Cílem této bakalářské práce je charakterizovat částicové systémy a efekty pro aktuální verzi 2.45 3D grafického programu Blender. Bakalářská práce se skládá z několika částí. Teoretická část obsahuje podrobnou charakteristiku programu, především částicových systémů a efektů Blenderu. Praktická část obsahuje elektronickou dokumentaci a praktické ukázky k částicovým systémům a efektům Blenderu, sloužící pro výuku předmětu Počítačová grafika.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor’s project is characterised of particle systems and effects for actual version 2.45 3D of graphic programme Blender. The bachelor’s project consists of several parts. The theoretical part includes detail characterization of programme above all the particle systems and effects of Blender. The practical part includes electronic documentation and practical exhibits of elements systems and effects of Blender function as for education of the subject Computer graphic.
Klíčová slova
částicové systémy, efekty
Klíčová slova v angličtině
particle systems , effects
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat částicové systémy a efekty pro aktuální verzi 2.45 3D grafického programu Blender. Bakalářská práce se skládá z několika částí. Teoretická část obsahuje podrobnou charakteristiku programu, především částicových systémů a efektů Blenderu. Praktická část obsahuje elektronickou dokumentaci a praktické ukázky k částicovým systémům a efektům Blenderu, sloužící pro výuku předmětu Počítačová grafika.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor’s project is characterised of particle systems and effects for actual version 2.45 3D of graphic programme Blender. The bachelor’s project consists of several parts. The theoretical part includes detail characterization of programme above all the particle systems and effects of Blender. The practical part includes electronic documentation and practical exhibits of elements systems and effects of Blender function as for education of the subject Computer graphic.
Klíčová slova
částicové systémy, efekty
Klíčová slova v angličtině
particle systems , effects
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Seznamte se s prostředím programu aktuální verze Blenderu.
Zaměřte především pozornost na částicové systémy a fekty. Tyto nástroje v práci popište.
Vytvořte podrobnou elektronickou dokumentaci k částicovým sytémům a efektům. Tuto dokumentaci umístěte na CD, které bude součástí práce. Dokumentaci koncipujte tak, aby se dala použít pro výuku Počítačové grafiky.
Vypracujte praktické ukázky na částicové systémy a efekty v Blenderu, které budou demonstrovat jejich možnosti.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Seznamte se s prostředím programu aktuální verze Blenderu.
Zaměřte především pozornost na částicové systémy a fekty. Tyto nástroje v práci popište.
Vytvořte podrobnou elektronickou dokumentaci k částicovým sytémům a efektům. Tuto dokumentaci umístěte na CD, které bude součástí práce. Dokumentaci koncipujte tak, aby se dala použít pro výuku Počítačové grafiky.
Vypracujte praktické ukázky na částicové systémy a efekty v Blenderu, které budou demonstrovat jejich možnosti.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 247 s. ISBN 8-7300-203-5.
MULLEN, Tony. Introducting character animation with Blender. 1st edition. Indianapolis : Wiley Publishing, 2007. 478 s. ISBN 978-0-470-10260-2.
BlenderWiki [online]. 2006 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://wiki.blender.org.
Blender Art magazine [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blenderart.org.
Blender3D.cz [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blender3D.cz.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 247 s. ISBN 8-7300-203-5.
MULLEN, Tony. Introducting character animation with Blender. 1st edition. Indianapolis : Wiley Publishing, 2007. 478 s. ISBN 978-0-470-10260-2.
BlenderWiki [online]. 2006 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://wiki.blender.org.
Blender Art magazine [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blenderart.org.
Blender3D.cz [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blender3D.cz.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi se svou bakalářskou prací včetně praktické ukázky animace. Vedoucí bakalářské práce hodnotil práci jako výbornou. Oponent práci hodnotil jako velmi dobře zpracovanou jak na teoretické tak praktické úrovni. A vznesl dotaz na závěrečnou animaci a jaké možnosti existují pro vylepšení reality animace vody. Dálší otázkou oponentou bylo jakým způsobem je možné animovat tornádo. Student otázky zodpověděl.