Tato bakalářská práce se zabývá matematickým systémem MAPLE a jeho využitím k výpočtu a výuce diferenciálního počtu funkcí jedné reálné proměnné. Součástí této práce je CD příloha s řešenými příklady v systému MAPLE.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor work is the mathematical system MAPLE and its use for calculating and learning the differential number of one variable.
A part of this work is the CD-enclosure containing the solved examples in MAPLE system.
Klíčová slova
MAPLE, diferenciální počet funkce jedné reálné proměnné, DiffTutor
Klíčová slova v angličtině
MAPLE, differential calculus, DiffTutor
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá matematickým systémem MAPLE a jeho využitím k výpočtu a výuce diferenciálního počtu funkcí jedné reálné proměnné. Součástí této práce je CD příloha s řešenými příklady v systému MAPLE.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor work is the mathematical system MAPLE and its use for calculating and learning the differential number of one variable.
A part of this work is the CD-enclosure containing the solved examples in MAPLE system.
Klíčová slova
MAPLE, diferenciální počet funkce jedné reálné proměnné, DiffTutor
Klíčová slova v angličtině
MAPLE, differential calculus, DiffTutor
Zásady pro vypracování
Charakterizujte a popište základní funkce programu Maple.
Definujte základní pojmy teorie diferenciálního počtu funkce jedné reálné proměnné a uveďte přehled souvisejících základních vlastností.
Popište příkazy k počítání dříve definovaných pojmů a demonstrujte je na příkladech.
Na příkladech ukažte a popište funkčnost a užitečnost Studentského balíku (Students package) a jeho podbalíku Tutor pro počítání derivace funkce jedné reálné proměnné.
Shrňte dosažené výsledky do pracovního sešitu Worksheet.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte a popište základní funkce programu Maple.
Definujte základní pojmy teorie diferenciálního počtu funkce jedné reálné proměnné a uveďte přehled souvisejících základních vlastností.
Popište příkazy k počítání dříve definovaných pojmů a demonstrujte je na příkladech.
Na příkladech ukažte a popište funkčnost a užitečnost Studentského balíku (Students package) a jeho podbalíku Tutor pro počítání derivace funkce jedné reálné proměnné.
Shrňte dosažené výsledky do pracovního sešitu Worksheet.
Seznam doporučené literatury
REKTORYS, Karel. Co je a k čemu je vyšší matematika. Praha: Academia, 2001. 160 s. ISBN 80-200-0883-7.
KŘENEK, Josef - OSTRAVSKÝ, Jan. Diferenciální a integrální počet funkce jedné proměnné s aplikacemi v ekonomii. Zlín: UTB, Academia centrum, 2007. 232 s. ISBN 978-80-7318-583-1.
LAMPART, Marek. Matematika 1. Pomocný učební text pro studenty fakulty Technologické. 2006. 75 s.
Matematické výpočty v systému Maple [on-line]. Dostupné z URL
Maple [počítačový program]. Ver. 9.50. Waterloo (Ontario, Kanada), 2004. Maple je program pro řešení matematických výpočtů.
Seznam doporučené literatury
REKTORYS, Karel. Co je a k čemu je vyšší matematika. Praha: Academia, 2001. 160 s. ISBN 80-200-0883-7.
KŘENEK, Josef - OSTRAVSKÝ, Jan. Diferenciální a integrální počet funkce jedné proměnné s aplikacemi v ekonomii. Zlín: UTB, Academia centrum, 2007. 232 s. ISBN 978-80-7318-583-1.
LAMPART, Marek. Matematika 1. Pomocný učební text pro studenty fakulty Technologické. 2006. 75 s.
Matematické výpočty v systému Maple [on-line]. Dostupné z URL
Maple [počítačový program]. Ver. 9.50. Waterloo (Ontario, Kanada), 2004. Maple je program pro řešení matematických výpočtů.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou BP. Součástí prezentace byla praktická ukázka.
Po plynulé obhajobě následovaly tyto otázky:
1. Existuje funkce, která není podporována v základním balíku funkcí? (Sedláček-oponent )
2. Bylo by to komerčné schopné - vhodné pro zákazníka? (Vlček)
3. Jsou to vaše vlastní příklady? nebo ze skript? (Volná )
4. Zkoušel jste řešit některý z těchto příkladů jiným softwarem? Mathematica? (Kureková)
5. Měl jste příklady - řešte rovnici. Co ale slovní pozadí? (Kureková)
6. Je návod pro uživatele které funkce má pro řešení použít? (Kureková)
7. Máte vyřešenu prezentaci pro studenty? (Pokorný)