., 2005. 751 s. ISBN 0-7645-6901-5.
BEAUCHEMIN, Bob, SULLIVAN, Dan. A Developer\'s Guide to SQL Server 2005 . 1st edition. [s.l.] : Addison Wesley Professional, 2006. 1088 s. ISBN 0-321-38218-8.
LIBERTY, Jesse. Programming C sharp. 1st edition. [s.l.] : O\'Reilly, 2001. 680 s. ISBN 0-596-00117-7.
TURTSCHI, Adrian, et al. C sharp .NET Web Developer’s Guide. 1st edition. Rockland, MA : Syngress Publishing, Inc., 2002. 816 s. ISBN 1-928994-50-4.
CHAMPLAIN, Michel, PATRICK, Brian G. C sharp 2.0: Practical Guide for Programmers. San Francisco(CA) : Elsevier Inc., 2005. 251 s. ISBN 0-12-167451-7.
MACDONALD, Matthew. Beginning ASP.NET 2.0 in C sharp 2005 : From Novice to Professional. Berkeley : (CA), 2006. 1183 s. ISBN 1-59059-572-6.
Přílohy volně vložené
BPMN Poster
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s diplomovou prací. Po prezentaci následovaly dotazy:
1. Proč jste nepoužil novější technologii .NET 3.5? (Ing. Dvořáček)
2. Připojení k databázi je řešeno v projektu jak pomocí standardních webových služeb, tak i použitím Native XML Web services? Můžete ve stručnosti porovnat tyto dva typy webových služeb (výhody / nevýhody)? (Ing. Dvořáček)
3. Jaké jsou možné vylepšení vytvořené aplikace do budoucna? (Ing. Dvořáček)
4. Jak se jmenuje skupina SW, kam tato práce patří? (prof. Buřita)
5. Jakým způsobem byla navrhnuta struktura databáze? (prof. Buřita)
6. Co znamená měření času na úkolu? (Ing. Sysala)
Student dotazy zodpověděl. Po diskusi následovalo zkoušení předmětů.