Tato diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí. První část pojednává o globálních vlivech působících na maloobchod v České republice a popisuje oblast podpory podnikání pro malé a střední podnikání. Druhá část představuje čtenáři analýzu MSP a analyzuje využití programů na podporu podnikání nejen v malých a středních podnicích, ale i v drobném maloobchodu na území České republiky a ve Zlínském kraji. Třetí část diplomové práce navrhuje a popisuje způsob čerpání dotace z Operačního programu Podnikání a inovace. Doporučuje jak nejlépe uspět při čerpání dotace a zvýšit konkurenceschopnost projektu i maloobchodní činnosti.
Anotace v angličtině
This graduation thesis consists of three main parts. The first part deals with global problems that impact retailing in the Czech Republic and describe spheres of business support for small and medium-sized enterprises. The second part analyses data for small and medium-sized enterprises and explores how they utilise support programmes and thereafter refines the analysis to small and medium size retail enterprises in the Czech Republic and the Zlin region. The third part describes the present process for applying for an Operational Programme Enterprise and Innovations Grant. Then it recommends how to improve the application process in order to increase competitive strength within the small retail enterprise group.
Klíčová slova
globalizace, maloobchod, malé a střední podniky, podnikání, podnikatelský plán, operační program, strukturální fondy,
Klíčová slova v angličtině
Globalization, Retail, Small and Medium-sized Entities, Business, Business Plan, Support Programs, Operational Programm, Struktural Funds,
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí. První část pojednává o globálních vlivech působících na maloobchod v České republice a popisuje oblast podpory podnikání pro malé a střední podnikání. Druhá část představuje čtenáři analýzu MSP a analyzuje využití programů na podporu podnikání nejen v malých a středních podnicích, ale i v drobném maloobchodu na území České republiky a ve Zlínském kraji. Třetí část diplomové práce navrhuje a popisuje způsob čerpání dotace z Operačního programu Podnikání a inovace. Doporučuje jak nejlépe uspět při čerpání dotace a zvýšit konkurenceschopnost projektu i maloobchodní činnosti.
Anotace v angličtině
This graduation thesis consists of three main parts. The first part deals with global problems that impact retailing in the Czech Republic and describe spheres of business support for small and medium-sized enterprises. The second part analyses data for small and medium-sized enterprises and explores how they utilise support programmes and thereafter refines the analysis to small and medium size retail enterprises in the Czech Republic and the Zlin region. The third part describes the present process for applying for an Operational Programme Enterprise and Innovations Grant. Then it recommends how to improve the application process in order to increase competitive strength within the small retail enterprise group.
Klíčová slova
globalizace, maloobchod, malé a střední podniky, podnikání, podnikatelský plán, operační program, strukturální fondy,
Klíčová slova v angličtině
Globalization, Retail, Small and Medium-sized Entities, Business, Business Plan, Support Programs, Operational Programm, Struktural Funds,
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny v oblasti maloobchodu a možnosti využití programů na podporu podnikání.
II. Praktická část
Zpracujte analýzu současného stavu konkurenceschopnosti maloobchodu ve Zlínském kraji a analyzujte dosavadní využívání programů na podporu podnikání ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte výsledky analýzy současného stavu a formulujte závěry pro zlepšení systému podnikání a využívání podpory.
Navrhněte nejvýhodnější možnosti čerpání podpory a postup realizace při uplatnění - čerpání podpory na rozvoj maloobchodu a jeho konkurenceschopnosti ve Zlínském kraji.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny v oblasti maloobchodu a možnosti využití programů na podporu podnikání.
II. Praktická část
Zpracujte analýzu současného stavu konkurenceschopnosti maloobchodu ve Zlínském kraji a analyzujte dosavadní využívání programů na podporu podnikání ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte výsledky analýzy současného stavu a formulujte závěry pro zlepšení systému podnikání a využívání podpory.
Navrhněte nejvýhodnější možnosti čerpání podpory a postup realizace při uplatnění - čerpání podpory na rozvoj maloobchodu a jeho konkurenceschopnosti ve Zlínském kraji.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. 1. vyd. Praha: Victoria, 1994. 880 s. ISBN 8 -85605-55-4
[2] DVOŘÁČEK, J. Podpora podnikání. 1. vyd. Praha: VŠE Praha, 2004. 164 s. ISBN 80-245-0502-9
[3] MALACH, A. a kol. Jak podnikat po vstupu do EU. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005. 528 s. ISBN 80-247-0906-6
[4] PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. 2. vyd. Praha: Management Press, 2006. 876 s. ISBN 80-7261-059-7
[5] ŠEVČÍK, P. Jak získat peníze od státu bank a EU. 1. vyd. Praha: Newfinances, 2004. 164 s. ISBN 8090335411
Seznam doporučené literatury
[1] BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. 1. vyd. Praha: Victoria, 1994. 880 s. ISBN 8 -85605-55-4
[2] DVOŘÁČEK, J. Podpora podnikání. 1. vyd. Praha: VŠE Praha, 2004. 164 s. ISBN 80-245-0502-9
[3] MALACH, A. a kol. Jak podnikat po vstupu do EU. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005. 528 s. ISBN 80-247-0906-6
[4] PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. 2. vyd. Praha: Management Press, 2006. 876 s. ISBN 80-7261-059-7
[5] ŠEVČÍK, P. Jak získat peníze od státu bank a EU. 1. vyd. Praha: Newfinances, 2004. 164 s. ISBN 8090335411
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. Polách - Lze vypočítat bod zvratu, kdy se zákazník rozhodne pro supermarket?
doc. Hromková - Myslíte, že je cílem na lokální zvyklosti dobrou cestou pro maloobchod?
dr. Tučková - Jakou cestou se vydávají hypermarkety?
doc. Dytrt - Jak vnímáte v globálním hledisku české obchody?