Bakalárska práca je zameraná na tvorbu 3D interaktívnych aplikácií pomocou grafického enginu Irrlicht. Popisuje engine, jeho históriu a rozhranie pre programovanie aplikácií. Ďalej je popísané rozhranie pre management scény a rozhranie pre správu grafických technologií. Praktická časť popisuje použitie dostupných nástrojov spolu s externým fyzikálnym enginom pri tvorbe 3D interaktívnej aplikácie so zameraním na tvorbu a management scény a prácu s grafickými technológiami.
Cieľom práce je vytvoriť jednoduchú príručku o tvorbe aplikácií pomocou enginu Irrlicht a zároveň vytvoriť aplikáciu, ktorá ukazuje použitie funkcií enginu a jeho možnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with creation of 3D interactive applications using Irrlicht graphics engine. It describes the engine, its history and application programming interface. Then scene management and video technology management are described. Practical part of the thesis describes application of accessible tools and external physics engine in creation of a 3D interactive application focused on scene creation, management and graphic technology operations.
The aim of the thesis is to create a simple manual about creation of 3D applications using Irrlicht engine and also to create an application that demonstrates engine functions and its resources.
Klíčová slova
Irrlicht, 3D engine, 3D počítačová grafika, 3D počítačová hra, 3D interaktívna aplikácia, Blender, Newton Game dynamics
Klíčová slova v angličtině
Irrlicht, 3D engine, 3D computer graphics, 3D computer game, 3D interactive application, Blender, Newton Game dynamics
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalárska práca je zameraná na tvorbu 3D interaktívnych aplikácií pomocou grafického enginu Irrlicht. Popisuje engine, jeho históriu a rozhranie pre programovanie aplikácií. Ďalej je popísané rozhranie pre management scény a rozhranie pre správu grafických technologií. Praktická časť popisuje použitie dostupných nástrojov spolu s externým fyzikálnym enginom pri tvorbe 3D interaktívnej aplikácie so zameraním na tvorbu a management scény a prácu s grafickými technológiami.
Cieľom práce je vytvoriť jednoduchú príručku o tvorbe aplikácií pomocou enginu Irrlicht a zároveň vytvoriť aplikáciu, ktorá ukazuje použitie funkcií enginu a jeho možnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with creation of 3D interactive applications using Irrlicht graphics engine. It describes the engine, its history and application programming interface. Then scene management and video technology management are described. Practical part of the thesis describes application of accessible tools and external physics engine in creation of a 3D interactive application focused on scene creation, management and graphic technology operations.
The aim of the thesis is to create a simple manual about creation of 3D applications using Irrlicht engine and also to create an application that demonstrates engine functions and its resources.
Klíčová slova
Irrlicht, 3D engine, 3D počítačová grafika, 3D počítačová hra, 3D interaktívna aplikácia, Blender, Newton Game dynamics
Klíčová slova v angličtině
Irrlicht, 3D engine, 3D computer graphics, 3D computer game, 3D interactive application, Blender, Newton Game dynamics
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s enginem Irrlicht. Zaměřte se zejména na podporu grafických technologií a management scény.
Uvedenou oblast v předchozím bodu zadání podrobně popište. Zkrácenou verzi popisu uveďte v tištěné verzi práce, v elektronické příloze se bude nacházet popis celý.
Ve spolupráci se studentem řešící téma \"Irllicht engine - grafické rozhraní a práce se soubory\" proveďte návrh komplexnějšího programu využívající tento engine.
Vytvořte 3D modely pro tuto aplikaci v programu Blender.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s enginem Irrlicht. Zaměřte se zejména na podporu grafických technologií a management scény.
Uvedenou oblast v předchozím bodu zadání podrobně popište. Zkrácenou verzi popisu uveďte v tištěné verzi práce, v elektronické příloze se bude nacházet popis celý.
Ve spolupráci se studentem řešící téma \"Irllicht engine - grafické rozhraní a práce se soubory\" proveďte návrh komplexnějšího programu využívající tento engine.
Vytvořte 3D modely pro tuto aplikaci v programu Blender.
Seznam doporučené literatury
Irrlicht engine - a free open source 3d engine [online]. 2007 [cit. 2008-01-22]. Dostupný z WWW: http://irrlicht.sourceforge.net/.
FINNEY, Kenneth C. 3D game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. s. ISBN 1-59200-136-X.
TEIXEIRA DE SOUSA, Bruno Miguel. Game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. 992 s. ISBN 1-931841-23-3.
MORRISON, Michael. Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 421 s. ISBN 80-251-0371-4.
LIBERTY, Jesse. Naučte se C++ za 21 dní. Brno : Computer Press, 2007. 796 s. ISBN -80-251-1583-1.
Seznam doporučené literatury
Irrlicht engine - a free open source 3d engine [online]. 2007 [cit. 2008-01-22]. Dostupný z WWW: http://irrlicht.sourceforge.net/.
FINNEY, Kenneth C. 3D game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. s. ISBN 1-59200-136-X.
TEIXEIRA DE SOUSA, Bruno Miguel. Game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. 992 s. ISBN 1-931841-23-3.
MORRISON, Michael. Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 421 s. ISBN 80-251-0371-4.
LIBERTY, Jesse. Naučte se C++ za 21 dní. Brno : Computer Press, 2007. 796 s. ISBN -80-251-1583-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi se svou bakalářskou prací. Čas prezentace byl dodržen.
Komise byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta. Dále proběhla diskuse.